Jak stworzyć PDF w Canvie

Rozwijasz swój biznes online i chcesz dać swojej społeczności darmowy materiał w formacie PDF, który ma ich zachęcić do zapisania się na newsletter? Organizujesz wyzwanie i chcesz stworzyć zeszyt ćwiczeń, który dostaną osoby zapisane na to wydarzenie? W końcu myślisz o stworzeniu kursu online, ale musisz nauczyć się tworzyć proste materiały w formacie PDF, ponieważ będą częścią Twojego produktu? Przychodzę Ci z pomocą. W poniższym poście znajdziesz instrukcję, jak krok po kroku stworzyć prosty PDF w Canvie w kilkanaście minut.

PDF w Canvie

W moim zespole od lat używamy Canvy. Jest to świetne narzędzie do tworzenia grafik, materiałów PDF, prostych animacji i innych potrzebnych nam rzeczy. Jeśli nie wiesz, jak zacząć działać w Canvie, zapraszam Cię do przeczytania artykułu → Canva bez tajemnic. Znajdziesz tam najważniejsze informacje o tym, jak zacząć przygodę z tym programem.

Do stworzenia prostego PDF w Canvie będą Ci potrzebne:

  • przede wszystkim pomysł, koncepcja,
  • przygotowane wcześniej treść,
  • zdjęci lub grafiki – dostępne są w Canvie w wersji darmowej i w wersji PRO.

Tworzymy PDF w Canvie krok po kroku

Ten narzędziowy post z pewnością pomoże Ci przejść ścieżkę krok po kroku i szybko stworzyć PDF w Canvie dla Twojej społeczności. Zaczynajmy!

W Canvie dostępnych masz wiele szablonów, z których możesz skorzystać i tylko dostosować do swoich potrzeb. Możesz zmienić kolory, czcionki, coś dodać, coś usunąć. Szablony są bardzo pomocne i zdecydowanie ułatwiają tworzenie ciekawych materiałów.

1. Pierwszym krokiem jest utworzenie nowego projektu. Wejdź na swój profil w Canvie i kliknij Utwórz projekt.

 

2. Możesz wykorzystać gotowy szablon, a jest ich w Canvie bardzo dużo, lub przygotować od podstaw własny, idealnie dopasowany do potrzeb Twojego projektu.

 

3. Przygotuj stronę tytułową, wykorzystując różne funkcje Canvy, jak elementy graficzne dostępne zarówno w wersji PRO, jak i bezpłatnej. Nie zapomnij dodać również swojego logotypu i elementów spójnych z Twoją marką.

 

4. Pamiętaj, aby ponumerować strony i stworzyć spis treści. To ważny element każdego dokumentu, niezależnie od tego, czy ma 10, czy 100 stron.

 

5. Jeśli Twój PDF będzie zawierał miejsca do samodzielnego uzupełniania, wykropkuj kilka linii i ustaw odpowiednią przerwę, tzw. interlinię. Przejrzystość i odpowiednia ilość miejsca do robienia notatek jest bardzo ważna.

 

6. Spójność to podstawa dobrze przygotowanego PDF w Canvie. Pamiętaj, aby używać tych samych czcionek i rozmiarów fontów w zależności od rodzaju tekstu np. tytuły, śródtytuły, nagłówki.

 

7. Wyrównaj wszystkie elementy na stronie, używając linii pomocniczych.

 

8. Jeśli w Twoim PDF będzie sporo miejsc, które trzeba uzupełnić, powiel elementy wykropkowane, aby uzyskać więcej miejsca do samodzielnego uzupełniania.

 

9. Jeśli potrzebujesz np. elementów graficznych, które wykorzystałeś już w innym projekcie albo takie, które podobają Ci się w szablonach dostępnych w Canvie, po prostu zaznacz elementy danej strony, skopiuj (CTRL+C) i wklej (CTRL+V) w nowym, tworzonym PDF w Canvie. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu.

 

10. Canva w swojej bazie ma mnóstwo ciekawych zdjęć, grafik, ikon, fontów i pełną paletę kolorów. Możesz do woli wybierać, ale pamiętaj o jednej ważnej rzeczy. W PDF, który będzie drukowany, powinien dominować minimalizm i prostota. Im więcej kolorów i elementów graficznych, tym większe prawdopodobieństwo, że nikt nie będzie go drukował.

 

11. Przedstaw się! Możesz to zrobić zarówno na początku, jak i na końcu PDF. Przygotuj wcześniej ciekaw BIO, nie bój się chwalić osiągnięciami i pamiętaj, aby dodać linki do swoich miejsc w sieci.

 

12. Na końcu PDF, w zależności od przeznaczenia dokumentu, możesz dodać specjalną ofertę na Twoje produkty lub usługi.

 

13. Na koniec rzecz, o której mało kto pamięta, a jest niezwykle istotna. Przed pobraniem PDF zaznacz tekst i kropki, zablokuj elementy, aby nie doszło np. do przesunięcia linii w gotowym dokumencie.

 

To wszystko, PDF jest gotowy! Prawda, że to nie jest trudne? Liczę na to, że ten post narzędziowy pomoże Ci szybko i łatwo tworzyć coraz ciekawsze materiały dla Twojej społeczności. Koniecznie pochwal się efektami, oznaczając mnie i moją Ekipę w mediach społecznościowych.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest