Jak przyciągać klienta na Facebooku – nowe wyzwanie

Jak przyciągać klientów?

Zastanawiasz się, jak przyciągać klientów? Pomagam w obszarze budowania marki oraz organizowania skutecznej komunikacji online i dzisiaj zapraszam Cię do podjęcia wysiłku przez kilka tygodni, ale razem ze mną!!!

Obecność Twojej marki w mediach społecznościowych to konieczność. To najefektywniejszy sposób skutecznego zdobywania klienta. Jestem przekonana, że masz tego świadomość. Dotarcie do klienta w dzisiejszych czasach wymaga niemałego wysiłku i motywacji. Niezbędne jest spędzenie sporej ilości czasu na planowaniu i organizowaniu własnych działań oraz poruszanie się na wielu płaszczyznach.

Jeżeli obserwujesz mnie na Instagramie (@joannaceplin_pl) być może wyświetliły Ci się jakiś czas temu moje zdjęcia z kulis tworzenia materiału do bardzo ciekawego projektu. Wywiad przeprowadzała Magadalena Saganowska, która jest niesamowicie energetyczną osobą. Wypytała mnie o ostatnie lata moich działań, rozwój nowego biznesu i o to, co mnie motywowało. 

Wspominam o tym, ponieważ w trakcie naszej rozmowy Magdalena zauważyła, że jestem bardzo mocno skupiona na strategicznym podejściu do każdego nowego pomysłu.

Magdalena stwierdziła: “Nabrałam ochoty, aby zaplanować swoje działania na Facebooku”, po czym zapytała o mój PLANER.

W ostatnim czasie do mojej społeczności (m.in. grupa Uwierz w swoją markę online) dołączyło wiele nowych osób. Chciałabym pomóc każdemu, kto nie wie od czego zacząć działania w mediach społecznościowych. Jeżeli do tej pory nie stworzyłeś swojej strategii, taktyki i techniki – koniecznie przeczytaj ten post do końca!

Urodziłam się pod koniec marca. Wiele lat temu zauważyłam, że właśnie po moich urodzinach, gdy cała przyroda budzi się do życia po zimowym odpoczynku, u mnie pojawia się niesamowita energia. Energia, która pcha mnie do nowych pomysłów, projektów i wyzwań. Otwieram wtedy mój kalendarz oraz dodatkowo PLANER i sprawdzam, jak idzie mi realizacja styczniowych celów. A ponieważ styczeń właśnie zapukał do naszych drzwi, kolejny raz mamy szansę na zaplanowanie i realizację naszych celów. Jednak ważne jest, aby nasze działanie nie zakończyło się na zapisaniu kilku punktów. Tym razem zapisz sobie kiedy sprawdzisz realizację zakładanych planów. Może w marcu? Ja zazwyczaj właśnie na wiosnę, a następnie na jesień robię ewaluację strategii.  W ten sposób sprawdzam, czy wszystkie moje cele są nadal dla mnie ważne. Czy są aktualne? Czy moja komunikacja idzie w dobrym kierunku? Co mogę zmienić? Co nowego mogę wprowadzić? 

Podczas moich szkoleń “Ty i Twoja marka ONLINE” często słyszę głosy: “To nie jest tak łatwo publikować tyle treści, trzeba mieć pracownika do tego, robię wszystko w mojej firmie sama, nie mam czasu na »fejsbuki« itd”.

Ja to wszystko rozumiem.

Czując dzisiaj energię związaną z nowym rokiem, postanowiłam, już po raz trzeci motywować Ciebie do działania i uporządkowania działań w social media.

Jak skorzystać z mojego wsparcia i przepracować ze mną 7 obszarów skutecznej komunikacji online?

  1. Dołącz do mojej specjalnie utworzonej grupy na Facebooku. Kliknij >>> GRUPA: Planer Nowoczesnego Przedsiębiorcy – NOWA MARKA ONLINE.
  2. Jeżeli posiadasz PLANER świetnie! Odkurz go i przygotuj się do spędzenia z nim 90 dni. Po jego wypełnieniu w całości, w marcu poczujesz, że jesteś już w zupełnie nowym miejscu.
  3. Zaglądaj jak najczęściej do naszej grupy, będę mówić tam o trendach, zmianach, a przede wszystkim będę dopytywać się o TWOJE plany i ich realizację. Czy to nie najlepsza motywacja?
  4. Oczywiście – nie musisz mieć PLANERA, aby być uczestnikiem grupy i rozwijać się 🙂 razem z nami.
  5. Pamiętaj, że do PLANERA dołaczony jest kurs online pt. “Zaplanuj biznes w mediach społecznościowych” o wartości 67 złotych. Kupując PLANER lub PAKIET otrzymujesz bezpłatny dostęp do kursu (szczegóły znajdziesz w PLANERZE).



Jak przyciągać klientów – materiały dodatkowe:

Dodaję jeszcze bardzo ważny materiał pt. Trendy 2018, to nagranie 28 odcinka #znanamarkaonline w którym omawiam:

– Jeśli nie Facebook to co? Nie warto liczyć na cud, zasięgi spadają, koszty reklam rosną.
– Co nowego i w jakim kierunku zmierzają: Instagram i Linkedin.
– Dlaczego warto zainteresować się YouTube?
– Jakie działania prowadzić na Facebooku, aby zbudować przewagę nad konkurencją!

 

Jak przyciągać klientów krok po kroku

A teraz 7 ważnych punktów, o których nie możesz zapomnieć:

Krok 1: Stwórz plan działania w mediach społecznościowych

Zastanów się jaki jest Twój cel, co chcesz osiągnąć przy pomocy mediów społecznościowych? Twój cel powinien być: skonkretyzowany, mierzalny, osiągalny, realny i określony w czasie. Nie wyznaczaj sobie celów nierealnych do osiągnięcia, bo przez to szybko się zniechęcisz.

Przykładowe cele:

  • Zdobycie 300 polubień w ciągu miesiąca.
  • Rozwinięcie listy mailingowej do 5000 subskrybentów w ciągu 3 miesięcy.
  • Zbudowanie społeczności (ponad 150 zainteresowanych lub biorących udział wokół wydarzenia w ciągu 2 miesięcy).

Kiedy już wiesz co chcesz osiągnąć, zastanów się w jaki sposób to zrobisz. Przygotuj listę pomysłów i na jej podstawie określ plan działania. Wyznacz poszczególne etapy osiągnięcia przez Ciebie zakładanego celu.

jak przyciągać klientów

Krok 2: Określ precyzyjne swoich odbiorców

Wyobraź sobie Twojego idealnego klienta: kim jest, ile ma lat, gdzie mieszka, czy jest wykształcony, jaki jest jego stan cywilny? Pomyśl, co go interesuje, jakie książki czyta, jak spędza wolny czas, jakie strony internetowe ogląda i na jakich portalach społecznościowych spędza czas?

Już wiesz?

Dzięki precyzyjnemu określeniu Twojego klienta łatwiej będzie Ci tworzyć oferty, pisać posty czy artykuły na blogu. To bardzo ważne, abyś wiedział kim jest Twój klient i jakie ma oczekiwania.

Krok 3: Oferuj treści i produkty, które są wartościowe dla Twoich odbiorców

Kiedy znasz już dobrze swojego odbiorcę, wtedy wiesz jakie ma oczekiwania, wiesz w  jaki sposób możesz pomóc mu rozwiązać jego problemy. Dzięki temu możesz oferować mu produkty, które będą dla niego wartościowe, a Twoje działania w mediach społecznościowych nie będą chaotyczne i przypadkowe. Jeśli dokładnie określiłeś swoje cele i odbiorcę, wtedy wiesz już gdzie znaleźć go online, w jaki sposób do niego dotrzeć, jakie treści mu przedstawić.

Krok 4: Kontroluj

Obserwuj co się sprawdza, a co warto zmienić w Twoich działaniach. Sprawdzaj statystyki, zapytaj co zmieniliby Twoi odbiorcy. Podglądaj co robi konkurencja (ale nie za wiele – idź własną drogą).

Krok 5: Buduj relacje z odbiorcami

Samo dostarczanie treści, które zaangażują Twoich odbiorców to nie wszystko. Aby zbudować relację z odbiorcami powinieneś być aktywny. Komentuj wypowiedzi, odpowiadaj na ich pytania, dziękuj za udostępnienie, angażuj się w grupach (pamiętaj – nie spamuj treściami reklamowymi, bo osiągniesz odwrotny skutek), reaguj.

Krok 6: Rozwijaj się

Podążaj za trendami w mediach społecznościowych. Jeśli widzisz, że coś zaczyna być popularne i możesz wykorzystać to w swoim biznesie online – zrób to. Nie bój się przy tym popełniać błędów, bo przecież wszyscy je popełniamy. Ważne, abyś nie stał w miejscu. Skoro transmisje na żywo zaczynają dominować na Facebooku – rób transmisje na żywo, jeśli Instagram wprowadza ulepszenia na swojej platformie – korzystaj z nich. Rób to, co robią Twoi klienci i dzięki czemu zyskasz ich przychylność.

Krok 7: Automatyzuj swoje działania

Zdaję sobie sprawę, że nie masz zbyt wiele czasu na poświęcanie uwagi mediom społecznościowym. Dlatego warto, abyś zastosował kilka wskazówek, które pomogą Ci go zaoszczędzić:

  • Twórz posty uniwersalne, które będziesz mógł wykorzystać kilkukrotnie.
  • Grupuj – stwórz za jednym razem posty na cały tydzień, przygotuj wszystkie grafiki lub odpowiedz za jednym razem na e-maile. Wiesz już o co chodzi? Jeżeli zgrupujesz podobne zadania, zmaksymalizujesz efekty swoich działań.
  • Zaplanuj – kiedy już przygotujesz cykl postów, zaplanuj ich publikację poprzez dedykowane narzędzia, np. Buffer czy Hootsuite (posty możesz zaplanować też bezpośrednio na Facebooku). Dzięki temu nie będziesz musiał pamiętać o codziennym odszukiwaniu postów, grafik w Twoim komputerze i ich publikacji.

Pamiętaj o dołączeniu do Grupy:

GRUPA: Planer Nowoczesnego Przedsiębiorcy – NOWA MARKA ONLINE

jak przyciągać klientów


 

1 komentarz do “Jak przyciągać klienta na Facebooku – nowe wyzwanie”

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest