Prowadzenie fanpage’a wydaje Ci się nieskuteczną strategią? Pewnie masz ten sam problem, co większość administratorów stron firmowych. Zastanawiasz się, jak wywołać reakcje pod swoimi postami, czyli zaangażować odbiorców.
Przecież każdy z nas wie, że właśnie zaangażowanie jest tym, co algorytm Facebooka docenia najbardziej.
Dzisiaj przedstawię kilka pomysłów, które pomogą Ci uporać się z tym wyzwaniem.
Fanpage na Facebooku – poradnik
-
Najważniejszą sprawą jest zmiana podejścia do swojego profilu biznesowego na Facebooku – chodzi o to, aby potraktować go jako narzędzie do lepszego poznania swoich odbiorców i klientów
Publikuj więcej postów, w których zadajesz pytania odbiorcom i dzięki nim lepiej ich poznajesz. Podczas szkolenia „Ty i Twoja marka online” oraz w moich kursach uczę tego, że najważniejszym punktem w budowaniu strategii jest poznanie odbiorców, wejście w ich but, spojrzenie na świat ich oczami. Owszem, wymaga to trochę przygotowań i pracy, ale naprawdę warto. Jeżeli interesuje Cię ten temat i chcesz znaleźć odpowiedzi na to, jak dobre prowadzenie fanpage’a przekłada się na biznes, odwiedź stronę: www.markaonline.pl
-
Kolejny sposób na większe zaangażowanie odbiorców oraz lepsze ich poznanie, to prowadzenie transmisji na żywo
W każdą środę o godz. 20.oo na moim fanpage na Facebooku odbywa się live z cyklu #znanamarkaonline. Dobrze poprowadzona transmisja na żywo zbierze od 6 do 10 razy więcej komentarzy niż post. Facebook będzie bardzo zadowolony, że gromadzisz odbiorców, a oni spędzają czas, oglądając Twoje transmisje. Transmisje na żywo mogą być kluczem do zbudowania zasięgów, relacji i zwiększania sprzedaży.
Nie wiesz, od czego zacząć? Kliknij link poniżej, a znajdziesz 9 wskazówek jak poprowadzić transmisję na żywo.
>>> Jak poprowadzić transmisję na żywo.
-
Marketing na platformie Messengera, czyli messenger bot
Zainteresuj się tym tematem koniecznie! Nie chodzi tu tylko o budowanie zaangażowania, ale również o rozpoczęcie rozmów z odbiorcami w Messengerze. Mówię tutaj o zastosowaniu tzw. botów, czyli zautomatyzowaniu Twoich działań. Ta metoda jest dla wielu marek bardzo skuteczna.
Jak to działa? Pisząc post na Facebooku, możesz dodać tekst: Jeżeli zainteresował Cię ten temat, skomentuj ten post, a otrzymasz link do… wideo, PDF-a, artykułu, kodu rabatowego itd.
Na moim fanpage’u możesz często spotkać tego typu posty. Przykład poniżej.
W moim projekcie “Progres, nie perfekcja” cały jeden moduł poświęciliśmy na przedstawienie, jak krok po kroku budować zaangażowanie z odbiorcami poprzez automatyczne odpowiedzi pod postami, np. o bezpłatnym e-booku.
Marketing z wykorzystaniem Messengera to bardzo skuteczne działanie, jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, zachęcam, abyś spróbował. Oczywiście nie zostawię Cię teraz bez pomocy, na moim blogu możesz przeczytać wstępną instrukcję jak takiego bota stworzyć, a co najważniejsze możesz to zrobić bezpłatnie.
>>> Jak stworzyć bota na Facebooku?
-
To, do czego namawiam Cię od kilku lat, to reklama na Facebooku, Instagramie i Messengerze
Przedsiębiorcy boją się inwestowania w reklamy. Zakładają, że działania reklamowe na Facebooku wymagają dużego budżetu, a prawda jest taka, że nawet mały biznes, może ustawić reklamę i dzięki niewielkiemu budżetowi zwiększać zasięgi i prowadzić odbiorców przez odpowiednią ścieżkę.
Jeżeli czujesz, że reklamy na FB mogą pomóc w docieraniu do wymarzonych klientów, koniecznie obejrzyj moją serię filmów na temat planowania skutecznych kampanii promocyjnych.
>>> Jak korzystać z menedżera reklam.
-
Kolejnym skutecznym sposobem na budowanie społeczności i relacji z odbiorcami są grupy na Facebooku
To może być dla Twojej działalności przełomowa strategia, o ile dobrze to zorganizujesz. Aby należeć do grupy i udzielać się w niej, użytkownicy muszą widzieć dla siebie korzyść. Pierwszym krokiem jest więc zastanowienie się, jaki jest cel prowadzenia grupy dla Twojej marki, a jaki cel ma uczestnik grupy? W czym ona mu pomoże, jak ułatwi mu życie, po co będzie tam zaglądać?