Gdy Twój potencjalny klient odwiedza Facebooka, obecnie na jego tablicy mogłyby wyświetlić się nawet tysiące potencjalnych postów. Tym, co zobaczy ta osoba, rządzi tak ostatnio przez wszystkich znienawidzony ALGORYTM FACEBOOKA!
To właśnie algorytm analizuje różne aspekty potencjalnych postów i porządkuje je ustawiając w kolejności.
Co decyduje, że niektóre posty znajdą się na początku tej kolejki?
Przede wszystkim prawdopodobieństwo tego, czy użytkownik wejdzie w interakcję z opublikowaną treścią.
Jeżeli zależy Ci, aby Twoje treści docierały do jak największej liczby osób, powinieneś skupić się na SYGNAŁACH dotyczących publikowanych przez nas treści, które algorytm Facebooka analizuje.
Jednak tutaj zaszła duża zmiana.
Kiedyś główny nacisk położony był na analizę wielu sygnałów m.in.:
- ile czasu odbiorca poświęca danym treściom,
- całkowite zaangażowanie odbiorców,
- kiedy post był publikowany,
- ilość komentarzy lub polubień pod postem,
- typ posta.
W krótkim wideo poniżej podzielę się z Tobą tym, co odkryłam poszukując odpowiedzi na to pytanie: Co TERAZ liczy się najbardziej dla algorytmu Facebooka?
Myślę, że warto zapamiętać tę myśl:
“Zamiast skupiać się na tworzeniu treści, które mają być popularne i przyciągające uwagę,
skup się na tym, aby były bardziej osobiste i zachęcały do rozmowy”.
Jak działa algorytm Facebooka (2018) – sekrety i 3 sposoby na zasięgi Click To Tweet
Linki do materiałów wymienionych w filmie:
- nagranie webinaru “Zbuduj 4 tygodniowy plan promocji Twojego produktu na Facebooku”
- post “Jak prowadzić grupę na Facebooku”
- wywiad z Moniką Smulewicz (uczestniczką Akademii Smart Brand) o tym jak zbudowała zaangażowaną grupę 20 000 osób w kilka miesięcy! #znanamarkaonline odc. 35
- cykl co tygodniowych spotkań LIVE pt. #znanamarkaonline w każdą środę o 20.00 – nie chcesz przegapić – kliknij poniżej i weź udział w wydarzeniu