Instagram wprowadził profile biznesowe!

Wiadomość z ostatniej chwili: Instagram wprowadził profile biznesowe!

Na wzór Facebooka, na Instagramie od kilkunastu godzin mamy możliwość prowadzenia profilu prywatnego, jak i firmowego, wykorzystywanego do promocji naszego biznesu. Testuję już nowe możliwości, a poniżej opisuję jak wygląda transformacja profilu z dotychczasowego na biznesowy.

O co dokładnie chodzi?

Jeżeli do tej pory prowadziłeś profil swojej marki na Instgramie, jego funkcjonalność nie różniła się niczym od Twojego konta prywatnego. Od teraz – podobnie jak na Facebooku – konto prywatne ma dotychczasowe funkcje, a konto firmowe dodatkowo może korzystać z dodatkowych opcji, które opisuję poniżej. Przypuszczam, że funkcjonalność profilu firmowego będzie się rozwijać. Teraz warto się zastanowić nad rozwojem  swoich działań na profilu firmowym.

Ta funkcja jest wprowadzana stopniowo i może nie być jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników, więc jeśli jeszcze jej nie widzisz, czekaj cierpliwie aż się pojawi (nie zapomnij pobrać nową aktualizację Instagram).

Jakie są zalety przekształcenia profilu na biznesowy?

  • taki profil posiada dodatkowe miejsce na dane kontaktowe, gdzie możesz dodać numer telefonu, fizyczny adres działalności, czy adres email. Należy wybrać co najmniej jedną formę kontaktu,
  • otrzymujesz dostęp do statystyk – możesz sprawdzać ilość wyświetleń, które posty cieszą się największą popularnością, liczbę unikatowych kont, z których oglądano Twoje posty oraz sprawdzać średni czas korzystania z Instagramu przez obserwujące Cię osoby w ciągu statystycznego dnia,
  • masz możliwość tworzenia postów sponsorowanych bezpośrednio w aplikacji.

O czym warto pamiętać?

  •  Aby dokonać przekształcenia musisz posiadać  stronę firmową na Facebooku oraz uprawnienia administratora, ponieważ w procesie przekształcenia, łączysz profil na Instagramie z profilem firmowym na Facebooku.
  • Konta firmowego nie można przełączyć w tryb prywatny, czyli taki, gdzie akceptujesz osoby, które Cię obserwują i dopiero wtedy mogą zobaczyć Twoje zdjęcia.
  • W każdej chwili możesz zmienić swój profil biznesowy ponownie na osobisty (i wtedy ustawić tryb prywatny).

Krótka instrukcja zamiany profilu prywatnego na firmowy:

1. Po uruchomieniu aplikacji zobaczysz następujący komunikat:14060202_10201838714726151_696631644_o2. Po kliknięciu w przycisk “Dowiedz się więcej” aplikacja da Ci możliwość zobaczenia nowych funkcji, które będą dostępne po przekształceniu profilu.14012777_10201838714846154_1654822385_o3. Dzięki ustawionej lokalizacji, numerze telefonu lub adresie email, Twoi klienci jeszcze łatwiej będą mogli się z Tobą skontaktować! 14012801_10201838714966157_1921552163_o4. Statystyki to nieocenione źródło wiedzy dla każdego biznesu. Po przełączeniu konta z początku są puste. Dopiero po kilku dniach, będziesz mógł przeanalizować wyniki.

14059962_10201838715006158_923322553_o

5. Wybierz stronę firmową na Facebooku, z którą chcesz połączyć profil biznesowy na Instagramie. Aby dokonać tej zmiany, musisz posiadać uprawnienia administratora strony na FB!

jc insta

6. Profil przekształcony!

14037931_10201838715126161_1428395445_o

Teraz pozostaje nam tylko korzystać i testować wszystkie nowe funkcje! Na pewno będę informować o moich spostrzeżeniach.

 

 


Chcesz skutecznie działać na Instagramie?

Sprawdź kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej – basic” przygotowany we współpracy z Martą Kaczmarski.

On odmieni Twoje treści!

33 komentarze do “Instagram wprowadził profile biznesowe!”

  1. Joasiu ja się właśnie zastanawiam nad tym czy to zmieniać w tym momencie. Połączenie z fanpejdżem na Fb mnie kusi, reklamy poprzez aplikację również, jednak zastanawiam się czy w pewnym momencie nie stanie się to tak jak na Fb gdzie fanpejdże firmowe mają mocno cięty zasięg w stosunku do prywatnych

    Odpowiedz
    • Ola – miałam taką samą myśl jak się dowiedziałam, pewnie zauważyłaś – że działam na dwie nogi – teraz można powiedzieć “prywatnie” (profil Joanna Ceplin) i od niedawna jako akademiasmartbrand – będę obserwować efekty. Z tego co słyszałam, to początek zmian, z jednej strony dadzą nam pozytywne aspekty, z drugiej coś pewnie zabiorą czyt. obetną 🙂 Poobserwujmy i poczekajmy na kolejne newsy 🙂

      Odpowiedz
      • Tak zauważyłam. Ja jednak od razu jestem na Insta jako PSC i na razie nie widzę powodu, by dublować swoje konta. Konto prywatne na fejsie mam też tylko dlatego, że inaczej nie mogę mieć fanpejdża – bo prywatnego zupełnie go nie używam 🙂
        Ale cieszę się, że przetestujesz i dasz nam znać 🙂

        Odpowiedz
  2. Myślę, że na chwilę obecną szału nie ma. Owszem, dostęp do statystyk jest przydatny, ale szereg narzędzi póki co wydaje mi się zbyt mały. Może przyszłość mnie przekona 🙂

    Odpowiedz
  3. Wydaje mi się, że nie ustawiałam jeszcze tego profilu, a mimo to musiałam wysłać Instagramowi jakąkolwiek fakturę i swoje zdjęcie, na którym trzymam podpisaną przez siebie kartkę. Dziwne 🙂 Mam biznesowego Pinteresta, więc możliwe, że się skuszę też na takiego Instagrama 🙂 Dzięki za przydatny wpis!

    Odpowiedz
  4. Ciekawy news, do tego jeszcze opcja Stories na Instagramie i robi się z niego coraz ciekawszy miks. Ja używam Insta prywatnie, niemniej obserwuję jak platformy SM ewoluują w stronę coraz większych kombajnów z ciekawymi opcjami ale które wymagają też coraz większych nakładów czasu i pracy. Nie być na platformie to dla freelancera tracić w oczach potencjalnego zleceniodawcy, a być – to poświęcać całą dobę na produkcję contentu i jego promocję by nie zostać w tyle. Podziwiam tych, którzy nadążają.:)

    Odpowiedz
    • Asiu – to prawda, trzeba tak to sobie poukładać, żeby być tam gdzie nam to przynosi efekty, czyli klientów. No i zorganizować produkcję kontentu raz na jakiś czas, są różne szkoły, ale wiem, że wiele osób prowadzących biznes, nie daje rady z prowadzeniem kont na bieżąco. O tworzeniu treści “partiami” wspominam często – próbowałaś?

      Odpowiedz
      • Mój blog leży odłogiem i kwiczy, mówiąc kolokwialnie:) Totalny brak czasu jest kluczowym powodem. Traktuję go hobbystycznie. Tym bardziej doceniam ogrom pracy i osobistej inwestycji osób profesjonalnie traktujących blogowanie.:)

        Odpowiedz
  5. Ech, mam opcję przełączenia konta, ale gdy chcę to zrobić, zalogowałam się na fb i…pisze, że nie mam żadnych stron na fb. Jestem administratorem mojej strony i nie wiem co z tym zrobić 🙁

    Odpowiedz
    • Aleksandra – tak samo – cały proces jest odwracalny czyli jeżeli masz teraz konto firmowe to w opcjach wybierasz “Przełącz na profil prywatny”. Powodzenia!

      Odpowiedz
  6. Próbuję przekształcić swój profil prywatny na firmowy. Konto mam publiczne. Na fanpage na FB mam funkcję administratora. Kiedy dochodzę do “połącz z facebookiem” i klikam na “wybierz stronę”, nie pojawia mi się – jak u Ciebie – “połącz ze stroną na Facebooku” a “Utwórz swoją stronę na Facebooku” (i tutaj podpowiada mi założenie nowej strony o nazwie=moje imię i nazwisko). Co przeoczyłam?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest