Instagram Stories – 5 typów relacji, które powinieneś publikować

Insta Stories – “z czym to jeść”? Prawda jest taka, że źle prowadzone relacje na Instagramie mogą zniechęcić, zanudzić, a nawet zdenerwować Twoich odbiorców. Natomiast jeżeli zrobisz to dobrze, to jest to naprawdę potężne narzędzie do budowania relacji i autentyczności, a nawet zwiększenia sprzedaży.

>>> Jeżeli wykorzystujesz Insta Stories do rozwoju swojej firmy, to koniecznie obejrzyj poniższe wideo. Omawiam w nim 5 typów relacji na Instagramie, jakie powinieneś codziennie publikować.

Nie możesz w tej chwili obejrzeć tego materiału?
Poniżej znajdziesz rozpisane kluczowe zagadnienia.

 

Instagram Stories – 5 typów relacji

Wiem, że każda osoba, która prowadzi biznes ma mnóstwo różnych zadań na swojej głowie. Ale uwierz mi – 5 typów treści o których piszę poniżej, powinno znaleźć się w Twoich relacjach, po to aby systematycznie budować zaufanie do Twojej marki.

Możesz pomyśleć – ale jak to, aż 5 typów treści i to CODZIENNIE? Jeżeli nabierzesz pewnego rodzaju nawyku w tych publikacjach, to zobaczysz, że pomysły same będą Ci przychodziły do głowy.

Większość tablic na Instagramie jest tak “upiększonych”, że odbiorcy wiedzą, że jest to pewnego rodzaju kreacja. To właśnie relacje pozwalają pokazać autentyczność Twojej marki zarówno w sytuacjach codziennych, prywatnych, jak i pokazując kulisy Twojej pracy.

 

  1. POROZUMIENIE

To treści, które powinny nawiązywać do różnych zwyczajów, które Twoi odbiorcy przeżywają na co dzień. Chodzi o to, żeby nie zawsze być “poprawnym” i komunikować się oficjalnie i biznesowo, ale żeby również odnosić się do pobocznych, życiowych tematów i publikować różne sceny, które pokazują, że my, tak jak i nasza grupa odbiorców mamy problemy, obowiązki i normalne życie 🙂

Jeżeli np. kochasz podróże, to możesz pokazywać jak podróżujesz. Jeśli masz dzieci, możesz opowiedzieć o jakiejś ciekawej historii, która akurat Ci się przydarzyła.

Te treści mają być naturalne i spontaniczne!

Przypomnę, że na Instagramie możesz umieścić 3 typy treści:

  • zdjęcie
  • wideo (15 sekund)
  • transmisja na żywo

 

  1. ROZMOWA

Jak to zrobić? Zadawaj pytania! Odbiorcy mogą bezpośrednio odpowiedzieć na Twoją relację. Nie wiem, czy wiesz, ale ilość wysłanych prywatnych wiadomości do Ciebie wpływa także na algorytm Instagrama, a to oznacza, że dzięki temu Twoje treści mogą być częściej wyświetlane przed innymi. I o to chodzi! To także świetna metoda na budowanie relacji z Twoimi odbiorcami. Możesz pytać się o ich problemy, ale także o sprawy “życiowe” np. jaką książkę polecają, co zwiedzić w danym mieście, gdzie coś kupić itp. Pamiętaj, że ludzie uwielbiają doradzać innym, dlatego korzystaj z tego!

ilość wysłanych prywatnych wiadomości do Ciebie wpływa także na algorytm Instagrama. Click To Tweet

 

  1. INTERAKCJA

Instagram chce, żebyś wykorzystywał funkcje, jakie Ci daje, a w relacjach masz tego naprawdę bardzo dużo! Jeżeli tworząc swoje Stories, wejdziesz w dodatkowe elementy, zobaczysz, że możesz użyć: hashtagów, lokalizacji, naklejek, gifów, oznaczenia innych osób, możesz przeprowadzać ankiety, zadawać pytania i skłonić odbiorców, aby na nie odpowiedzieli. Te dodatkowe elementy zachęcają do interakcji, co również sprzyja algorytmowi Instagrama (wyświetla Twój profil większej liczbie odbiorców).

 

  1. ROZWÓJ

Twoje relacje powinny dawać wartość dodatkową Twoim odbiorcom i umożliwiać im swój rozwój. Nie chodzi tu o samą edukację. Może to być także inspiracja, Twoje doświadczenie czy motywacja. Chodzi o coś, z czego Twoi odbiorcy mogą czerpać. Przeczytałeś dobrą książkę? Opowiedz o niej! Obejrzałeś ciekawe wideo, wypisz w punktach jego najważniejsze przesłania! To może doprowadzić do tego, że Twoi odbiorcy poczują, że warto Cię regularnie śledzić, bo otrzymują od Ciebie wartość.

 

  1. ZBIERANIE ADRESÓW MAILINGOWYCH

Ten typ treści ma za zadanie skraść serca Twoich odbiorców oraz… ich adresy mailowe 😉 Masz możliwość wykorzystania relacji na Instagramie, do tego, aby zdobywać maile Twoich odbiorców, oczywiście w zamian za wartość, którą im zaoferujesz.

Budowanie listy mailingowej jest bardzo ważne! Platformy społecznościowe nie są Twoją własnością, więc zwróć uwagę na to, czy dbasz o to, aby pozyskiwać adresy mailowe Twoich odbiorców i klientów.

Jeżeli masz powyżej 10 tys. followersów jesteś szczęściarzem! Wystarczy, że w relacji zamieścisz odpowiedni link kierujący do zapisów np. na Twojego newslettera. Jeżeli nie dobiłeś do tej liczby obserwujących – nie szkodzi. Możesz skrócić swój link i umieścić napis na ekranie, możesz wypowiedzieć ten adres nagrywając relację, albo… odesłać swoich odbiorców do swojego BIO, w którym zamieścisz adres strony, na którą chcesz ich zaprosić.

To są techniczne kwestie. Pamiętaj, że odbiorca skusi się na to, żeby zostawić swój mail, jeżeli otrzyma od Ciebie coś wartościowego 🙂

 

Już wiesz jakie typy treści w relacjach należy publikować, ale bardzo Cię proszę – wybieraj mądrze to, co publikujesz. Szanuj czas Twoich odbiorców, dawaj im wartość.


Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!

wyzwanie progres nie perfekcja tresci


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest