Facebook wprowadza szablony

Czy zauważyłeś zmiany na profilu firmowym na Facebooku? Sama ostatnio denerwowałam się bałaganem jaki tam zapanował, zanim dotarłam do moich ostatnich postów, musiałam przewinąć wszystkie inne sekcje sugerowane przez Facebooka. Po co te zmiany i w czym mają nam pomóc? Podobno teraz, dzięki funkcji Szablony możemy lepiej się wyróżnić i usystematyzować treści. Sprawdźmy co to takiego te Szablony i czy faktycznie pomogą nam w docieraniu do odbiorców? 

Jak gość na stronie

Po pierwsze zacznij od sprawdzenia jak Twój fan page widzi odbiorca. Wystarczy pod zdjęciem w tle kliknąć “Więcej”, a następnie “Przeglądaj jako gość na stronie”. W ten sposób sprawdzisz, co osoba odwiedzająca widzi teraz na Twoim profilu. Czy pierwsze wrażenie jest dobre? Zastanów się, które elementy są dla Twojej marki ważne. Może warto przypiąć najbardziej angażujący post lub wideo, na którego zaprezentowaniu zależy Ci najbardziej.

joannaceplin_facebookprofil

Jak wprowadzić Szablony na swój fan page?

W „Ustawieniach” na profilu strony, którą zarządzasz wejdź w zakładkę „Edycja strony”. To tam możesz wybrać spośród następujących szablonów ten odpowiedni dla Twojej marki:

  •        Standardowy
  •        Zakupy
  •        Obiekty
  •        Gry
  •        Politycy
  •        Usługi profesjonalne
  •        Restauracje i Kawiarnie

zrzut-ekranu-2016-12-12-09-49-41

Joannaceplin_szablony_facebook2

Każda z tych opcji daje możliwość spersonalizowania profilu pod kątem jego specyfiki. Ich głównym celem jest prezentacja treści na całym profilu w taki sposób, aby jak najskuteczniej dotrzeć do odbiorców.

Rodzaje szablonów różnią się między sobą ustawieniami:

  • na pasku bocznym profilu,
  • w górnej części strony,
  • układem kolumny głównej.

Na przykład, kiedy wybierzecie szablon ”Zakupy”, w kolumnie bocznej pojawi się zakładka „Sklep”, natomiast wybierając „Usługi profesjonalne” – będziecie mogli uzupełnić zakładkę „Usługi” o swoją ofertę. Poszczególne szablony różnią się także zawartością przycisku głównego – w zależności od rodzaju szablonu pojawia się tam informacja „Dowiedz się więcej”, „Wyślij wiadomość”, etc.

Jak działało to dotychczas?

Jeżeli chodzi o możliwość dodawania zakładek na pasku bocznym, mieliście (i macie nadal) możliwość ustawienia w nim zakładek:

  • „Informacje”,
  • „Zdjęcia,
  • „Posty”,
  • „Filmy”,
  • „Osoby, które to lubią”,
  • „Wydarzenia”,
  • „Notatki”,
  • „Usługi”,
  • „Sklep”,
  • a także powiązanych aplikacji (np. „Instagram”).

W zależności od potrzeb – niektóre z nich można było usunąć z profilu oraz ustawić w określonej kolejności.

W przypadku zakładki „Wezwanie do działania” istnieje możliwość wyboru spośród opcji: „Zarezerwuj teraz”, „Zadzwoń teraz”, „Skontaktuj się z nami”, „Wyślij wiadomość”, „Użyj aplikacji”, „Zagraj w grę”, „Kup teraz”, „Wyślij e-mail”, Rejestracja”, „Zobacz film”, „Dowiedz się więcej”. W zależności od Waszych potrzeb w danym momencie, możecie zmieniać treści przycisku głównego.

Dlaczego wprowadzenie Szablonów jest dla Ciebie ważne?

Przede wszystkim – to dobry moment, byś zastanowił się, czy obecny układ strony Ci odpowiada i w najlepszy sposób prezentuje odbiorcom treści, które chciałbyś im przekazać.

Zastanów się, na ile aktualne jest Twoje zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Sprawdź, czy przycisk główny („Call to action”) jest aktywny i dostosuj go do Twoich oczekiwań. Jeśli nie wiesz, na co zwrócić uwagę, przeczytaj ten artykuł

>>> STRONA NA FACEBOOKU 

Pamiętaj, że nie tylko aktualności na Twoim fan page świadczą o Twojej marce, ale także ogólny widok profilu. Zadbaj o to, by wszystkie treści znajdujące się tutaj pozwalały odbiorcom uzyskać szczegółowe informacje na temat Twojej marki i aby potrzebne informacje mogli uzyskać bezproblemowo.

Czy Szablony są przydatne?

Trudno mi udzielić jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie. Z jednej strony – upraszczają działania na profilu, dając gotowy schemat postępowania, a tym samym – oszczędzając nasz czas. Z pewnością przydadzą się osobom, które nie do końca wiedzą jeszcze, jak prowadzić profil na Facebooku.

Z drugiej jednak strony – wszystko to, co oferują szablony, można było dotychczas ustawić na swoim profilu, poświęcając może jedynie odrobinę więcej czasu. Ponadto – to nie jest tak, że każdy sklep, każdy polityk, każda restauracja działa w taki sam sposób i tak samo dociera do klienta. Dlatego może jednak warto, abyś zastanowił się, co i w jaki sposób chcesz przekazywać swoim odbiorcom i w odniesieniu do tego spersonalizuj swój profil na Facebooku.

A Ty który szablon wykorzystasz?


1 komentarz do “Facebook wprowadza szablony”

  1. Mam pytanie w jaki sposób finalnie zatwierdzić inny niż dotychczasowy szablon?
    Mam teraz usługi a chciałabym standardowy, ale po kliknięciu ‘szczegóły’ nie mam na żadnym szablonie przycisku np ‘zatwierdz’ ‘wybierz’ ‘zmien’.
    Czy wiadomo, który z szablonów wyświetla na prawym pasku ‘historie/our story’?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest