Facebook – wideo na żywo. Poznaj 10 kluczowych zasad.

Facebook ogłasza: wideo na żywo dostępne dla wszystkich!

To szansa na zwiększenie efektywności Twojej komunikacji online, media społecznościowe zmieniają się. Jak to wykorzystać dla swojego biznesu?

Poznaj 10 obowiązkowych zasad przed Twoją pierwszą transmisją.

Wspominałam też często, jak ważne jest, aby się przełamać i spróbować, bo już niedługo będziemy mogli zdobyte umiejętności wykorzystać na Facebooku, a nasza tablica zapełni się dziesiątkami, a w końcu setkami transmisji. Będą transmisje ciekawe, angażujące i takie, które od razu skłonią nas do usunięcia nadawcy z grona naszych znajomych. Oczywiście żartuję sobie, ale życie pokaże na ile osoby mające takie narzędzie w ręku poradzą sobie z jego wykorzystaniem.

 

TADAM! Tak, tak …. Przeskoczyłam tak szybko, bez słowa wytłumaczenia, więc teraz po kolei.

6 kwietnia 2016 r. Mark Zuckerberg oficjalnie ogłosił start nowej funkcji Facebooka

„Live videos” czyli wideo (transmisje) na żywo. Jak to zrobił, oczywiście używając nowej funkcji:

Live from Facebook HQ for the Live video launch!

Opublikowany przez Mark Zuckerberg na 6 kwietnia 2016

Każdy z nas może transmitować na żywo na Facebooku. Masz już tę możliwość, więc koniecznie zapoznaj się z jej zaletami, KAŻDY z nas MOŻE wyjąć telefon i transmitować.

Wideo na żywo na Facebooku to „game changer” dla twojego biznesu. Poznaj 10 kluczowych zasad. Click To Tweet

Dlaczego jestem taka podekscytowana?

– bo jest to „game changer” dla twojego biznesu,

– wideo z transmisji będzie można w przyszłości targetować do grup docelowych

– będzie „wyszukiwalne” przez wyszukiwarki

– dzięki niemu dotrzesz do duuuużo większej liczby osób, czyli zapewni ci większą rozpoznawalność,

– pomoże rozwinąć twój profil i zasięgi na Facebooku,

– i …. to co najważniejsze, pomoże ci sprzedawać więcej produktów i usług – bez sprzedawania!!!

Nikt z nas nie lubi sprzedawać, a dzięki wideo na żywo nie musisz.

Dlaczego, bo jeżeli jesteś w stanie wzbudzić w odbiorcach, zainteresowanie, zaangażowanie i zaufanie to wystarczy, aby kupili od ciebie.

Nasze tablice na Facebooku już niedługo zapełnią się transmisjami na żywo. Facebook będzie je teraz wysoko pozycjonował. Z jednej strony to duża szansa dla nas, z drugiej boję się ile transmisji będzie nudnych, bezsensownych, a nawet żenujących. Tak, tak przygotuj się na na transmisje na których nic nie widać, nic nie słychać, albo nikt nie wie co autor miał na celu pokazując np. chodnik jak idzie ulicą. Ok, zobaczymy jak to się rozwinie.

Nikt z nas nie lubi sprzedawać, a dzięki wideo na żywo nie musisz. Click To Tweet

Ja jednak Cię uspokoję, jesteś tutaj, na moim blogu, w najlepszym miejscu, bo oto 10 kluczowych porad jak prezentować się podczas wideo na żywo pozytywnie i efektywnie!

Szczególnie podczas pierwszej prezentacji.

Jeżeli nie przeprowadzisz jej dobrze, odbiorcy ukryją powiadomienia o twoich kolejnych transmisjach i nie będzie to już tak skuteczne.

Transmisję na żywo uruchomisz na smartphonie w aplikacji Facebooku w polu zmiany statusu.

Zrzut ekranu 2016-04-08 11.43.34
Źródło: Facebook

Zrzut ekranu 2016-04-08 11.41.19

Uwaga, zapisz i zapamiętaj:

  1. Pozyskaj ich uwagę.

Pierwsze kilka sekund jest decydujące. Zainteresujesz odbiorcę lub nie. Powiedz w pierwszym zdaniu zachętę i podaj argumenty dlaczego mają cię właśnie teraz oglądać. Jakie korzyści wyniosą.

  1. Nie skupiaj się na komentarzach. Nie skupiaj się na tym ile osób cię ogląda, skup się na tym, aby przyciągnąć ich uwagę!
  2. Nie przesadzaj z transmisjami.

Jak poczujesz już ich moc, nie rób transmisji co godzinę.

Rekomenduję 1 transmisję dziennie.

  1. Oferuj w swoich transmisjach wartość dla odbiorcy.

Pomagaj, rozwiązuj problem lub inspiruj. Opowiadaj interesujące historie, doświadczenia lub mów o korzyściach z prezentowanych rozwiązań.

  1. Bądź naturalny, autentyczny, nie udawaj.

Wiem, że czasami obserwujemy znane osoby z TV i np. staramy się mówić podobnym stylem, albo gestykulować. To nie zda egzaminu. Musisz być sobą. Mów do osoby, której chcesz pomóc, wyobraź ją sobie i postaraj się w naturalny sposób właśnie do niej przemawiać.

  1. Uwaga: nie rób z tych transmisji „reality show”.

Nie pokazuj swojego życia w szczegółach. Oczywiście co innego od czasu do czasu pokazać swoje prywatne, „ludzkie” oblicze, a co innego prezentować wszystko. Zakładam, że raczej dbasz o swój wizerunek.

  1. Nie sprzedawaj!

Niech cię nie kusi, aby od razu zachęcać do zakupu.

Jeżeli wierzysz w to co robisz, będziesz z pasją opowiadać na ten temat, zdobędziesz zaufanie i naprawdę przyniesie to więcej korzyści niż sprzedaż od pierwszej transmisji.

  1. UTWÓRZ WYDARZENIE!

Możesz poinformować o twojej transmisji, zaplanować ją, zaprosić znajomych.

  1. Zadbaj o światło, dźwięk (niech nic ci nie przeszkadza, nie zagłusza).
  2. Wybierz dogodne miejsce, czas i 1, 2, 3 … START

Jeżeli masz wątpliwości, obawy, nikt nie zmusza cię do występowania na żywo przed setkami ludzi. To jest kolejna możliwość, którą mamy, aby rozwijać nasze marki w mediach społecznościowych. Do zobaczenia na żywo!


Czy masz wrażenie, że nie nadążasz za zmianami na Facebooku, Instagramie

i innych platformach?

Chcesz opanować chaos w działaniu i rozwijać MARKĘ ONLINE?

➡ Najlepszy wybór szkolenie “Ty i Twoja marka ONLINE” – potwierdziło go już ponad 3000 osób.

 – poznasz kluczowe kroki na platformach: Facebook, INSTAGRAM, LINKEDIN, YouTube,

– zobaczysz przykłady sukcesów i porażek,

– znajdziesz odpowiedź jak przyciągać nowych klientów, – nauczysz się nowych metod przyciągania klientów!


ZapiszZapisz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest