Facebook zapowiada: reklama w wynikach wyszukiwania

Facebook … –  to już przeżytek. – tak właśnie reaguje coraz więcej osób, gdy usłyszy czym się zajmuję.  Ciekawe jest to, że gdy zaczynałam działać na rynku doradztwa w obszarze social media, a było to kilka lat temu, wiele osób mówiło, że FB to chwilowa moda. Nie interesowały się możliwościami jakie daje ich biznesowi, nie rozwijali się w tym temacie. Moja obserwacja jest taka, że ci którzy podjęli ryzyko, zauważyli szanse na dotarcie do klientów w inny sposób, mają strategię, edukują się  – wyciskają z Facebooka ile się da i są mega zadowoleni. Cała reszta woli założyć, że przecież nie warto, po co się męczyć, inwestować, szkolić, lepiej ponarzekać i stać w miejscu. Jesteś w tej pierwszej grupie? To przeczytaj co nowego nas czeka.

FACEBOOK PLANUJE WPROWADZENIE REKLAM W WYNIKACH WYSZUKIWANIA

Mark Zuckerberg ogłosił niedawno, że planuje do wyników wyszukiwania na Facebooku dodać reklamy, tak jak to kiedyś zrobił Google (w wyszukiwarce na samej górze pojawiają się wyniki sponsorowane). Nie padła konkretna data, ale testy trwają. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać uruchomienia tej funkcji. Czy to dobrze dla osób promujących swój biznes na Facebooku? Moim zdaniem tak. Będzie to kolejna możliwość dotarcia do idealnego klienta dla przedsiębiorców i osób budujących swoją markę online.  Jeżeli czytasz regularnie mojego bloga, to zapewne wiesz, że jestem zwolenniczką mądrego inwestowania w reklamy na FB. Dla użytkowników takie reklamy mogą być ułatwieniem, albo utrapieniem, wszystko zależy od koncepcji tego rozwiązania. Jesteś na początku swojej przygody z reklamami? Polecam Ci artykuł Reklama na Facebooku. 7 sposobów dotarcia do idealnych klientów, w którym znajdziesz podstawy tworzenia tych reklam.

 Zrzut ekranu 2016-07-11 16.15.02

 

FACEBOOK WYPOWIADA WOJNĘ WYŁUDZACZOM KLIKNIĘĆ

Informowałam Was o zmianie algorytmu Facebooka, który na zasadzie filtrów antyspamowych będzie ograniczał zasięg postów oraz całych stron, w których tytuły będą wprowadzały użytkowników w błąd lub nie informowały konkretnie, co się znajduje pod linkiem. Chodzi o tzw. tytuły tabloidowe, które są często używane, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia i przejścia na stronę. Wśród prywatnych użytkowników Facebooka widać pozytywny odbiór tej zmiany, natomiast biznes jest obecnie w stanie gotowości i testuje w jaki sposób ten filtr działa. Można zauważyć już pewne zmiany w sposobie konstruowania postów, tzn. zamieszczania nie samego tytułu, ale także skrótu tego, co się znajduje na stronie, która jest udostępniana. Skutki pewnie zobaczymy dopiero w statystykach, które będą pojawiały się w nadchodzących miesiącach.

FACEBOOK TIP – ZOBACZ OSOBY, KTÓRE LUBIĄ TWOJĄ STRONĘ

Teraz możesz sprawdzać osoby i strony, które polubiły Twoją stronę. Wystarczy wejść w ustawienia swojej strony. Po lewej stronie w zakładce “Użytkownicy i inne strony” możesz nadawać role, usuwać z polubień strony lub całkowicie zablokować. A poniżej znajduje się również warta Twojej uwagi zakładka: Preferowana Grupa Odbiorców – sprawdź jakie masz tam ustawienia, może są już nieaktualne i warto je zmienić. Można tam ustawić takie parametry jak lokalizacja, zainteresowania, wiek i dzięki temu FB wyliczy szacunkowo ile osób pasujących do tych danych jest w serwisie.

INSTAGRAM WPROWADZA PROFILE BIZNESOWE

Z Instagrama korzysta już ponad 400 mln użytkowników. Obserwuję zmiany, jakie zachodzą w tej aplikacji i przyznam, że coraz bardziej mi się podoba. Obecnie, jest to platforma szeroko wykorzystywana do promocji produktów i usług zarówno przez duże marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa. Dlatego na pewno powinna Was zainteresować zmiana, która właśnie weszła, tzn. profile biznesowe. Na wzór Facebooka, na Instagramie mamy obecnie możliwość prowadzenia zarówno profili prywatnych, jak i profili wykorzystywanych do promocji biznesu. Jest to wyjście na przeciw potrzebom użytkowników. Taki profil firmowy ma dostęp do statystyk i możliwość zamieniania postów w reklamy. Jeżeli interesuje Cię ta nowa funkcja Instagrama to opisałam ją szerzej w poście: Instagram wprowadza profile biznesowe!

Linkedin TIP – ZAPRASZAJ DO SWOJEJ SIECI LUDZI, KTÓRZY CIĘ ZNAJĄ

Kiedy chcesz nawiązać nowy kontakt na Linkedin upewnij się, że znasz osobę do której wysyłasz zaproszenie, a ona zna Ciebie. Jest to istotne, ponieważ jeśli zdarzy się, że osoba nie będzie wiedziała kim jesteś i odrzuci Twoje zaproszenie, narażasz się na utrudnienia w powiększaniu swojej grupy wartościowych kontaktów zawodowych.

staticJak temu zaradzić? Zapraszając nowo poznane osoby, bądź takie, z którymi nie utrzymujesz bliższego kontaktu, a które chcesz mieć w gronie znajomych, zamień standardową wiadomość z “Chcę Cię dodać do mojej sieci zawodowej w LinkedIn”, na coś bardziej osobistego. Przypomnij skąd się znacie, o czym rozmawialiście, czym się zajmujesz i dlaczego chciałbyś nawiązać z nim kontakt.

Spersonalizowane wiadomości wygrywają na Linkedin. Click To Tweet

Wysłanie spersonalizowanej wiadomości na Linkedin zajmie więcej czasu, ale na pewno zmniejszy prawdopodobieństwo odrzucenia zaproszenia.Drugi argument za ich stosowaniem jest taki, że po prostu wyróżnią Cię z tłumu innych zaproszeń. Na kilkadziesiąt otrzymanych zaproszeń, dłuższą chwilę poświęcam tym, które przyciągają moją uwagę. Sprawdzam, kto jest autorem, co robi. Warto się postarać, bo taki szczegół może zaprocentować zbudowaniem wartościowej relacji zawodowej, a właśnie do tego służy Linkedin.

Jeżeli chcesz skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do promowanie swoich produktów i usług, to koniecznie spotkaj się ze mną na METAMORFOZIE – Ty i Twoja marka online. Sprawdź!

 

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest