Facebook na wzór stacji telewizyjnych wprowadza “materiały powiązane z marką”, można powiedzieć takie lokowanie produktów w postach. Materiały powiązane z marką to treści, w których pokazywane są produkty lub marka innego podmiotu albo sponsorów i odpowiednio oznaczane przez autora postu.
W zeszłym tygodniu opublikowano nową politykę Facebooka szczegółowo regulującą ten temat, a jej naruszenie grozi usunięciem postu lub nawet zamknięciem całej strony. Takie materiały, według Polityki Facebooka, mogą być publikowane tylko przez zweryfikowane strony (te mające niebieski znaczek przy swojej nazwie), ale możecie sprawdzić na swoich stronach, że niektórym już się taka możliwość pokazała, więc każdy z nas może wykorzystać tę funkcję.
Publikując post mamy możliwość oznaczenia produktów, które znajdują się na stronie firmowej na Facebooku (przykład poniżej). Oznaczając produkt i tym samym stronę (sponsora), jej administrator otrzymuję powiadomienie o tym oraz wgląd w statystyki tego postu. Może również udostępniać i promować treści, w których został oznaczony.
Jak to działa? Przy pisaniu postu na FB, na dole pojawiają się 3 ikonki:
1 – do oznaczenia tego, jak się czujemy
2 – do pokazania naszej lokalizacji
3 (NOWOŚĆ!) – do oznaczenia produktu
Wyobraź sobie, jaki prezent dostajesz od Facebooka!
Gdy ktoś oznaczy Twoją markę w swoim poście otrzymasz statystyki i będziesz mógł go dalej promować! To duża zmiana i duże możliwości dla marek.
Posty z materiałami powiązanymi z marką mogą zawierać:
-
Tekst
-
Zdjęcia
-
Filmy
-
Linki
-
Wideo na żywo
-
Filmy 360
Bardzo ważne dla stron zweryfikowanych jest to, że one MUSZĄ w postach zawierających treści powiązane z inną marką oznaczać sponsorów. Jeśli tego nie zrobią, będzie to stanowiło naruszenie polityki Facebooka i post, a nawet cała strona może zostać zamknięta. Polityka Facebooka na razie nic nie wspomina o zwykłych użytkownikach.
- Promocje.
- Lokowanie produktu.
- Reklamy prezentujące produkty, marki lub sponsorów zewnętrznych,
- filmy, które zawierają reklamy pełnoekranowe, np. karty tytułowe lub ostatnie z markami, produktami lub sponsorami zewnętrznymi.
- Obrazy lub filmy zawierające logo sponsora.
- Nie możesz publikować filmów zawierających reklamy wideo odtwarzane przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu (reklamy typu pre-roll, mid-roll i post-roll).
- Nie możesz publikować filmów, które zawierają nakładki graficzne, znaki wodne lub reklamy marek, produktów lub sponsorów zewnętrznych w ciągu pierwszych trzech sekund.
- Zabronione jest publikowanie zdjęć i filmów, które zawierają reklamy banerowe promujące marki, produkty lub sponsorów zewnętrznych – Nie możesz publikować zdjęć i filmów, na których reklamy są nałożone na oryginalne materiały i promują marki, produkty lub sponsorów zewnętrznych.
- Nie są dozwolone zdjęcia w tle ani zdjęcia profilowe zawierające produkty, marki lub sponsorów zewnętrznych.
Zdjęcie w tle nie może być materiałem powiązanym z marką! Click To Tweet
Jeżeli interesuje Cię ten temat, to odsyłam do 43 stronicowej Polityki Facebooka (na razie w języku angielskim).
I na koniec, żeby nie było żadnych wątpliwości. Na razie Polityka Facebooka obliguje tylko zweryfikowane profile do oznaczania treści powiązanych z marką. Dopóki nie macie przy swoim profilu niebieskiego znaczka, nie macie się czym martwić.
Chcesz poznać najważniejsze kroki na Facebooku, Instagramie i Linkedin?
Zapraszam na szkolenie: Ty i Twoja marka online. Kliknij tutaj i zarezerwuj miejsce.