Dlaczego ludzie nie kupują?

Dlaczego ludzie nie kupują? To pytanie, osoby prowadzące biznes zadają sobie bardzo często. Co robię nie tak? Gdzie i jaki błąd popełniam? Jak prowadzić działania marketingowe, szczególnie online i w mediach społecznościowych, aby nie czuć się jak nachalny sprzedawca? Nie ma na to jednej dobrej odpowiedzi, natomiast jest kilka działań, po zastosowaniu których, może się to zmienić!

Dlaczego ludzie nie kupują? Click To Tweet

Koniecznie obejrzyj poniższe wideo do końca, ponieważ omawiam w nim instrukcję zamiany odbiorcy w klienta, czyli doprowadzania do skutecznej sprzedaży online!

Jeżeli nie możesz w tej chwili obejrzeć tego materiału, bądź wolisz po prostu o tym przeczytać, pod filmem znajdziesz jego streszczenie.

UWAGA! Pod streszczeniem jest dodatkowy punkt! Przeczytaj go!

Dlaczego ludzie nie kupują?

Czy zastanawiasz się dlaczego, pomimo Twoich wielu starań, nie masz klientów i nowej sprzedaży?

Co dzieje się w głowie klientów?

Dlaczego nie podejmują decyzji?

Dlaczego ludzie nie kupują?

Czy na pewno dobrze wykorzystujesz dostępne platformy?

Praktycznie codziennie zachęcam Cię do wykorzystywania mediów społecznościowych, newslettera, strony www, po to, aby skuteczniej zdobywać nowych klientów.

Sprzedaż to temat, z którym wiele osób sobie nie radzi. Jak prowadzić działania marketingu online, jak publikować posty, robić transmisje na żywo, prowadzić webinary i nie czuć się nachalnym sprzedawcą?

Wiele osób ma gęsią skórkę na samo słowo “sprzedaż”, kiedy myśli o tym, że powinien komuś coś zaproponować. Na początek zastanówmy się, czy nie warto zmienić myślenia? To znaczy, żebyś nie czuł podświadomie pod skórą, że chcesz od kogoś wyciągnąć pieniądze albo chcesz mu coś wcisnąć, tylko uwierzyć w to, że to, co oferujesz jest wartościowe. Zamień w swojej głowie sprzedaż na to, że dzielisz się z innymi wartością, dajesz innym dostęp do tego, co może pomóc im rozwiązać problem.

Dlatego zacznij od tego, żeby zmienić nastawienie.

Nie jest to proste, ale każdy się może tego nauczyć. Zamiast zastanawiać się dlaczego ludzie nie kupują, zacznij od obserwacji osób, którym sprzedaż świetnie wychodzi.

W obszarze social mediów działa kilka reguł, które zaobserwowałam i z którymi się z Tobą podzielę.

Ludzie ufają ekspertom, markom, które są znane i rozpoznawalne, ALE w swojej niszy.

To znaczy, że nie musisz od razu myśleć o tym, że ktoś musi Cię znać w całej Polsce. Jeżeli masz produkt, który pomaga określonej grupie osób rozwiązać problem, to ważne jest żeby docierać właśnie do tej grupy osób i w ich głowach zaistnieć jako rozpoznawalna marka i taka, której warto zaufać. W czasach Internetu nie jest to trudne. Wyobraź sobie, że jeżeli masz wiedzę, która może pomóc rozwiązać komuś jego problem, to na pewno na te rozwiązania czekają setki, a nawet tysiące klientów.

To właśnie Internet, w tym także media społecznościowe umożliwią Ci, żeby dokładnie do nich trafić. Dlatego to takie ważne, aby bardzo konkretnie komunikować w czym pomagasz i komu. Na moim blogu polecam Ci bardzo ciekawy post o niszy rynkowej. Przeczytaj go.

Instrukcja zamiany odbiorcy w klienta, czyli doprowadzanie do skutecznej sprzedaży.

1. Pierwszym powodem dla którego odbiorcy nie decydują się na zakup może być to, że nie ufają Tobie. Czasami nawet czujemy, że produkt lub usługa jest nam pomocna, ale wahamy się czy zainwestować pieniądze ponieważ nie jesteśmy pewni, czy to naprawdę zadziała. W tym przypadku pomogą Ci REKOMENDACJE.

Rekomendacje Twoich zadowolonych klientów – to sprzedaż Twoich produktów, ale ustami klientów. To oni potwierdzają skuteczność. Jest to o wiele bardziej wiarygodne dla Twoich kolejnych potencjalnych klientów.

Na pewno zauważyłeś na moich stronach wiele rekomendacji od osób, które czytają moją książkę, przerobiły kurs. Między innymi mogłeś spotkać rekomendacje uczestników Akademii Smart Brand. W rekomendacji warto podać jak najwięcej faktów. To mogą być liczby, historie, czy droga jaką ktoś przeszedł.

Obejrzyj rekomendacje uczestniczek mojej Akademii Smart Brand

Chcesz zobaczyć jak działają rekomendacje? Podpowiem Ci jedną rzecz, która może spowodować, że obydwoje będziemy mieć sytuację win-win, czyli wygraną!

Nagraj teraz wideo (bądź wrzuć screen tego materiału) z informacją o tym, że materiał wideo, który jest w tym poście jest wartościowy i opublikuj go na Instagramie bądź Facebooku w swojej relacji (pamiętaj, aby oznaczyć mnie na Instagramie @joannaceplin_pl).

Dzięki oznaczeniu dowiem się, że wspominasz o moim materiale.  W takim przypadku chętnie polecam Ciebie i udostępniam ją u siebie.

Co dzięki temu zyskasz? Dowiedzą się o Tobie/ Twojej marce moi odbiorcy.

Tę metodę możesz stosować nie tylko do moich materiałów, ale także do wszystkich innych, które spotykasz w sieci i które Ci się podobają. Jeżeli Ty zaczniesz tak postępować, zobaczysz jak szybko to do Ciebie wróci.

 

2. Kolejnym powodem może być to, że ludzie nie ufają sobie. Wcześniej podjęli decyzje i kupili podobny produkt, który nie spełnił zupełnie ich oczekiwań. Dlatego tak ważne jest to, aby mówić o efektach. A najlepiej gdy inni potwierdzają te efekty. Jeżeli możesz, zaoferuj próbki swoich produktów / usług. Wszystko po to, aby klient dostał namacalnie dowód, czego może się spodziewać po naszym produkcie / usłudze.

 

3. Trzeci powód, dlaczego ludzie nie kupują, może być taki, że Twój potencjalny klient odkłada to na później. Zastanów się ile razy Ty widziałeś np. świetne spodnie i możesz je kupić, ale zrobisz to jutro… W świecie online możesz wykorzystać elementy, które zaczną przekonywać Twoich odbiorców, aby dokonywali zakupów TERAZ. Są to np. kończąca się promocja, ograniczona liczba produktów / usług, zmiana ceny na większą. W tych działaniach online warto komunikować jasno ILE DNI zostało do końca promocji, ILE EGZEMPLARZY, O ILE ZWIĘKSZY SIĘ CENA.

 

4. Twój klient może mieć nadal wątpliwości, albo dodatkowe pytania. Oczywiście niektórzy z nich napiszą wiadomość w takiej sprawie. Jednak wiele osób odkłada bezpośredni kontakt. Wtedy warto na stronach gdzie jest sprzedaż umieścić link do strony z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Jeżeli znasz swoich klientów i wiesz o co najczęściej pytają, to jest to bardzo pomocna kwestia, która ułatwi podjęcie decyzji Twojemu klientowi. Pamiętaj tylko, aby umieszczać tę stronę w widocznym dla klienta miejscu, aby łatwo mógł na nią trafić.

Klient, który ma wątpliwości i pytania i znajdzie odpowiedź wśród Twoich odpowiedzi, najczęściej podejmie decyzję.

 

5. Ludzie nie lubią kupować tylko od właścicieli marek. Chcą kupować od normalnych ludzi. Jeżeli prowadzisz biznes, to jesteś najlepszym ambasadorem swojej marki. Wykorzystuj to! Buduj także swoją markę osobistą i markę online. Buduj ją na bazie normalnej rozmowy i dzielenia się z innymi jak Ty korzystasz z tych produktów / usług. Nie wywyższaj się, tylko mów jak zwykły użytkownik.

Tu warto pomyśleć o tym, że Ty wcale nie sprzedajesz tylko doradzasz komuś jak najlepszy kumpel. Wykorzystując do tego emocje, możesz zbudować historię wokół swojego produktu.

 

Dodatkowo punkt szósty, którego nie znajdziesz w materiale filmowym!

6. Nie zapominaj angażować i opowiadać ciekawych historii. To ważne szczególnie w mediach społecznościowych – zachęcanie do podjęcia kolejnych działań i kroków. Jeżeli dzielisz się naprawdę ważnymi informacjami dla Twoich odbiorców, zachęcaj do podjęcia kolejnego kroku.

Wystarczy w postach czy filmach zachęcać np. do:

  • Zapisu na newsletter,
  • Subskrypcji kanału na YT,
  • Pobrania PDF,
  • Przeczytania artykułu na blogu.

Przykład: Jeżeli ten materiał był dla Ciebie wartościowy i chcesz oglądać więcej takich wideo, subskrybuj mój kanał na YouTube!

Kluczowe tutaj jest słowo: zachęcanie do podjęcia kolejnego kroku, nie zmuszanie, naciskanie, itd. Sprzedaż wymaga praktyki, możesz się tego nauczyć, ale musisz ćwiczyć. POWODZENIA!

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest