Instagram zaczyna nas coraz bardziej interesować, z tej okazji ten post otrzymał drugie życie poprzez dodanie inspiracji dotyczących hashtagów w 19 grupach (branżach). Miłej lektury!
Facebook jest najbardziej popularną platformą społecznościową świata i w swojej wielkości zaczyna mnie nudzić. Oczywiście nie przewiduję na razie jego zmierzchu, niektórzy dopiero dostrzegają tutaj plusy i minusy. Dla wielu marek obecność w mediach społecznościowych to w dzisiejszych czasach obowiązek. Sama codziennie spędzam sporo czasu na FB ze względu na pracę i kontakt ze znajomymi. Zauważyłam jednak, że wolnym czasie wybieram inne serwisy. Czyżbym wpadła w trend “passive Facebooking” czyli spadek aktywności użytkowników serwisu? To trend zaobserwowany przez analityków firmy GlobalWebIndex i jak podają w raporcie, jedynie 52% użytkowników Facebooka uważa się za aktywnych. Pozostali rzadko udostępniają posty, nie komentują, a co najwyżej podglądają aktywność innych. Obecnie największe wzrosty liczby aktywności notują serwisy przeznaczone na urządzenia mobilne, takie jak np: Instagram, Vine.
Jestem jak najbardziej aktywna na FB, przecież to moja praca jednak podczas ostatniego urlopu pomiędzy czasem spędzonym na nartach, a wieczorami ze znajomymi miałam czas, aby przejrzeć treści umieszczane na portalach społecznościowych z innej niż zawodowej potrzeby. O Vine mogłabym dużo opowiadać i niedługo opiszę na blogu ten serwis, Facebook niczym mnie nie zaskoczył wręcz nudził. Może okres ferii spowodował sezon ogórkowy na FB. LinkedIn spełniał swoją profesjonalną funkcję.
Natomiast Instagram mnie pochłonął (jego właścicielem jest również firma Marka Zuckerberga – to tak na marginesie). Może zaczynam sama dla siebie poszukiwać czegoś innego, inspirującego i nie skażonego reklamą w takim stopniu jak FB. A może wpływ na odbiór Instagramu ma też fakt, że coraz więcej moich znajomych jest aktywnych w tej aplikacji. Jak podają Wirtualne Media obecnie jest nas ponad dwa razy więcej niż rok temu. W Polsce liczba użytkowników Instagrama to ok. 2-2,3 mln.
Kim są ludzie, którzy tak masowo odwiedzają Instagram?
W kwietniu 2014 r. odwiedziło go w Polsce 1,28 mln kobiet, co stanowiło 60,5%. wszystkich użytkowników strony. Mężczyzn było prawie 839 tysięcy. Mniej więcej połowa polskich użytkowników Instagramu ma od 15 do 24 lat (988,6 tys. w kwietniu). Internautów w przedziale 7-14 jest tam 335 tys., a minimalnie więcej tych z przedziału 25-34 (336 tys.).
Na czym polega jego fenomen? Tutaj panuje trochę inna atmosfera, rządzi inna kultura. Nie zobaczysz na szybko wrzucanych zdjęć. Liczy się jakość, a nie ilość. Właściciele profili komponują ich zawartość pod kątem tematyki, ujęć, kolorów. Można powiedzieć, że wszyscy starają się pokazać piękno we wszystkim. Firmy, które czują potencjał tej sieci pokazują jak one postrzegają świat, jakie są ich wartości, jak wygląda oferowany przez nie styl życia, jakie udogodnienia oferują ich produkty i usługi.
Zapatrzyłam się w piękne krajobrazy (@fantastic_earth, @kardinalmelon), inspirujący świat mody (@chiaraferragni, @peterpilotto) , słodkie ujęcia detali (@maisonladuree), zdrowe przepisy i nawyki (@annalewandowskahpba, @fitness_food_motivation). Najwięcej obserwujących maja oczywiście gwiazdy: @kimkardashian, @beyonce. W Polsce: @therealjoannakrupa, @maffashion_official, @anja_rubik, @robertlewandowski.
Patrząc od strony biznesu na Instagramie możesz zbudować lojalność wobec marki poprzez najpotężniejsze narzędzie sprzedaży! EMOCJE związane z pasją i zaangażowaniem wywołane u odbiorców.
Gdy inne osoby odwiedzają Twoje konto i jest tam tylko jedno zdjęcie nie wygląda to zachęcająco.Przygotuj i wgraj od 6 do 9 zdjęć od razu.Pierwsze wrażenie będzie lepsze i możesz od razu lepiej się zaprezentować.
Przyciągaj uwagę ciekawym ujęciem, kolorem, detalem, kompozycją. Możesz pokazać swoje prawdziwe życie lub zainspirować się pomysłami innych.
I jeszcze jedna rzecz: HASHTAGI
Tutaj hasztag jest królem. Jeżeli chcesz rządzić na Instagramie używaj minimum 11 hasztagów!
Najważniejsze jest to że użytkownicy Instagrama uwielbiają z nich korzystać!
Zapisz swoje ulubione hashtagi w telefonie by zawsze o nich pamiętać!
Używaj ich również w komentarzach
Dlaczego używać #hashtagi na Instagramie:
- zwiększysz zasięg postów
- pozyskasz więcej obserwujących i klientów
- znajdziesz innych o podobnych zainteresowaniach
- zrobisz badania rynku i dowiesz się więcej o konkurencji
Przykłady najpopularniejszych hashtagów (kategoria ogólna):
#photooftheday #loveit #selfie #instadaily #picoftheday #instacool #me #instamood #phtooftheday #follow #bestoftheday #followme
Zanim opublikujesz – zastanów się.Jaką wartość oferujesz odbiorcy?Inspirujesz, motywujesz, pomagasz, rozśmieszasz?
Trzy najważniejsze powody dla których użytkownicy obserwują markę na Instagramie:
- 62% ponieważ kochają markę
- 54% aby odkryć coś nowego
- 48% ponieważ znajdują zabawny bądź interesujący content (źródło:iconosquare.com)
Na koniec trochę praktyki, poniżej znajdziecie przykłady hashtagów z 19 obszarów (w języku angielskim). To gotowa ściągawka na Instagram, aby połączyć się z ludźmi z całego świata, jednocześnie inspiracja do szukania odpowiedników w języku polskim oraz tworzenia własnych hashtagów.
- >>> ZDJĘCIA<<<
- #photography
- #photooftheday
- #portrait
- #photogram
- #behindthescenes
- #photoshoot
- #photog
- >>> VIDEO <<<
- #video
- #videogram
- #videooftheday
- #votd
- #bts
- #preciousmoments
- #studiolife
- >>> FITNESS <<<
- #fitnessaddict
- #exerciseroutine
- #workouttime
- #todaysworkout
- #gymlife
- #fitfood
- #womensfitness
- >>>DIETA<<<
- #heathyliving
- #nutritious
- #freshfoods
- #foodporn
- #healthydinner
- #cleaneats
- #foodie
- >>> SZTUKA <<<
- #artist
- #illustration
- #galleries
- #interiordesigns
- #mixedmedia
- #instaartist
- #artstudio
- >>> NIERUCHOMOŚCI <<<
- #realestate
- #properties
- #justlisted
- #broker
- #realtor
- #homesearch
- #househunting
- >>> PODRÓŻE <<<
- #travelgram
- #thegoodlife
- #cruise
- #vacaymode
- #traveltips
- #travelfriendly
- #wheretonext
- >>> COACHING <<<
- #seizetheday
- #certifiedlifecoach
- #dailyaffirmation
- #doer
- #makeithappen
- #empower
- #productivity
- >>> BIŻUTERIA, AKCESORIA <<<
- #wristparty
- #armcandy
- #dressedup
- #accessories
- #glam
- #indulge
- #stylist
- >>> REASTAURACJE <<<
- #whatsfordinner
- #fancy
- #casual
- #yummy
- #ambiance
- #gourmet
- #taste
- >>> MUZYKA <<<
- #singer
- #coversong
- #coverband
- #newalbum
- #performer
- #musictherapy
- #newalbum
- >>> PSY <<<
- #ilovemydog
- #instagramdogs
- #dogstagram
- #happydog
- #dogsmile
- #doglife
- #dogsoftheday
- >>> MODA <<<
- #fashionmodel
- #model
- #fashiontrends
- #whatstrending
- #ontrend
- #styleblog
- #fashionmagazine
- >>> BLOG <<<
- #newblogpost
- #newblogger
- #bloglife
- #instablogger
- #newpost
- #blogspot
- #writer
- >>> FINANSE <<<
- #financialfreedom
- #priorities
- #lifesavings
- #retirementplan
- #income
- #investing
- #creditscore
- >>> PRODUKTYWNOŚĆ <<<
- #focused
- #overwhelmed
- #stressed
- #simplify
- #taskmanagement
- #organized
- #todolist
- >>> ZADANIA <<<
- #focused
- #overwhelmed
- #stressed
- #simplify
- #taskmanagement
- #organized
- #todolist
- >>> PIELĘGNACJA <<<
- #musthave
- #healthyskin
- #antiaging
- #facial
- #exfoliate
- #glowingskin
- >>> ŚLUB <<<
- #weddingwednesday
- #bridalparty
- #bridetobe
- #weddinginvitations
- #weddingregistry
- #dreamwedding
- #shesaidyes
Zapraszam na mój profil @joanna_ceplin i @akademiasmartbrand
Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów i chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznych działań na Facebooku, Instagramie, YouTube i Linkedin zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.
PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE
OSTATNIE SZKOLENIA PRZED WAKACJAMI
Podczas szkolenia:
- DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
- Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
- Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
- Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
- Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.
MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.