Co powinien zawierać skuteczny post reklamowy?

Siedzisz przed komputerem i zastanawiasz się jak ma wyglądać reklama Twojego biznesu na Facebooku? Co napisać, w jakiej kolejności, jak przyciągnąć uwagę i zainteresować? Z jakich elementów powinien składać się skuteczny post reklamowy? Po kilku próbach okazuje się, że budżet wydany, a efektów nie ma?

Obejrzyj poniższe wideo, w którym przedstawiam Ci schemat budowy skutecznego posta! Jeżeli nie możesz w tej chwili obejrzeć tego materiału, bądź po prostu wolisz o nim przeczytać, poniżej znajdziesz jego streszczenie.


Jak napisać post reklamowy?

Poniżej pokażę Ci bardzo konkretnie, jak powinien być zbudowany post, który możesz opublikować na swojej tablicy na Facebooku – zaprezentowany schemat zwiększy jego skuteczność. Dodatkowo możesz ustawić reklamę tego posta – uwaga nie mówię o przycisku PROMUJ – mówię o reklamie w menedżerze reklam.

Ważne jest, aby pisząc taki post pamiętać, aby był:

  • interesujący,
  • kuszący,
  • skłaniający do działania.

Post reklamowy – jak wzbudzić zainteresowanie?

To ma być post, który zwróci uwagę Twojej grupy docelowej. Będzie mówił o rozwiązaniu ich problemu, będzie angażował. Dlatego zastanów się nad grafiką, zdjęciem lub wideo. Przemyśl kolory, kompozycję. Pomyśl czym przyciągnąć uwagę osoby, która scrolluje dziesiątki innych postów na swoim koncie.

Spójrz na moje posty związane z projektem markaonline.plTam wykorzystuję kolor żółty, który od razu przyciąga uwagę! Oczywiście nie chodzi o to, aby teraz każdy stworzył grafikę w żółtym kolorze, ale żebyś zadbał o kontrast i mocne kolory, które będą pasować do STYLU Twojej marki.

skuteczny post reklamowy

Post reklamowy – jak skusić odbiorcę?

Pisz o tym, co go interesuje, nawiązuj do jego problemów. Pokaż, że znasz jego problem i go rozumiesz. Twoi odbiorcy szukają kogoś, KTO ICH zrozumie. Pamiętaj o tym.

Post reklamowy – jak skłonić do działania?

Napisz dokładnie co powinien TERAZ zrobić Twój odbiorca, czyli zastosuj wezwanie do działania (CTA – call to action). Na przykład napisz, że ma kliknąć w link, żeby pobrać PDF; że chcesz zachęcić, aby zapisał się na webinar, a może zależy Ci na odwiedzeniu Twojej strony internetowej.

 

Na Facebooku bardzo ważna jest znajomość klienta i grupy docelowej, szczególnie jeżeli chodzi o działania marketingowe dla Twojego biznesu. Click To Tweet

Schemat posta reklamowego

Poniżej w 9 punktach przedstawiam Ci, co powinien zawierać skuteczny post reklamowy. Na mojej platformie wiedzy możesz bezpłatnie pobrać SCHEMAT TWORZENIA WRAZ Z PRZYKŁADAMI.

1. Zacznij od pytania.

Oczywiście od pytania dostosowanego do Twojej grupy docelowej i oferty, którą przedstawiasz w tym poście reklamowym. W zależności od tego co dzięki tej reklamie chcesz osiągnąć:

-> kierujesz na bloga,

-> zachęcasz do pobrania PDF-a,

-> zapraszasz na webinar lub LIVE,

nawiąż do problemu, który pomagasz rozwiązać.

Przykład:

Jeżeli doradzasz w obszarze finansów albo księgowości, Twoje pytanie powinno dotyczyć najczęstszych problemów z tym związanych. Na przykład: Nie wiesz jak pozyskać dofinansowanie dla Twojej działalności gospodarczej? Drugi przykład, z obszaru podróży: Jak zorganizować wyprawę objazdową po Kubie?

skuteczny post reklamowy

2. Odkryj przed odbiorcą rozwiązanie, które może mu pomóc.

To jest miejsce, w którym możesz trochę więcej napisać – jakie są możliwości, jakie Ty masz rozwiązania, które mogą pomóc Twoim odbiorcom.

3. Zaznacz w tym miejscu, że Twoja oferta jest ograniczona czasowo.

Na moim blogu możesz przeczytać artykuł “Dlaczego ludzie nie kupują”Omawiam w nim 5 rozwiązań, jak ułatwić podjęcie decyzji Twoim odbiorcom. Koniecznie zobacz ten materiał! Jednym z problemów, które tam omawiam, jest to, że każdy ma tendencję do odkładania zakupu na później. Dlatego w tym miejscu podkreśl do kiedy Twoja oferta obowiązuje. Możesz wprowadzić ograniczenie czasowe lub ilościowe.

4. Opisz dokładnie co oferujesz.

W kolejnym akapicie opisz dokładniej co oferujesz, np. może to być ebook, PDF, checklista, rabat itp. Jak wiesz posty nie wyświetlają się w całości – dlatego w pierwszych 2-3 linijkach warto zamieścić punkt 1, 2 i 3, które mają odbiorcę zainteresować. Punkt 4 może znaleźć się już w opcji “Pokaż więcej”. Informacje o produkcie nie powinny się pojawić jako pierwsze, bo to nie one mają zainteresować. Ty masz zainteresować pytaniem i rozwiązaniem jakie proponujesz.

5. Pamiętaj o wezwaniu do działania.

Jeżeli zainteresowałeś Twojego odbiorcę i doczytał do tego momentu – nie zapomnij o CTA, np:

  • Pobierz pdf i wypróbuj.
  • Przeczytaj artykuł, kliknij tutaj.
  • Zapisz się na webinar.
  • Odwiedź stronę.

6. Dodaj skrócony link do strony, na którą chcesz skierować ruch.

To miejsce, w którym warto podać link do miejsca do którego chcesz przekierować swoich odbiorców. Nie wszyscy poświęcają czas, aby go odszukać, dlatego przypomnij go swoim odbiorcom. 🙂

7. Dodaj grafikę (lub wideo), która przyciąga uwagę.

To element, który w pierwszych sekundach spełnia bardzo ważną rolę i który ma przyciągnąć wzrok. Ale uwaga! Obraz lub film może przyciągnąć uwagę, ale to tekst ma skusić i zachęcić do podjęcia działania.

8. Nagłówek.

Ten punkt dotyczy kroku, który tworzysz w menedżerze reklam. Ustawiając reklamę nie zapomnij o nagłówku! Wpisz tam tytuł oferty + korzyść. To bardzo ważne, ponieważ nagłówek jest pogrubiony i przyciąga uwagę Twoich odbiorców!

9. Opis linku.

Ten punkt także dotyczy kroku, który tworzysz w menedżerze reklam. Masz możliwość dodania tekstu, opisu linku w aktualnościach. Tutaj również skup się na uwypukleniu korzyści.

Post gotowy. Teraz przejdź do menedżera reklam, dodaj punkty 8 i 9, ustaw reklamę i sprawdzaj wyniki!

skuteczny post reklamowy

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest