W czym Ci pomoże budowanie listy mailingowej

Interesujesz się mediami społecznościowymi, tworzysz treści, angażujesz odbiorców, inwestujesz w reklamy? Świetnie! A czy w tej układance znajduje się lista mailingowa? Jeśli nie, koniecznie przeczytaj ten post, w którym przekonam Cię, że budowanie listy mailingowej powinno być podstawą Twojego biznesu i marki osobistej.

Zastanawiasz się pewnie, dlaczego to takie ważne i czy Twój biznes tego potrzebuje? TAK! Każdy biznes, każda marka osobista, niezależnie od branży potrzebuje zaangażowanych,  lojalnych i zaufanych subskrybentów. Lista mailingowa to miejsce, w którym rządzisz TY i nikt więcej. Poza tym, dzięki liście uniezależniasz się od mediów społecznościowych, które nie należą do Ciebie.

Listy mailingowej nikt Ci nie zabierze z dnia na dzień bez ostrzeżenia, co więcej, masz nad nią pełną kontrolę. Nie musisz się zastanawiać nad zmianami algorytmów mediów społecznościowych i wyszukiwarek internetowych. Czy to nie są wystarczające powody, aby zacząć budowanie listy mailingowej?

Budowanie listy mailingowej to przyszłość!

Jeśli już teraz zabezpieczysz swoją firmę i zaczniesz świadomie budować  listę mailingową, żadne czarne scenariusze związane z licznymi awariami mediów społecznościowych, czy zmianami algorytmów wyszukiwarek nie będą Ci straszne. Ponadto odpowiednio zaplanowany i przygotowany e-mail marketing pomoże Ci efektywnie gromadzić wokół siebie lojalną społeczność i generować duże zyski.


Chcesz wystartować z budowaniem listy mailingowej, ale nie wiesz, jak zacząć?
Chcesz poznać strategię TURBOszybkiego rozwoju listy mailingowej?
Chcesz się nauczyć przyciągać odpowiednich odbiorców i budować z nimi relację?
DOŁĄCZ do nowego kursu online „Turbolista mailingowa”!


Co jeszcze zyskasz, budując listę mailingową:

  1. Wysyłając do swoich subskrybentów wiadomości, w których dzielisz się wiedzą, szybko zyskasz miano eksperta w swojej dziedzinie, a co za tym idzie, jeśli zaoferujesz subskrybentom jakiś płatny produkt lub usługę, chętniej z tego skorzystają, bo będą wiedzieli już, że masz ogromną wiedzę i że można Ci ufać.
  2. Newsletter daje Ci możliwości budowania relacji 1:1, podobnie jak Stories na Instagramie. Twoje Stories widzą wszyscy, ale jeśli ktoś zechce się z Tobą skontaktować, wysyłając wiadomość prywatną, zobaczysz ją tylko Ty. Podobnie sprawa wygląda z newsletterem. Wysyłasz wiadomość do większej grupy osób, ale jeśli ktoś będzie chciał do Ciebie napisać, e-mail zobaczysz tylko Ty. Dzięki temu, masz dużą szansę na zbudowanie relacji opartych na zaufaniu.
  3. Dzięki rozbudowanym możliwościom systemów do mailingu możesz bardzo mocno segmentować swoich odbiorców i personalizować wiadomości. Dzięki temu zabiegowi subskrybenci będą oczekiwać na Twoje newslettery, otwierać, czytać od deski do deski oraz klikać załączone linki. Ponadto będą czuć, że zapis na Twój newsletter był dobrym posunięciem, ponieważ będą otrzymywać od Ciebie TYLKO wiadomości, które ich interesują.

Budowanie listy mailingowej od zera

Każdy kiedyś zaczynał, ja także. Dlatego proszę Cię, nie porównuj się do dużych marek, biznesów, które mają po kilkadziesiąt tysięcy subskrybentów na swoich listach. Małe liczby też są okej! Poza tym zapamiętaj jedną, bardzo prostą zasadę:

W budowaniu bazy mailingowej liczy się jakość, a nie ilość subskrybentów!

Co z tego, że na Twojej liście będą setki czy tysiące osób, jak otwieralność, czy klikalność newsletterów będzie na poziomie kilku procent? Chyba lepiej mieć kilkadziesiąt osób bardzo zaangażowanych niż tysiące zupełnie zimnych?

Jeżeli do tej pory nie interesowałeś się budowaniem listy mailingowej, po pierwsze zastanów się nad opracowaniem wartościowej darmowej oferty, którą będziesz oferować w zamian za adres e-mail. Może to być e-book, PDF, checklista, krótkie wideo, czy bon rabatowy na pierwsze zakupy w sklepie. Aby oferta była ciekawa dla Twoich odbiorców, zapytaj, co chcieliby otrzymać, co miałoby dla nich wartość. Wówczas będziesz mieć pewność, że Twoja baza mailingowa zacznie rosnąć.

Budowanie listy mailingowej – przykłady

Poniżej przedstawiam Ci trzy ciekawe przykłady lead magnetów, od ekspertek, które zbierają subskrybentów, oferując bardzo ciekawe prezenty:

1. Mava Targosz – Lisiamatka – w zamian za zapis na newsletter oferuje 14-minutowe nagranie wideo, dzięki któremu się zrelaksujesz i odpoczniesz. Wideo jest świetną propozycją dla wszystkich trenerów personalnych (np. nagranie z ćwiczeniem rozluźnienia mięśni karku), coachów (np. nagranie z mową motywacyjną na gorszy dzień), nauczycieli (np. nagranie z tipem, jak szybko uczyć się tabliczki mnożenia).

 

2. Aneta Szostak-Sulewskabudowanie listy mailingowej oparła na lead magnecie w postaci 10% rabatu na zakupy w sklepie. Jest to idealna opcja dla wszystkich, prowadzących sklepy internetowe i stacjonarne. Możesz zaoferować bon rabatowy, który poleci do zapisanych na newsletter i będzie go można wykorzystać również w sklepie stacjonarnym.

3. Ewa Birlet – za zapis na newsletter oferuje odbiorcom materiał edukacyjny w formacie PDF. Taka forma lead magnetu jest dobra dla każdego biznesu, niezależnie od branży. Zastanów się, co możesz zaoferować przyszłym subskrybentom i czym się z nimi podzielić, aby zechcieli zostawić Ci swój adres e-mail.

Mocno zachęcam Cię do podjęcia działań i budowania listy mailingowej. Skupienie się na tym obszarze pozwoli Ci zadbać o głębsze relacje ze swoimi odbiorcami, budować Twoją silną markę eksperta i dbać o stabilne przychody.


Chcesz wystartować z budowaniem listy mailingowej, ale nie wiesz, jak zacząć?
Chcesz poznać strategię TURBOszybkiego rozwoju listy mailingowej?
Chcesz się nauczyć przyciągać odpowiednich odbiorców i budować z nimi relację?
DOŁĄCZ do nowego kursu online „Turbolista mailingowa”!


1 komentarz do “W czym Ci pomoże budowanie listy mailingowej”

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest