Błędy w biznesie online – więcej ich nie popełnię

Błędy w biznesie online popełnia każdy, ale nie każdy jest w stanie się do nich przyznać. Postanowiłam otwarcie Ci o nich opowiedzieć, aby Cię przestrzec i uczulić na pewne działania, ponieważ najlepiej uczymy się na cudzych błędach. Zapraszam Cię do obejrzenia i przeczytania bardzo szczerego materiału o tym, jakie błędy w swoim biznesie popełniłam. Wyciągnij z nich lekcje dla siebie.

Wiele osób nie zna ścieżki mojej kariery zawodowej. Pozwól, że zanim opowiem o błędach w biznesie online, powiem Ci, jak zaczynałam swoją przygodę z biznesem, który prowadzę do dziś. Zapraszam Cię do obejrzenia materiału wideo.

Początek mojego biznesu online w 2015 roku

Żebyś miał pełny obraz tego, z czym startowałam, zrobiłam krótkie podsumowanie. Biznes, który prowadzę do dziś, zaczęłam w 2015 roku. Wtedy też:

  • zamykałam swój biznes, w którym utopiłam oszczędności,
  • miałam tylko pomysł,
  • to był dla mnie zupełni nowy obszar, musiałam nauczyć się wielu nowych rzeczy jak choćby prowadzenia szkoleń, przekazywania wiedzy, tworzenia kursów online, budowania zespołu,
  • nie miałam obserwujących, wystartowałam dopiero z profilem na Facebooku,
  • nie miałam pieniędzy, żeby zainwestować,
  • nie miałam klientów,

ogólnie rzecz biorąc, nie było wesoło…

Już wiele razy publikowałam na blogu i na kanale na YouTube materiały, jak teraz wygląda mój biznes. Jeśli byłeś na którymś z moich szkoleń, wiesz, jak się przedstawia moja oś czasu i kamienie milowe w biznesie. Dzięki tym wszystkim działaniom zaczęłam być rozpoznawalna i doceniana w branży. Otrzymuję dużo zaproszeń na konferencje, wystąpienia i propozycji współprac z dużymi firmami. Te historie mogą być inspirujące, ale tak naprawdę nie pokazują potknięć i ważnych lekcji biznesu.


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


Błędy w biznesie online

Podzielę się z Tobą moimi potknięciami, błędami w biznesie online. Wierzę, że ten materiał otworzy Ci oczy na wiele tematów, na które warto zwrócić uwagę, planując swoje działania.
Tak na marginesie polecam Ci trzymać kalendarze, dzienniki i pamiętniki, które przypominają, w jakim punkcie byłeś i jaką drogę przeszedłeś. Szczególnie gdy cele, które wyznaczałeś, są już osiągnięte.

Lekcja 1 – oferowanie produktów z dostępem bez limitu

Pierwsza lekcja jest związana z moim najdroższym i najbardziej kompleksowym produktem, a mianowicie z Akademią Smart Brand. To bardzo ważna rada dla twórców, ekspertów, coachów, którzy tworzą kursy, treści, webinary, szkolenia. Gdy w 2016 roku zaczęłam budować Akademię Smart Brand, w pierwszych kampaniach wszystkim klientom dawałam nieograniczony dostęp do materiałów plus uaktualnienia oraz nowe kursy.

Dlaczego to robiłam? Przypomnę, że był rok 2016 i na naszym rynku była pustynia, jeżeli chodzi o kursy online, a produktu takiego jak moja Akademia nikt nie oferował.

Dzieliłam się całą swoją wiedzą o social mediach, budowaniu tuneli, kampanii promocyjnych. Wartość materiałów była ogromna, ale bałam się, że klient nie będzie zadowolony, że uzna, że to za drogo, dlatego dokładałam co chwilę jakieś bonusy. Jednym z tych bonusów był dostęp bez limitu. Wydawało mi się, że jak dam nielimitowany dostęp klienci to docenią. Ponadto dawałam bezpłatnie aktualizacje kursów wchodzących w skład Akademii, czyli wiedzę moją i mojej Ekipy.

Długo myślałam, że to dobra decyzja, dopóki nie zaczęliśmy odświeżać materiałów, nagrywać nowych kursów. Zobaczyłam, z jaką ilością pracy i z jakimi kosztami jest to związane. Ale najgorsze było to, że sporo klientów nie korzystało z tych materiałów. Uczestnicy kursów nie zaangażują się, jeżeli mogą odłożyć przerobienie kursu na kiedyś.

Wiem, że Akademia Smart Brand to niemała inwestycja, ale uznałam, że dostęp na 12 miesięcy to idealny okres dla uczestników, aby zrobili ogromne postępy i pokonali prokrastynację.


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


Lekcja 2 – brak sprecyzowanej niszy, w której działasz

Mamy często takie myślenie, że jeśli nasz produkt będzie dla wszystkich, to będzie lepiej dla naszego biznesu, bo więcej osób go wybierze. Niestety, tak nie jest.
Na początku moich działań, chciałam uszczęśliwić wszystkich: duże firmy, korporacje, marki osobiste, ekspertów. Podejmowałam każde zlecenie, łapałam się wszystkiego. Takie myślenie i postępowanie niestety nie prowadzi do niczego dobrego.

Czasami zachowujemy się tak ze strachu przed brakiem klientów i zleceń. Budując swoją markę (o czym teraz uczę innych, również na bazie swojego doświadczenia) musisz zrozumieć, że odbiorcy powinni łatwo kojarzyć Cię z obszarem, w którym działasz, jaką masz ofertę, w czym pomagasz. Gdy chcesz zadowolić wszystkich, możesz szybko zbudować społeczność, ale na dłuższą metę ciężko będzie Ci sprzedawać. Przyjdzie też moment, że poczujesz się zagubiony i zmęczony.

Jeżeli jeszcze nie masz określonej niszy, jeżeli czujesz, że działasz na bardzo dużym obszarze – uwierz mi, zdecydowanie łatwiej będzie, jeśli określisz swojego wymarzonego klienta. Dzięki temu uzyskasz jasność, zrozumiesz swoją drogę, a Twoje wybory będą lepsze, a błędy w biznesie online rzadsze.

W Akademii Smart Brand omawiam cały proces i wiem, że jest to jeden z najbardziej przerabianych materiałów, bo wiele osób ma z tym problem.

Lekcja 3 – słuchaj swojego „brzucha”

Gdy szukamy pomocy w dotarciu do celu, spotykamy na swojej drodze mnóstwo doradców. Często też, gdy już zaczynamy działać, pojawiają się osoby, oferujące „niesamowite współprace” i jeszcze lepsze wyniki. Uwierz im, już nawet nie liczę, ile moja Ekipa odrzuca takich maili.

Prowadząc biznes, często obserwujemy innych ekspertów, osoby, które odniosły sukces. Słuchamy wszystkich, szkolimy się u wszystkich, chcemy spróbować wszystkiego. To nie jest dobra droga. Najlepsze co możesz zrobić i nie popełniać tego błędu w biznesie online, to słuchać siebie i swoich potrzeb. Każdy z ekspertów może mieć rację, najlepszy sposób na zarabianie pieniędzy, na skuteczną sprzedaż i rozbudowę firmy, ale to Ty musisz wybrać, którą drogą pójdziesz. Dlatego tak ważna jest umiejętność słuchania siebie, wybór mentora, przewodnika i partnera biznesowego.

Kilka razy ulegałam pokusie i kupiłam szkolenia lub usługi od osób, które z jakiegoś powodu mi nie pasowały. Czułam to w środku, ale się zdecydowałam i później żałowałam. Efektów nie miałam żadnych. Zrozumiałam, że jeśli będę się rozpraszać, nie dojdę nigdzie.

Kiedyś usłyszałam taki zwrot: słuchaj swojego brzucha. To nic innego jak słuchanie intuicji. Jeżeli jakaś współpraca, propozycja już na początku wywołuje u Ciebie niepokój i stres, nie ma sensu inwestować ani czasu, ani pieniędzy w tę relację.

Lekcja 4 – sukcesy innych nie odbierają Ci szansy na zwycięstwo

To, że ktoś teraz osiąga super wyniki i wygrywa, nie oznacza, że Ty przegrywasz.

Czasami możemy czuć się przybici, gdy słyszymy o efektach innych osób: milionowe przychody, super sprzedaż, super współprace. Ale uwaga, to, że ktoś osiągnął sukces, nie oznacza, że Ty tracisz swoją szansę. Nigdy nie trać z oczu swojego celu, skup się na nim, a zobaczysz, że przyjdzie taki dzień, który wszystko odmieni. Ktoś Cię dostrzeże, poleci Twój produkt lub usługę i sprzedaż ruszy lawinowo. Jeżeli ktoś teraz ma swoje zwycięstwa – to super! Ale to nie oznacza, że Tobie to uszczupli sukcesy.

Jeżeli sukcesy innych mocna w Ciebie uderzają, warto się zastanowić, dlaczego to wywołuje takie emocje. Może trzeba to przepracować, żeby Cię nie stopowało? Jestem pewna, że robisz świetną robotę i nie warto psuć swojego dnia, przeżywaniem takich informacji. Najważniejsze to zachować spokój i robić swoje!

Podsumowanie błędów w biznesie online

To są moje najważniejsze lekcje wyciągnięte z błędów w biznesie online. Dziś wiem, że wiele rzeczy zrobiłabym inaczej: nie oferowałabym Akademii Smart Brand z dostępem bez limitu, nie angażowałabym się w niektóre współprace, szybciej określiłabym swoją niszę itd.

Ja to wszystko przerobiłam, ale Ty nie musisz! Wyciągnij lekcje z tego materiału i się zastanów, czy jest coś, co możesz zmienić TERAZ w swoich działaniach.

Jeżeli masz swoje lekcje, którymi chcesz się podzielić z innymi, daj znać w komentarzu.


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest