Czy Ty też zadajesz sobie czasem pytanie: czy nie oferuję za dużo bezpłatnych treści moim odbiorcom? Czy martwisz się tym, że gdy skorzystają z tych darmowych treści, webinarów, ebooków, postów na blogu, wideo, nie będą mieli potrzeby, aby skorzystać z Twojego produktu? Bardzo często na moim szkoleniu stacjonarnym “Ty i Twoja marka online”, po tym jak omawiam jak tworzyć content, pada pytanie JAKIE bezpłatne treści udostępniać swoim odbiorcom i JAK CZĘSTO warto je publikować?
>> Obejrzyj poniższe wideo! Omawiam w nim ten temat i podpowiadam
CZYM POWINNY RÓŻNIĆ SIĘ TREŚCI DARMOWE OD PŁATNYCH?
Wiele osób martwi się tym, że jeżeli wyjawi zbyt dużo sekretów i bezpłatnych treści, to odbiorcy nie będą czuli potrzeby, żeby zapłacić za produkt. Jeżeli Cię to spotyka – przeanalizujmy pewną rzecz. To, czy oferujesz ebooka, czy cykl postów na blogu na dany temat, jest bardzo ważne! Dzięki temu, że ludzie czytają Twoje treści, lepiej poznają Ciebie i Twoją markę. Co więcej, najlepiej jest, gdy robisz to systematycznie, a wiadomo, że wtedy musisz tych materiałów tworzyć jeszcze więcej. Jeżeli obawiasz się, że Twoje bezpłatne treści wyczerpują temat, zastanów się, czy nie omawiasz tego tematu zbyt szczegółowo. Bezpłatne treści powinny przyciągnąć i zainteresować tematem Twoich odbiorców, a płatny produkt powinien zawierać w sobie szczegółowo omówiony temat.
Bezpłatne treści – działają jak magnes
Jeżeli jesteś ekspertem, specjalistą w swoim obszarze, nie możesz omawiać tematu powierzchownie w płatnym produkcie. To właśnie bezpłatne treści, które mają działać jak magnes, mają poruszać ogólne zagadnienia, natomiast w płatnym produkcie powinieneś ten proces omówić dużo głębiej. Czasami zadajemy sobie pytanie JAK GŁĘBOKO?
Słuchaj swoich odbiorców! Jeżeli zaczniesz rozmawiać ze swoimi klientami zobaczysz, że będą mieli dodatkowe pytania podczas korzystania z bezpłatnych treści. Wsłuchuj się w nie, bo to one podpowiedzą Ci, co powinien zawierać Twój produkt 🙂
Podam Ci przykład.
Dwa razy do roku organizuję MINI AKADEMIĘ SMART BRAND. Otwieram specjalną grupę na Facebooku i praktycznie codziennie dostarczam uczestnikom bezpłatne materiały oraz organizuję LIVE’y, w których dokładnie tłumaczę jakie elementy są najważniejsze zarówno w rozwoju naszego biznesu, jak i w prowadzeniu marketingu online. Daję tam ogrom wiedzy, która dla niektórych uczestników jest wystarczająca, ale to nie powoduje tego, że nikt nie kupuje mojej AKADEMII SMART BRAND. Wręcz przeciwnie! To powoduje, że do mojej Akademii dwa razy do roku dołączają cały czas nowe osoby, bo te osoby po bezpłatnym wyzwaniu widzą jak dużo wiedzy posiadam i że ta wiedza jest dla nich przydatna.
Po drugie – zawsze popatrz na proces dzielenia się z odbiorcami bezpłatnymi treściami pod kątem pytania: CO MUSZĘ IM WYJAŚNIĆ, żeby wdrożyli / poznali pewne działania? Pokaż, że dany temat jest ważny! W treściach płatnych pokaż im JAK TO ZROBIĆ.
Tak też jest z moimi kursami. Jeżeli osoby dowiedzą się jakie zalety dla ich biznesu ma skorzystanie z kursu “Skuteczna reklama na Facebooku”, kupią ten kurs po to, aby otrzymać gotowy i sprawdzony schemat. Dla przedsiębiorczej osoby nie ma nic lepszego, jak skorzystanie z czyichś sprawdzonych wskazówek, aby zaoszczędzić swój czas na próbowanie i sprawdzanie lepszych metod.
Podsumowując:
Po pierwsze: Twoje płatne produkty powinny rozpracowywać temat dużo głębiej.
Po drugie: Odpowiadaj sobie na pytanie JAK TO ZROBIĆ?
Trzymam kciuki za Twoje bezpłatne treści i pamiętaj – TWÓRZ JE SYSTEMATYCZNIE!
Chcesz poznać konkretną mapę kroków, która pomoże Ci uruchomić i rozwinąć działalność i biznes?
Chcesz nauczyć się skutecznego marketingu online?
Koniecznie dołącz do bezpłatnego wyzwania
MINI AKADEMII SMART BRAND!
Startujemy już 25.02!
Podczas 9 spotkań na żywo (online) w specjalnej grupie na Facebooku:
- Przedstawię Ci dokładne ramy działań online, z których zbudowałam bardzo dochodowy biznes, i które każdy może wdrożyć w swoim modelu.
- Wyjaśnię również, na czym należy się skoncentrować, aby wyeliminować uczucie chaosu i przytłoczenia, które bardzo często hamują nasze działania.
- Przedstawię Ci mapę kroków, dzięki której o wiele łatwiej będzie Ci się odnaleźć w świecie online oraz dzięki której Twój biznes wystartuje z niewiarygodną prędkością.