Można śmiało powiedzieć, że dziś mamy nieograniczone możliwości promowania i rozwoju marki osobistej i firmy. Na dodatek nie wymagają one dużych nakładów finansowych, jeśli tylko zdecydujemy się na zdobywanie odbiorców w mediach społecznościowych, czyli tam, gdzie obecnie są wszyscy. To brzmi pięknie, ale kryją się za tym również pewne przeszkody, na przykład w tworzeniu angażujących postów do mediów społecznościowych.
Z Facebooka w Polsce korzysta ponad 23 miliony osób, a na świecie to grupa prawie trzech miliardów użytkowników. Jeśli chodzi o Instagram, to w Polsce korzysta z niego blisko 10 milionów, a na świecie liczba ta przekroczyła miliard użytkowników. Statystyczny Polak przeznacza 1 godzinę i 17 minut dziennie na przeglądanie mediów społecznościowych, czyli sprawdzanie wiadomości, konwersowanie ze znajomymi, oglądanie filmików itp. Są to ogromne liczny, które możesz wykorzystać w swojej komunikacji.
Pisz angażujące posty do social mediów
Nie wahaj się więc ani chwili i – jeśli Twoja firma lub marka osobista nie jest obecna w mediach społecznościowych – koniecznie wykorzystaj swoją szansę, aby zdobyć nowych odbiorców, zbudować społeczność i rozwijać biznes. Skorzystaj z mojego bezpłatnego e-booka „24 pomysły na angażujące posty do social mediów”.
Oczywiście musimy sobie powiedzieć jasno, że nie da się zbudować zaangażowanej społeczności na Facebooku czy Instagramie w jeden wieczór. To długotrwały proces wymagający systematyczności i konsekwencji w działaniu. Warto się temu oddać i zacząć robić to dobrze. Dzięki temu dotrzesz do swoich idealnych odbiorców i zbudujesz z nimi trwałe relacje, które zaowocują w przyszłości.
Grono stałych odbiorców to skuteczny sposób na docieranie do nowych. Powszechnie wiadomo, że rekomendacja znajomych jest najsilniejszym bodźcem skłaniającym nas do zakupów. Dlatego poświęć nieco czasu i zadbaj o swoich odbiorców.
Podstawowe zasady budowania zaangażowania wśród odbiorców to:
- tworzenie angażujących postów,
- systematyczność i konsekwencja w działaniu,
- wchodzenie w interakcje z odbiorcami np. poprzez rozmowę, odpowiadanie na komentarze,
- tworzenie kontentu, który jest urozmaicony i zgodny z oczekiwaniami odbiorców.
Więcej na temat tworzenia angażujących postów do mediów społecznościowych przeczytasz w poście Pisz dobre teksty do mediów społecznościowych.
Tworzenie tekstów do mediów społecznościowych wcale nie jest trudne. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad, które ułatwią ułożenie treści w spójną całość. Jeśli dołożysz do tego systematyczną, dobrze ułożoną i zaplanowaną pracę – sukces masz gwarantowany. Efektem Twoich działań będzie większa liczba obserwatorów, którzy zmienią się w lojalnych klientów i wzrost sprzedaży, a o to przecież chodzi w biznesie.
Życzę Ci powodzenia i trzymam kciuki za Twój progres!