Ankieta w Google – jak ją stworzyć?

Ankieta w Google to świetny sposób do zbierania informacji. Chcesz zacząć tworzyć ankiety, zadawać ważne pytania swojej społeczności i na podstawie analiz odpowiedzi tworzyć treści i oferty? Zapraszam Cię do zapoznania się z tym materiałem instruktażowym.

Tworząc ankietę, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

  • jaki rezultat ma ona przynieść i na jakie pytania Twoja społeczność będzie odpowiadać,
  • jak długa będzie Twoja ankieta (im dłuższa tym odsetek odpowiedzi będzie mniejszy),
  • w jaki sposób będziesz formułować pytania (im dokładniejsze, tym łatwiej uzyskać odpowiedź).

Jesteś specjalistą ds. mediów społecznościowych?
Szukasz specjalisty, który będzie prowadził Twoje profile firmowe?
Weź udział w badaniu oczekiwań pracowników i pracodawców!

Wypełnij ankietę i OTRZYMAJ RAPORT!
Poznaj oczekiwania obydwu stron i przygotuj najlepszą ofertę!


Ankieta w Google krok po kroku

Ankietę w Google możesz stworzyć bezpłatnie. Wystarczy, że masz adres e-mail usługi Gmail.

Krok 1 – Wejdź na stronę: https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ i wybierz opcję tworzenia formularzy PRYWATNE, jeśli nie posiadasz firmowego Google Workspace. Twoje ankiety będą widoczne w Twoim Google Dysk. Możesz wybrać gotowy szablon ankiety lub stworzyć ankietę od początku samodzielnie.

jak stworzyć ankietę w Google

Krok 2 – w miejscu nagłówka wpisz hasło/tytuł ankiety – informację główną dla osoby, która będzie wypełniać ankietę w Google. Nazwa ankiety automatycznie się zmieni na tekst podany w nagłówku.

jak stworzyć ankietę w Google

Krok 3 – w miejscu Opis formularza wpisz tekst, w którym powitasz ankietowanego, wyjaśnisz cel ankiety w Google oraz np. zaprosisz do kontaktu, poinformujesz o nagrodzie za uzupełnienie ankiety lub o jej wynikach.

ankieta w Google

Krok 4 – ustaw obrazek główny (cover), który będzie się wyświetlać nad nagłówkiem ankiety. W opcjach można wybrać gotowe grafiki lub wgrać własną np. stworzoną w Canvie. Wymiary coveru: 1600px x 400px.

Aby przejść do opcji ustawień graficznych ankiety w Google, należy kliknąć obrazek palety, która znajduje się w prawym górnym rogu.

ankieta w google

Krok 5 – po ustawieniu obrazka, barwy ankiety automatycznie się zmieniają i dopasowują do wybranej grafiki. W opcjach, w Kolorach motywu można dostosować kolorystykę lub dodać kolory marki.

ankieta w google

Krok 6 – przechodząc do tworzenia pytań, może się okazać, że ankieta automatycznie nie będzie zbierać adresów e-mail. Jeśli chcesz to zmienić, możesz zaznaczyć, Domyślnie zbieraj adresy e-mail w Ustawieniach.

ankieta w google

Krok 7 – tworząc pytania, można wybrać typ odpowiedzi, co determinować będzie także formę pytania (otwarte, zamknięte, wielokrotnego wyboru lub z pojedynczą odpowiedzią, z potrzebą przesłania plików itp.).

ankieta w Google

Krok 8 – pytania można tworzyć, korzystając z menu przy okienku pytania lub kopiując istniejące już pytanie i dostosowując je. Na końcu warto dodać politykę prywatności do odznaczenia.

ankieta w google

Aby podejrzeć utworzoną ankietę w Google, należy kliknąć opcję Podgląd.

Krok 9 – odpowiedzi są dostępne w sekcji Odpowiedzi, gdzie można sprawdzić je zbiorczo lub pojedynczo, a także można pobrać plik Excel w formie zestawienia wszystkich odpowiedzi.

ankieta w google

Jeśli po wypełnieniu ankiety w Google chcesz przekazać swojemu ankietowanemu konkretną informację, specjalne podziękowanie, nagrodę za wypełnienie formularza lub przekazać specjalny link, możesz ustawić „Komunikat potwierdzający” w opcjach Po przesłaniu (dostępne w Ustawieniach).

Krok 10 – aby wysłać ankietę, gdy jest już gotowa, należy wykorzystać przycisk Wyślij (widoczny w prawym górnym rogu). Z tej pozycji można przesłać formularz bezpośrednio na maila. Można również pobrać link do ankiety, aby rozesłać go np. w newsletterze czy udostępniając w social mediach. Można również pobrać kod HTML, który jest potrzebny np. jeśli osadzamy ankietę na stronie.

ankieta w g

Wierzę, że dzięki temu wpisowi bez problemu zaczniesz tworzyć swoje ankiety w Google, dzięki którym jeszcze lepiej dostosujesz kontent oraz ofertę dla swojej społeczności. Powodzenia!


Jesteś specjalistą ds. mediów społecznościowych?
Szukasz specjalisty, który będzie prowadził Twoje profile firmowe?
Weź udział w badaniu oczekiwań pracowników i pracodawców!

Wypełnij ankietę i OTRZYMAJ RAPORT!
Poznaj oczekiwania obydwu stron i przygotuj najlepszą ofertę!


Pin It on Pinterest