Profesjonalny profil na LinkedIn w 9 krokach

Twój profil na LinkedIn zbiera kurz od czasów, gdy byłeś studentem? A może unikasz platformy, ponieważ uważasz, że nie jest Ci ona do niczego potrzebna? Być może wiesz, że powinieneś korzystać z LinkedIn, ale nie umiesz wystartować, a może spędzasz tam mnóstwo czasu? Niezależnie od wszystkiego, koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Czym chwali się LinkedIn:

  • najpopularniejsze medium społecznościowe wśród polskich managerów, konto w serwisie ma 97% z nich,
  • liczba kont na LinkedIn przekroczyła w Polsce 4,7 mln użytkowników,
  • średnio 9 mln firm wystawia w serwisie co miesiąc ponad 10 mln ofert pracy,
  • co tydzień na LinkedIn publikowanych jest ponad 100 000 artykułów,
  • każdy nowy kontakt nawiązany na LinkedIn przekłada się na średnio 400 nowych połączeń zawodowych.

Aż szkoda, nie wykorzystać możliwości, które daje to miejsce. Dlatego dzisiaj zapraszam Cię do zrobienia ćwiczenia, wystarczy otworzyć LinkedIn w przeglądarce lub aplikacji i przejść przez poniższą listę punktów na swoim profilu.
Przy okazji zapraszam Cię do mojej sieci kontaktów. Na moim profilu regularnie publikuję wskazówki dotyczące budowania marki i komunikacji online, jeżeli chcesz otrzymywać najlepsze wskazówki, możesz obserwować moje konto https://www.linkedin.com/in/joannaceplin/.

Profesjonalny profil na LinkedIn

Wyobraź sobie, że Twoje konto na LinkedIn to Twój wirtualny awatar, który może Cię profesjonalnie reprezentować 24 godziny na dobę! Dzięki temu dziesiątki, a może setki osób mogą odwiedzić Twoje konto i nawiązać z Tobą relację biznesową. Jednak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie, trzeba zadbać o kluczowe elementy. Mam nadzieję, że poniższe zestawienie ułatwi Ci tę pracę.

Proponuję Ci 9 kroków, które wyniosą Twój profil na LinkedIn na mistrzowski poziom. Przejdź je wszystkie. Uzupełnij to, czego brakuje lub popraw niedociągnięcia. Pracuj nad profilem dotąd, aż będzie kompletny. Potem ciesz się jego profesjonalnym widokiem i aktywizuj swoją sieć powiązań!


Chcesz stworzyć coś RAZ, a potem zarabiać sprzedając ten produkt kampania za kampanią? Jestem pewna, że każdy przedsiębiorca tego chce.
Czas wprowadzić to w życie!


KROK 1: Nagłówek – Twój wyróżnik na LinkedIn

Większość osób wpisuje tu swoje aktualne stanowisko. Dzisiaj to zdecydowanie za mało. Przede wszystkim masz 120 znaków do dyspozycji. Warto stworzyć kilka wersji i wybrać taką, która zawiera najważniejsze informacje i słowa kluczowe, po których chcesz, aby Cię odnaleziono.

KROK 2: Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Czy wiesz, że profile z fotografiami zdobywają nawet 9 razy więcej zaproszeń do kontaktów?
Zdjęcie profilowe na LinkedIn powinno być zarówno korzystne, jak i profesjonalne. Może być wykonane na neutralnym, raczej jasnym tle, w biurze albo w plenerze. Na wszystkich moich profilach społecznościowych moje zdjęcie nawiązuje do okładki mojej książki. Nie jest standardową biznesową fotografią, to raczej mój wyróżnik.

Zdjęcie w tle wzmacnia Twój przekaz. Możesz w dostępnych bezpłatnych aplikacjach graficznych stworzyć grafikę z hasłem, danymi kontaktowymi, cytatem lub po prostu dodać zdjęcie. Postaraj się, aby ten element budował pozytywny wizerunek.

KROK 3: Adres URL

Masz możliwość ustawienia spersonalizowanego adresu URL. Co to oznacza?
Kiedy zakładasz profil na LinkedIn, zostaje Ci przydzielony adres, który możesz potem umieścić na stronie www czy na blogu. Niestety, nie wygląda on zachęcająco. Funkcja „edytuj profil publiczny i adres URL” pozwala stworzyć własny adres najczęściej z wykorzystaniem imienia i nazwiska.

KROK 4: Podsumowanie

Podsumowanie zawodowe jest jedną z najważniejszych rzeczy na Twoim profilu, dlatego warto napisać je bardzo dobrze. Powinno ono zawierać Twoje najważniejsze dokonania i umiejętności. Treść podsumowanie jest również brana pod uwagę przez roboty LinkedIn w czasie procesu wyszukiwania. Nie zapomnij więc o zamieszczeniu w nim słów kluczowych.
Limit znaków w Twoim podsumowaniu zawodowym na LinkedIn wynosi 2000.

KROK 5: Doświadczenie na LinkedIn

Pokaż drogę do statusu eksperta w swojej dziedzinie. Opisując swoje doświadczenia, warto podać konkretnie, co robiłeś (zakres obowiązków), a także, co udało Ci się osiągnąć lub jakie kompetencje nabyłeś. Używaj słów kluczowych w opisie.

KROK 6: Umiejętności

Umiejętności to proste narzędzie do weryfikacji Twoich kompetencji przez innych użytkowników sieci. LinkedIn z automatu pokazuje 3 główne umiejętności (te z największą liczbą potwierdzeń przez Twoją sieć kontaktów).

KROK 7: Rekomendacje

Rekomendacje wymagają większego zaangażowania od Twoich kontaktów, ale są bardzo cenne. Po pierwsze: zacznij od pisania rekomendacji osobom, z których usług korzystasz i w drugim kroku proś o rekomendacje dla siebie. Najlepiej zwrócić się do osoby, która dobrze Cię zna i uosabia profil Twojego idealnego klienta.

KROK 8: Osiągnięcia na LinkedIn

LinkedIn pozwala na wyeksponowanie Twoich certyfikatów, realizacji, prezentacji, dokumentów i innych źródeł. Możesz dodawać w formie pliku lub linku wywiady wideo, w których występujesz, komentarze eksperckie dla prasy, prezentacje, zarejestrowane szkolenia, webinary itp.

KROK 9: Sieć kontaktów

Rozwijaj swoją sieć. Twoja sieć nie musi od razu zawierać tysiące kontaktów, ale ważne jest, żebyś rozwijał ją świadomie i systematycznie. Dodawaj nowych klientów, kontrahentów bezpośrednio po nawiązaniu kontaktu. Zapraszaj tylko tych, których rzeczywiście znasz lub masz powód, aby ich poznać. Tutaj nie liczy się ilość. Dużo ważniejsza od niej jest jakość naszych kontaktów i to, czy odpowiadają naszym indywidualnym celom komunikacyjnym.

To najważniejsze elementy, podstawa profilu na LinkedIn. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak rozwijać swoje konto profesjonalnie, systematycznie i skutecznie zajmij miejsce na szkoleniu stacjonarnym Ty i Twoja marka online i poznaj między innymi najlepsze strategie działań na LinkedIn.


Chcesz stworzyć coś RAZ, a potem zarabiać sprzedając ten produkt kampania za kampanią? Jestem pewna, że każdy przedsiębiorca tego chce.
Czas wprowadzić to w życie!


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest