Zobacz trendy na Instagramie, które będą rządzić w 2022 roku. Instagram to potężne narzędzie, dzięki któremu możesz zyskać grono zaangażowanych obserwujących i lojalnych klientów. Chcesz wiedzieć, jak to osiągnąć? Zapraszam do obejrzenia wideo i przeczytania artykułu.
Ten materiał stworzyłam na podstawie mojego doświadczenia i obserwacji Instagrama oraz tego, w jakim kierunku platforma się rozwija. Zebrałam dla Ciebie moje rekomendacje na najbliższe miesiące.
Trendy na Instagramie 2022
1. Słowa kluczowe
Postaw na lepsze słowa kluczowe, aby wyszukiwarka Instagrama lepiej Cię pozycjonowała. Co mam na myśli? Algorytm platformy jest coraz sprytniejszy i wyłapuje nie tylko hashtagi – które już nie działają tak świetnie, jak w poprzednich latach – lecz także analizuje zdjęcia, które dodajesz, teksty w postach i w opisie BIO. Warto zauważać te zmiany i dobrze wykorzystywać sztuczną inteligencję, analizującą nasze działania bardzo dokładnie.
Jeśli do tej pory pozycjonowanie kojarzyło Ci się z SEO na Twojej stronie internetowej, to teraz weź to pod uwagę także na Instagramie.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.
2. Wiadomości prywatne
Drugim trendem na Instagramie są DM (Direct Message), czyli wiadomości prywatne. Może Cię zdziwić, że o tym wspominam, ale przypomnij sobie, czym są media społecznościowe. To przede wszystkim relacje, a DM’y pomagają je wzmocnić.
Relacja i zaufanie to dla marki najcenniejszy zasób. Dlatego nie unikaj rozmów prywatnych, a wręcz prowokuj je, zachęcaj do pisania, rozmawiaj. Możesz też korzystać z automatyzacji, ale zastanów się, jak pomóc sobie nie tracąc przy tym odbiorcy.
3. Rolki
Odkąd Rolki pojawiły się na Instagramie wiele osób i marek zastanawia się jak je wykorzystać dla swojej marki. Pewnikiem jest, że warto, ale ważne jest też, w jaki sposób będziesz to robić. Reels oferują Ci ogromne zasięgi, szczególnie jeżeli zaistniejesz w trendzie. Sam zasięg to oczywiście nie wszystko, ponieważ ważne jest jaki cel ma Twoja Rolka, czyli jak będzie wpływać na budowanie relacji z odbiorcami, na wizerunek Twojej marki osobistej lub firmy, na sprzedaż, na zwiększenie liczby obserwujących. Czasami, zamiast ślepo iść za modą, czyli trendem, warto się zastanowić, czy osiągniesz większy efekt, tworząc np. Rolkę edukacyjną, a nie taką, która do Ciebie nie pasuje.
4. Nowe funkcje w Rolkach
Kolejny kierunek to nowe funkcje do edycji Rolek, aby nie korzystać podczas edycji z innych aplikacji. Właścicielom platform społecznościowych zależy na tym, aby jak najdłużej zatrzymać użytkownika, dlatego ta funkcja będzie się mocno rozwijać i na pewno dostrzeżesz tam mnóstwo nowości. Warto być na bieżąco i sprawdzać co jakiś czas nowości. Oczywiście będę trzymać rękę na pulsie i o wszystkich Cię informować.
5. Stories
Nie tylko Rolki są ważnym kierunkiem i obszarem, na którym na pewno warto się skupić w 2022 roku. Istotne są także Stories, czyli Relacje. Instagram testuje teraz 60-sekundowe Stories (w tej chwili są 15-sekundowe). Jeśli zostanie to wprowadzone, będzie to bardzo dużą i dość rewolucyjną zmianą. Ale to oczywiście nie wszystkie nowości w 2022 roku – będzie ich jeszcze wiele, więc warto śledzić komunikaty na moim profilu na Instagramie.
Stories to bardzo ważny trend na Instagramie, ponieważ to właśnie w tym miejscu użytkownicy platformy spędzają najwięcej czasu. Jeśli ktoś obserwuje Twoje konto, pamiętaj, że oprócz czytania postów z pewnością ogląda także Twoje Relacje.
6. Płatne subskrypcje
Od dawna uczę moją społeczność, jak od podstaw zbudować swoje imperium online, jak wprowadzać produkty w opłacie subskrypcyjnej, jak budować silne fundamenty. A Instagram niedawno zapowiedział, że wprowadzi płatne subskrypcje, czyli oferowanie treści za opłatę. Oczywiście pomysł ma wielu zwolenników, jak i przeciwników, jest wiele aspektów pozytywnych i negatywnych takiego rozwiązania. Jeśli jesteś twórcą treści, ta opcja może się okazać dla Ciebie bardzo dobra! Na tę chwilę niestety jest zbyt mało informacji, aby rozwinąć temat, ale miejmy oczy i uszy szeroko otwarte.
Mam nadzieję, że te sześć punktów trendów na Instagramie Cię zaciekawiły i że będziesz sukcesywnie wprowadzać je do swojej komunikacji.