Jeśli jesteś na początku swojej drogi z reklamami, możesz nie do końca wiedzieć, co to właściwie jest, czemu ma służyć itd. Jeśli tak jest, ten wpis jest idealny dla Ciebie, ponieważ opowiem Ci, co to, po co i jakie funkcje Menedżera Reklam warto znać na początku. Nie ma co w takim razie przedłużać. Zapraszam do lektury!
W poprzednim wpisie Reklama na Facebooku i Instagramie kilkukrotnie użyta została nazwa Menedżera Reklam. Jeśli jeszcze nie czytałeś tego wpisu, serdecznie Cię do niego zachęcam.
Co to jest Menedżer Reklam Facebooka
Najprościej mówiąc, Menedżer Reklam Facebooka to centrum tworzenia i zarządzania Twoimi kampaniami reklamowymi. To w nim ustawiamy cele „adsów”, targetujemy, kreujemy komunikaty. Ponadto mamy możliwość stworzenia własnych animacji i pokazów slajdów. To tutaj definiujemy nasze niestandardowe grupy odbiorców (np. wszystkich tych, którzy odwiedzili naszą stronę). Dlatego poznanie tego narzędzia jest fundamentalnym krokiem do rozpoczęcia reklamowania na Facebooku i wszystkich obszarach do niego należących. Więcej na ten temat opisuję w e-booku „Dlaczego warto i jak zacząć tworzyć reklamy”, który możesz pobrać TUTAJ.
Najważniejsze funkcje Menedżera Reklam Facebooka
Jeśli wejdziesz do Menedżera Reklam Facebooka bez żadnego poradnika, bardzo prawdopodobne, że jeszcze szybciej go opuścisz. I nie dziwię Ci się, ponieważ ma on ogrom różnych funkcji. Jednak, jeśli mam mówić szczerze, nie jest on taki trudny, na jaki wygląda. Poniżej przedstawię Ci najważniejsze, według mnie, funkcje:
- Remarketing – znasz już to słowo? Wchodząc w temat reklam, można bardzo często je usłyszeć/przeczytać w różnych poradnikach, wpisach blogowych itp. Najprościej mówiąc, remarketing to ponowne wysłanie komunikatu reklamowego do grupy odbiorców, która wykazała konkretną aktywność względem Twojej firmy. Może to być aktywność pod postem lub wejście na stronę www. Z reguły możliwości mamy sporo. Tutaj Menedżer Reklam daje nam duże możliwości tworzenia grup remarketingowych oraz wysyłania do nich komunikatów. A jak wiadomo, kampanie remarketingowe są tymi, które przynoszą najlepsze efekty.
- Targetowanie – temat trochę podobny do tego wyżej, jednak troszkę inny. Facebook pozwala nam na tworzenie konkretnych grup odbiorców, jednak zanim będziemy je mieć, trzeba od czegoś zacząć. Menedżer Reklam Facebooka daje nam możliwość wyboru grupy docelowej na podstawie danych demograficznych np. wiek, płeć, kraj lub miasto, ale również za pomocą zainteresowań, stanu cywilnego, czy jest rodzicem, jaką szkołę skończył. Możliwości jest całkiem dużo. Dzięki temu, już na początku swojej drogi z reklamami, możesz w miarę precyzyjnie określić cechy grupy docelowej, do której pokierujesz swój komunikat reklamowy.
- Pixel – kolejny element, który często spędza sen z powiek nowym użytkownikom Menedżera Reklam Facebooka. Pixel to kawałek kodu, który powinniśmy wkleić w kod naszej strony. Po co? A no po to, by móc jeszcze wnikliwiej zbierać dane o odbiorcach, którzy wchodzą w interakcję z naszą www. Dzięki temu możemy ustawiać cele reklamowe, które skupione są na konkretnych czynnościach np. ustawiamy reklamę, której celem jest przesłanie nam zgłoszenia przez zakładkę „kontakt” na swojej stronie. Jak widzisz, otwiera to fajne możliwości, które pozwolą wykorzystywać możliwości Managera Reklam Facebooka maksymalnie.
Mam nadzieje, że temat Menedżera Reklam nie jest dla Ciebie już taki straszny. Wierzę, że tym wpisem zostałeś zachęcony do zgłębienia tematu i próby eksploracji tego zakątka Internetu. To naprawdę nie jest straszne narzędzie. To tylko tak wygląda na pierwszy rzut oka. Powodzenia!