Podczas rozmów z moimi klientami zauważyłam, że wiele osób zastanawia się nad tym, ile swojej prywatności na Instagramie powinno się pokazywać. W tym artykule opowiem Ci, co warto pokazywać i podam kilka sposobów jak to robić.
Zacznijmy od tego, że Ty decydujesz jaką część prywatności na Instagramie pokazujesz. Nie musisz relacjonować każdego kroku swojej rodziny i być jak Kylie Jenner. Pamiętaj też, że pokazywanie prywatności nie jest niczym złym, jeśli jest zgodne z Tobą, ale nie jest też receptą na rozwój profilu.
Dlaczego pokazywanie prywatności na Instagramie jest takie popularne
Ludzie uwielbiają podpatrywać, możesz zauważyć, że takie Relacje mają wysokie zasięgi. Treści prywatne sprawiają, że marki osobiste są bardziej wiarygodne i ludzie chętniej się z nimi utożsamiają, a tym samym chętniej nawiązują z nimi współpracę.
Jeśli chcesz, nie bój się umieścić na profilu Twojej marki zdjęć lub osobistych historii od czasu do czasu. Takie publikacje sprawiają, że komunikacja jest autentyczna i bliższa Twoim odbiorcom.
Rozumiem, że publikowanie treści prywatnych nie dla wszystkich jest naturalne, dlatego przygotowałam kilka propozycji jak wprowadzić takie publikacje do Stories, czyli relacji na Instagramie.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.
Prywatność na Instagramie – 5 podpowiedzi
1. Zorganizuj sesję pytań i odpowiedzi. Plusem jest to, że Ty zdecydujesz, na które pytania odpowiesz, co pozwoli Ci wyznaczyć granicę.
Zastanawiasz się jak to zrobić? Po wejściu w Relacje na Instagramie znajdziesz naklejkę Pytania. Wystarczy ją udostępnić i czekać na pytania od widzów.
Nie musisz zatrzymywać się na udostępnianiu boxa z tekstem Zadaj mi pytanie. Możesz zorganizować kreatywne zabawy np.:
- Pokaż swoje ulubione…,
- To czy to,
- Wpisz zdanie, które mam dokończyć.
2. Pokaż warte uwagi miejsce, które odwiedzasz (możesz to zrobić po powrocie). Pokaż urywki z wizyty i opowiedz o swoich odczuciach. Może to być hotel, restauracje, muzeum.
Rozłóż tę wizytę na kilka kafelków Stories, żeby zaciekawić widza i opowiedzieć historię. Jeśli chcesz, możesz dodać do opowieści interaktywne naklejki (ankieta, quiz).
3. Poleć coś, czym się otaczasz. Blogerki często mówią o tym, że najwięcej pytań dostają o ubrania, które mają na sobie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś pokazała swoje ulubione produkty i oznaczyła marki, które wspierasz.
4. Pokaż kulisy swojej pracy. Jest to kontent na pograniczu profesjonalnego i prywatnego. Z jednej strony jest mocno związany z Twoją marką, ale z drugiej strony pokazujesz styl swojej pracy, metody organizacji i przyzwyczajenia, czyli np. kubek z kawą na początek dnia.
5. Poproś o pomoc. Sfera prywatna to nie tylko pokazywanie naszego życia, ale też naszej codzienności. Mamy takie same rozterki jak obserwatorzy, czasem nie wiemy jaką restaurację wybrać, albo jaki serial na Netflixie obejrzeć. Poproś odbiorców o rekomendacje. Dzięki temu poczują się częścią Twojej społeczności. Możesz do tego użyć wcześniej wspomnianej naklejki Pytania na Stories.
Na koniec zapraszam Cię na mój Instagram @joannaceplin_pl, gdzie na co dzień dzielę się poradami dotyczącymi budowania marki online. Wykorzystaj jedną z moich podpowiedzi i koniecznie oznacz moje konto podczas publikacji, żebym mogła być z Ciebie dumna!