Czy wiesz, czym możesz się wyróżnić na tle konkurencji? Obserwujesz marki z Twojej branży i widzisz w ich ofercie coś, co jest nietypowe, wyjątkowe i zachęcające? Przedstawię Ci dziś obszary w komunikacji online, które pomogą Ci się wyróżnić i wyeliminować konkurencję.
Jeszcze kilka lat temu łatwiej było się wyróżnić w świecie online. Dziś trzeba się nieźle nagimnastykować, ale jest to możliwe. Wystarczy podejść do swojego biznesu sprytnie. Kreatywność jest tutaj bardzo potrzebna, ale i znajomość rynku.
Zobacz wideo z cyklu „Poniedziałek z progresem”. To cykl spotkań na żywo, które organizuję w każdy poniedziałek o godzinie 9.00 na moim profilu na Instagramie oraz na Facebooku. Serdecznie Cię zapraszam do uczestniczenia w motywujących poniedziałkowych spotkaniach.
Prawda jest taka, że każdy musi się zastanowić, w jakim obszarze może się wyróżnić. Spójrz na swoje działania z lotu ptaka i przemyśl, czy to, co robisz, jest wyjątkowe czy sztampowe?
Pierwszy obszar: Treści i relacje
Treści, które tworzysz, powinny być skupione na trzech obszarach: potrzebach rynku, Twojej ofercie i relacjach z klientem. To, w jaki sposób komunikujesz się z odbiorcami, bardzo mocno wpływa na ich decyzje. Jeśli się z Tobą utożsamiają, chętniej skorzystają z oferty. Jeśli nie ma między Wami więzi, prędzej czy później odejdą. Jeśli jeszcze tego nie robisz, naucz się w jasny sposób komunikować o tym, co robisz, w jakiej branży działasz i w czym możesz pomóc. Zanim odbiorca stanie się Twoim klientem, będzie szukał informacji, jeśli ich nie znajdzie, stracisz go.
Treści napędzają Twoją relację z odbiorcami. Pamiętaj, że powinna dotyczyć Twojego odbiorcy, zahaczyć o jego emocje, wówczas łatwiej zbudujesz z nim więź.
Drugi obszar: Redystrybucja
Chcesz wyeliminować konkurencję? Planuj treści! Wierz mi, że wiele osób w ogóle tego nie robi, idą na żywioł. Bądź więc krok przed nimi. Przemyśl, o czym chcesz informować, w jakiej formie i kiedy. Dobrze wykonany plan raz pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu.
Dystrybucja nawet w jednoosobowej działalności gospodarczej jest kluczowa. Wyobraź sobie, że Twoi odbiorcy mają różne upodobania. Jedni lubią czytać, inni oglądać, a jeszcze inni słuchać. Jeśli tego nie wiesz, odrób podstawową lekcję ze znajomości Twoich odbiorców.
Jedną treść możesz dystrybuować w różnych formatach, a dzięki temu budować duże zaangażowanie!
Dystrybucja jest ważna, ponieważ jedną treść możesz wykorzystać wielokrotnie. Miej zawsze z tyłu głowy, że Twoi nowi odbiorcy nie scrollują treści w mediach społecznościowych wstecz. Najczęściej patrzą tylko na bieżące posty i informacje, które zamieszczasz. To daje Ci przestrzeń do odświeżania starszych treści.
Trzeci obszar: Lista mailingowa
Fakt jest taki, że lista mailingowa to priorytet dla każdej firmy. Jeśli wydaje Ci się, że e-maile w Twojej firmie nie zadziałają, to prawdopodobnie trafiasz na kiepskie newslettery, które nie budują relacji. Dobrze prowadzony mailing może znacznie wspomóc Twoją sprzedaż, a relacje zbudowane dzięki mailom są o wiele trwalsze. Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której musisz pamiętać.
Lista mailingowa uniezależni Cię od portali społecznościowych, do których nie masz formalnie żadnego prawa.
Czwarty obszar: Promocja i sprzedaż
Jeśli prowadzisz biznes, nie bój się kampanii promocyjnych, nie bój się sprzedawać. Jeżeli słyszysz, że reklamy w mediach społecznościowych nie działają, nie wierz. To jest nieprawda, po prostu ktoś robi to nieumiejętnie.
Jeśli chcesz wyeliminować konkurencję – naucz się skutecznej promocji i sprzedaży.
Mało ludzi robi to naprawdę dobrze. Kampanie możesz przygotowywać na wiele różnych sposobów, niekoniecznie sprzedażowe. Na początku możesz postawić na cele związane z poznaniem Ciebie i Twojej firmy. Możesz zaprosić do przeczytania nowego posta blogowego albo na live, który organizujesz.
Sprzedaż w mediach społecznościowych nie jest łatwa, ale trzeba się tego nauczyć. Przecież Twoim celem jest to, aby zarabiać. Jeśli się tego nie nauczysz, nie wyeliminujesz konkurencji, wiele stracisz i zostaniesz w tyle.
Piąty obszar: Wierni klienci
Często skupiamy się na pozyskiwaniu nowych klientów, a o tych, których już mamy nie dbamy zbyt dobrze. To jest duży błąd, przed którym chcę Cię ustrzec. Lista mailingowa świetnie się nadaje do utrzymywania dobrych, intymnych relacji z klientami, którzy z czasem mogą stać się Twoimi ambasadorami. Każdy, kto prowadzi firmę, chce mieć wiernych klientów, ale to od Ciebie zależy, czy ich zdobędziesz.
Dbaj o swoich klientów, aby oni mogli polecać Cię innym.
Mam nadzieję, że obszary, które tutaj wspomniałam, są przez Ciebie zagospodarowane. Natomiast, jeśli czujesz, że aby wyeliminować konkurencję musisz trochę popracować – działaj, nie czekaj, aż Ciebie wyprzedzą!