Nie budujesz jeszcze listy mailingowej? E-mail marketing jest Ci obcy? Być może kiedyś o tym myślałeś, ale nie zgłębiłeś tematu, uznając go za zbyt trudny i nieprzydatny? Koniecznie przeczytaj ten materiał i obejrzyj wideo, ponieważ omawiam w nim 4 filary e-mail marketingu, które są kluczowe do budowy stabilnego i dobrze prosperującego biznesu.
Myślę, że nie tylko ja uważam, że każdy powinien budować listę mailingową. Niezależnie od tego, czy czytasz mojego bloga, czy jesteś uczestnikiem Akademii Smart Brand, czy uczestniczysz w moich kursach, wszędzie powtarzam, że e-mail marketing jest niezwykle istotnym ogniwem prowadzenia firmy. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu i obejrzeniu wideo zmienisz zdanie, jeśli nadal twierdzisz, że budowanie listy mailingowej w niczym Ci nie pomoże.
Jak wykorzystać e-mail marketing
Pewnie chcesz mnie teraz zapytać, po co masz inwestować czas w e-mail marketing? Pamiętasz awarie, które w ostatnich kilku miesiącach występowały w mediach społecznościowych? Pojawiały się nagle i trwały od kilkunastu minut do nawet kilku godzin. W tym czasie nikt nie mógł publikować, prowadzić transmisji na żywo, konwersować. Byliśmy skazani na łaskę lub niełaskę platform, na których budujemy konta, które formalnie nienależną do nas. Tak! Mam nadzieję, że masz tego świadomość, że Twój profil na Facebooku czy konto na Instagramie nie należą do Ciebie i że w każdej chwili mogą po prostu zniknąć?
Zupełnie inaczej jest z listą mailingową…
Angażowanie się w e-mail marketing daje Ci pewność, że budujesz własną bazę odbiorców. Dlatego, jeśli prowadzisz biznes, jak najszybciej zacznij rozwijać listę mailingową. Tego nikt Ci nie zabierze, nie zmieni warunków z dnia na dzień, nie będzie obcinał algorytmów. To Ty decydujesz, w jaki sposób działasz.
Proces działania w e-mail marketingu jest długotrwały, więc zajmij się tym, zanim poczujesz, że jest Ci potrzeba baza subskrybentów, np. do przeprowadzenia kampanii sprzedażowej Twojego nowego produktu lub usługi. Nie czekaj, aż zdarzy się jakiś kryzys i nagle okaże się, że wszystkie Twoje inwestycje, Twój czas i pieniądze zostały zaprzepaszczone.
Chcesz wystartować z budowaniem listy mailingowej, ale nie wiesz, jak zacząć?
Chcesz poznać strategię TURBOszybkiego rozwoju listy mailingowej?
Chcesz się nauczyć przyciągać odpowiednich odbiorców i budować z nimi relację?
DOŁĄCZ do nowego kursu online „Turbolista mailingowa”!
4 filary e-mail marketingu
Przejdźmy teraz do konkretów, w jaki sposób budować systematycznie swoją bazę subskrybentów. W wideo opowiadam o tym, jak ja zaczęłam, więc jeśli jeszcze nie obejrzałeś wideo, zrób to teraz.
1 filar – właściwa wiadomość
Bardzo ważne jest, żeby e-mail, który będziesz wysyłać do subskrybentów, był dobrze przygotowany. Co to znaczy? Zastanów się nad szatą graficzną, nad treściami i nad tym, jaki jest cel tej wiadomości. Twoja znajomość odbiorców odegra tutaj kluczową rolę.
2 filar – właściwa osoba
O tym już wspomniałam wyżej. Musisz bardzo dobrze znać swoich odbiorców. Jeśli prowadzisz biznes, zakładam, że znasz swojego klienta i wiesz, czego pragnie, jakie ma problemy i co go denerwuje. Jeśli jeszcze nie odrobiłeś tej lekcji, zachęcam Cię, abyś znalazł trochę czasu i odpowiedział na 30 pytań o Twojego wymarzonego klienta.
Pobierz PDF – WYMARZONY KLIENT
Pamiętaj, że jeśli Twoje treści będą spersonalizowane, odbiorcy w naturalny sposób mogą stać się Twoimi klientami. W budowaniu listy mailingowej nie ma miejsca na przypadki, wszystko powinno być przemyślane.
3 filar – właściwy czas
Nie mam tutaj na myśli godziny wysyłki newslettera. Bardziej chodzi mi to, żebyś przemyślał ścieżkę e-maili. Nie możesz przecież do nowego subskrybenta, który nie zna jeszcze Twojej marki wysłać twardych ofert sprzedażowych. Zadbaj w pierwszej kolejności o budowanie relacji, czyli 4 filar e-mail marketingu.
4 filar – budowanie relacji
Budowanie relacji to sekret udanego i skutecznego e-mail marketingu. Jeśli skusisz kogoś wartością oferowaną w zamian za adres e-mail, to zadbaj o to, aby Wasza relacja trwała. Każda osoba, która zapisze się na listę mailingową, jest ważna. Nie zapominaj o tym i nie dopuść do tego, aby szybko wypisała się z listy subskrybentów.
Te 4 filary e-mail marketingu to podstawa, którą warto przemyśleć. Pamiętaj, że im szybciej zaczniesz budować listę mailingową, tym więcej korzyści przyniesie to Twojemu biznesowi. Powodzenia!