Prowadzisz fanpage na Facebooku, ale liczba Twoich obserwujących się nie zmienia? Ci, którzy Cię obserwują, nie reagują na Twoje posty? Jednym słowem Twoje konto firmowe na Facebooku jest martwe, a Ty nie wiesz, co zrobić, aby je ożywić, urozmaicić i sprawić, że będzie ciekawe? Mam dla Ciebie 4 ciekawe funkcje Facebooka, które możesz wprowadzić na swoim profilu.
Prowadzenie fanpage’a na Facebooku nie jest proste i wymaga od nas pełnego zaangażowania. Obcinane zasięgi organiczne z pewnością nie pomagają, a przecież chcemy tylko docierać ze swoimi treściami do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego właśnie warto wprowadzić do swoich działań nowe funkcje Facebooka, ciekawe elementy, które pomogą Ci działać efektywniej.
Myślę, że ten film będzie dla Ciebie bardzo ciekawy, dlatego zapraszam Cię teraz do obejrzenia.
Ten tutorial jest częścią projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”!
Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!
1 funkcja Facebooka: Przycisk CTA
Przycisk CTA, czyli Call To Action dostępny na profilu w prawym górnym rogu. Mało osób z niego korzysta, a to duży błąd, ponieważ jest to jeden z pierwszych przycisków, które widzi osoba odwiedzająca nasze konto. Pod tym przyciskiem możesz umieścić link do swojego sklepu internetowego, ważnego posta blogowego czy strony lądowania, numer telefonu albo adres e-mail. Pod tym przyciskiem kryje się naprawdę wiele pomocnych wezwań do działania dla Twoich obserwujących np.:
- zadzwoń teraz,
- uzyskaj wycenę,
- złóż zamówienie,
- skontaktuj się z nami,
- dowiedz się więcej,
- wyślij e-mail.
2 funkcja Facebooka: Dzielenie skrzynki odbiorczej
To kolejna funkcja Facebooka, z której korzysta bardzo mało osób, a jest bardzo pomocna. Chodzi o dzielenie skrzynki odbiorczej na kilka podgrup. W skrzynce odbiorczej na Facebooku możesz podzielić wiadomości, które przychodzą na Messengera i na Instagram. Wiadomości z Facebooka w aplikacji Messenger możesz podzielić na dodatkowe podgrupy: folder Główne i folder Gotowe. Pozwala Ci to uporządkować wiadomości na te, które wymagają odpowiedzi i te, które możesz już zamknąć. Daje Ci to pewność, że nie pozostawisz żadnej ważnej wiadomości bez odpowiedzi.
Ciekawą funkcją Messengera są etykiety, które możesz nadawać wiadomościom, oznaczać je na przykład według priorytetów. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tej funkcji, koniecznie przetestuj!
3 funkcja Facebooka: Post Oferta w Creatorze Studio
Wiem, że dla wielu osób Creator Studio to narzędzie wciąż niezbadane, dlatego serdecznie Cię zapraszam do zapoznania się z postami blogowymi dotyczącymi podstawowych funkcji Creatora Studio:
- Creator Studio – jak publikować materiały na Instagramie
- Creator Studio – jak połączyć konto na Instagramie z kontem na Facebooku
Warto korzystać z tego narzędzia i planować publikacje. Funkcja Facebooka dotycząca tworzenia oferty jest bardzo rzadko wykorzystywana, a ja Cię do tego bardzo namawiam! Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to korzystaj z tej opcji i informuj swoją społeczność o promocji na produkty, darmowej wysyłce lub niestandardowej ofercie. W materiale wideo Natalia z mojej Ekipy prowadzi Cię krok po kroku, jak taką ofertę stworzyć.
4 funkcja Facebooka: Filmy na Facebooku
Z poziomu Creatora Studio możesz zaplanować publikację filmu na Facebooku. Jeśli nie wykorzystujesz tej funkcji Facebooka, to koniecznie zacznij! Wiesz przecież, że algorytm Facebooka lubi wideo. W opcjach znajdziesz wiele ciekawych możliwości np.: ustawisz premierę filmu. Dzięki tej opcji możesz powiadomić społeczność o dacie i godzinie publikacji wideo, a osoby, które klikną Otrzymaj przypomnienie, w dniu premiery dostaną dodatkowe powiadomienie o premierze. Gdy nadejdzie data publikacji, post zamieni się w premierę filmu i będzie wyświetlany na żywo na Twoim profilu na Facebooku.
Mam nadzieję, że wykorzystasz od razu choć jedną z przedstawionych opcji, ale z czasem wdrożysz je wszystkie. Trzymam za Ciebie kciuki, powodzenia!