Jeśli masz konto na Instagramie, budujesz relacje, publikujesz posty, video i Stories to przeczytaj ten artykuł i obejrzyj video. Opowiem Ci, jak krok po kroku stworzyć grupę niestandardowych odbiorców wśród osób obserwujących Cię na Instagramie i wchodzących z Tobą w interakcje. Naucz się ustawiać reklamy na Instagramie.
Menedżer reklam to narzędzie, na którym się dziś skupimy, ponieważ z jego pomocą możesz bardzo precyzyjnie ustawić reklamy, zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Zanim jednak przejdziemy tę ścieżkę, sprawdź, czy Twoje konto na Instagramie jest kontem biznesowym połączonym z kontem na Facebook’u.
Jeśli nie wiesz, jak przekształcić konto prywatne/publiczne na Instagramie w konto biznesowe, zapraszam Cię do przeczytania artykułu i obejrzenia video, w których opowiadam jak to zrobić.
Jeśli przekształcanie konta masz już za sobą – idziemy dalej.
Wyświetlaj reklamę precyzyjnie dobranej grupie odbiorców.
Prowadząc działania na Instagramie, chcesz, aby sukcesywnie wzrastała Twoja zaangażowana grupa obserwujących. Zależy Ci na tym, aby komentowali Twoje publikacje, oglądali video i Stories, wysyłali wiadomości prywatne. Budowanie społeczności jest trudnym i czasochłonnym zajęciem, ale możesz sobie pomóc płatną reklamą.
Jeśli pojawił się nowy produkt lub usługa, ciekawy artykuł na blogu, PDF z ważnymi wskazówkami do pobrania w zamian za pozostawienie kontaktu – to wszystko możesz szeroko komunikować, inwestując w reklamę. Najważniejsze to ustawić odpowiednią Grupę niestandardowych odbiorców.
Stwórz w Menedżerze reklam grupę niestandardowych odbiorców.
Poznaj działanie reklam w mediach społecznościowych.
Twórz reklamy przyciągające uwagę odbiorcy i realizujące Twoje cele.
Wystartuj bez stresu z reklamami, aby cieszyć się długotrwałymi efektami.
Dołącz do odświeżonego kursu nagranego w najnowszym widoku Menedżera Reklam!
Przejdźmy do konkretów i ustawmy grupę niestandardowych odbiorców. Uwaga! Wszystkie kroki dokładnie pokazuję na filmie:
- Wejdź do Menedżera reklam na Facebooku i odszukaj zakładkę Grupy odbiorców.
- Kliknij przycisk Utwórz grupę odbiorców, a dalej Utwórz grupę niestandardowych odbiorców.
- Wybierz grupę odbiorców Twojego profilu firmowego na Instagramie.
- Pojawią się różne opcje wyboru osób, które mają stworzyć Twoją grupę niestandardowych odbiorców:
– osoby, które odwiedziły Twój profil
– osoby, które podjęły aktywność w stosunku do Twojego profilu
– osoby, które wysłały wiadomość prywatną
– osoby, które obejrzały Twoje video
– osoby, które udostępniły Twój post lub film w swojej Relacji - Gdy wybierzesz już dokładnie, które osoby mają wejść w skład Twojej grupy, w kolejnym kroku ustawiasz czas, w jakim odbiorcy wchodzili w interakcje z Twoim profilem. Maksymalnie możesz ustawić 365 dni.
- Zwróć uwagę, że tworząc grupę, możesz również wykluczać osoby, np. nie chcesz, aby w skład tej grupy weszły osoby wysyłające do Ciebie wiadomość prywatną.
- Ostatnim krokiem, ale bardzo ważnym, jest nazwanie grupy. Nazywaj grupy tak, żebyś później bez problemu odszukał je wśród wielu innych, które stworzysz. Napisz, kto wchodzi w skład grupy, jaki czas obejmuje grupa oraz opcję, którą wybrałeś przy dodawaniu osób i ich wykluczaniu.
- Dalej kliknij Utwórz grupę. Wówczas narzędzie zaczyna zliczać wszystkie osoby, które mogą wejść w skład Twojej grupy. Jeśli pojawi się komunikat, że grupa jest zbyt mała, przemyśl strategię szybkiego zwiększenia liczebności grupy.
W tym miejscu chcę Ci przekazać jeszcze jedną ważną wskazówkę. Masz inną możliwość tworzenia grup niestandardowych odbiorców z wykorzystaniem Twojego video na Instagramie. Aby stworzyć taką grupę, musisz wybrać źródło – Film. W kolejnym kroku wybierasz osoby, które obejrzały np. 25% Twojego materiału zamieszczonego na profilu na Instagramie. Jest to bardzo fajna opcja, ponieważ możesz wykorzystać filmy, które zamieszczasz na IGTV i których minutową zajawkę publikujesz na Instagramie. Koniecznie przyjrzyj się tej opcji i wykorzystuj w promocji. Wejdź do Menedżera reklam na Facebooku i odszukaj zakładkę Grupy odbiorców.
To wszystko może wydawać się skomplikowane, ale może właśnie otwierają się przed Tobą nowe możliwości.
Utwórz reklamę na Instagramie na stworzoną grupę niestandardowych odbiorców.
Utworzyłeś i nazwałeś swoją grupę niestandardowych odbiorców. Czas przejść do kolejnego kroku, czyli ustawiania kampanii reklamowej w Menedżerze reklam.
- Otwórz Menedżera reklam i przejdź do zakładki Utwórz reklamę.
- Wybierasz Cel kampanii w zależności od tego, co chcesz osiągnąć tą reklamą; czy chcesz skierować grupę odbiorców na Twojego bloga, na landing page, na materiał video albo do aplikacji Messenger. To bardzo ważny krok, więc przemyśl go dobrze.
- W polu wyboru Grupy wybierz swoją grupę niestandardowych odbiorców. Teraz wiesz, dlaczego tak ważne jest odpowiednie nazewnictwo.
- W kolejnych krokach Menedżer reklam poprowadzi Cię przez następne dane, więc rób wszystko po kolei.
Zrób kolejny krok – stwórz grupę podobnych odbiorców.
Kolejnym, wyższym poziomem w tworzeniu grup i reklam na Instagramie jest utworzenie grupy podobnych odbiorców. Możesz ją stworzyć, przechodząc ten sam cykl kroków, które wykonałeś, tworząc grupę niestandardowych odbiorców, z jedną tylko różnicą – na początku wybierasz opcję Utwórz grupę podobnych odbiorców.
Tworzenie grupy podobnych odbiorców pomoże Ci zwiększyć zasięgi i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców podobnych, do tych, którzy już Cię obserwują. Jeśli wydaje Ci się to teraz skomplikowane, to zapraszam Cię do śledzenia mojego bloga, gdzie znajdziesz mnóstwo materiałów na temat tworzenia grup odbiorców i kampanii reklamowych.
Testuj różne możliwości docierania do odbiorców, ustawiając reklamy na Instagramie.
Trzymam kciuki za Twoje działania!