Instagram jest świetnym narzędziem do budowania relacji z odbiorcami. Coraz więcej osób migruje z Facebooka, właśnie na Instagram. Jest kilka powodów, między innymi to, że aby zbudować społeczność na Facebooku, trzeba się dość mocno napracować, natomiast na Instagramie ten proces zachodzi zdecydowanie szybciej. Jeśli również się nad tym zastanawiasz, a masz na Instagramie konto prywatne, koniecznie przeczytaj ten materiał i obejrzyj video. Dowiesz się, jak przekształcić konto prywatne/publiczne, w konto biznesowe na Instagramie oraz jakie korzyści dla Ciebie i Twojej firmy za tym idą.
Statystyki mówią wyraźnie, że Stories, czyli Relacje na Instagramie przyciągają najwięcej odbiorców. Wyświetlają się na samej górze w aplikacji i najczęściej są jedynymi treściami, jakie Twoi obserwujący oglądają, co więcej, najczęściej dzięki Stories zachodzi interakcja między właścicielem konta a obserwującymi. Dlatego właśnie wiele osób migruje na Instagram, aby szybko zwiększyć liczbę obserwujących i zdobyć nowe kontakty.
Jeśli budujesz markę osobistą, przekształć konto prywatne w konto biznesowe na Instagramie.
Jeśli budujesz swoją markę osobistą, rozwijasz firmę i chcesz zbudować zaangażowaną społeczność, bardzo dobrym krokiem będzie przekształcenie konta prywatnego/publicznego, w konto biznesowe na Instagramie. Wiąże się z tym sporo korzyści dla Ciebie, o których Ci opowiem, ale najpierw przeprowadzę Cię krok po kroku przez ten proces. Zaczynamy!
- W prawym górnym rogu znajdź menu hamburgerowe i kliknij.
- Odszukaj koło zębate, czyli Ustawienia, następnie kliknij.
- Znajdź zakładkę Konto i kliknij. Tutaj masz do wyboru dwa rodzaje kont biznesowych. Musisz teraz podjąć decyzję, które konto będzie dla Ciebie lepsze:
- Konto twórcy jest najlepsze dla osób publicznych, producentów treści, artystów, liderów opinii.
- Konto firmowe jest najlepsze dla sprzedawców, firm, lokalnych marek, organizacji i dostawców usług.
- Po wybraniu odpowiedniego konta Instagram prowadzi Cię krok po kroku przez kolejne zakładki. Dostajesz również sporo podpowiedzi, co zyskujesz, przekształcając konto.
Zyskaj dostęp do statystyk w koncie firmowym na Instagramie.
Niezwykle cennym narzędziem, jakie zyskujesz, przekształcając konto prywatne/publiczne w konto firmowe jest dostęp do statystyk. Tak naprawdę możesz od teraz obserwować swoje konto na wielu poziomach. Masz dostęp do statystyk ogólnych, czyli kiedy Twoi obserwujący najczęściej Cię odwiedzają, w jakim są wieku i jakie treści są najczęściej wyświetlane. Możesz również obserwować statystyki szczegółowe, znajdujące się pod każdym postem. Wówczas widzisz wszystkie interakcje: zasięg posta, liczbę wyświetleń rozbitą na podgrupy, ilość wizyt w profilu.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.
Docieraj do szerokiego grona odbiorców dzięki reklamie na Instagramie.
Kolejną korzyścią z przekształcenia konta, na konto firmowe na Instagramie jest fakt, że możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców dzięki płatnej reklamie. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem, zapraszam Cię na mój kurs „Skuteczna reklama na Facebooku, Instagramie, Messengerze”, podczas którego okiełznasz menedżera reklam i nauczysz się ustawiać dochodowe reklamy.
Konto firmowe na Instagramie – szybka możliwość kontaktu.
Świetną opcją po przekształceniu konta jest możliwość dodania przycisków kontaktowych, znajdujących się w Twoim BIO. Jest to duże ułatwienie kontaktu z Twoją firmą, ponieważ wystarczy kliknąć odpowiedni przycisk i można zadzwonić albo wysłać e-mail – w zależności jaką formę kontaktu ustawisz na swoim profilu.
Połącz konto firmowe na Instagramie z kontem firmowym na Facebooku.
Gdy przejdziesz proces uzupełniania wszystkich danych kontaktowych, w kolejnym kroku możesz połączyć swoje konto firmowe na Instagramie z kontem biznesowym na Facebooku. Jeśli prowadzisz konto na Facebooku, jednym kliknięciem połączysz te dwa konta, co wiąże się z wieloma korzyściami, o których opowiem Ci w innym materiale.
Jeśli jednak nie posiadasz konta firmowego na Facebooku, a chcesz je założyć, kliknij opcję „Utwórz nową stronę na Facebooku”. Jeśli chcesz zupełnie pominąć ten krok, kliknij „Nie łącz teraz z Facebookiem”. Na tym etapie właściwie kończy się cały proces przekształcania konta. Zostaniesz jeszcze tylko poproszony o zweryfikowanie konta.
Zadbaj o BIO na koncie firmowym na Instagramie.
Jestem pewna, że wiele razy słyszałeś o tym, że BIO na Instagramie jest bardzo ważne. To się zgadza, dlatego zadbaj o najważniejsze informacje od razu po przekształceniu konta. W BIO masz ograniczone miejsce, więc zastanów się, co chcesz przekazać osobie, która odwiedzi Cię po raz pierwszy. Napisz, czym się zajmujesz, gdzie można Cię znaleźć (link do strony www) i ustaw dane kontaktowe. Wszystkie te pola są edytowalne, więc możesz je zmieniać do woli.
Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, o której muszę Ci powiedzieć. Proces zmiany konta możesz w każdej chwili odwrócić. Jeśli uznasz, że chcesz prowadzić konto prywatne/publiczne, a nie konto biznesowe, zmień z powrotem ustawienia, ale UWAGA – utracisz wówczas wszystkie statystyki, zarówno te ogólne, jak i te szczegółowe.
Wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie daje Ci Instagram. Docieraj do jak największej liczby odbiorców dzięki wartościowym treściom publikowanym w tej aplikacji. Pamiętaj, że Instagram to nie tylko ładne zdjęcia, ale również wartościowe treści pisane i mówione. Skorzystaj z możliwości, jakie dają Ci Stories i IGTV, rozmawiaj ze swoimi odbiorcami, zadawaj im pytania, wchodź w interakcje, używaj naklejek, gifów i ankiet, a zobaczysz, jak w niedługim czasie liczba Twoich obserwujących znacznie wzrośnie.