Chcesz dowiedzieć się jakie są sposoby na targetowanie reklam na Facebooku i w innych mediach społecznościowych? Jak wiele zaskakujących możliwości oferuje Ci Facebook poprzez swojego Menedżera reklam i jak może Ci pomóc dotrzeć do klientów? Jakie masz możliwości ustawiania reklam i wyświetlania ich odpowiednim odbiorcom na Facebooku, Instagramie, Messengerze?
W poniższym materiale omawiam sposoby na targetowanie reklam. Zainspiruję Cię do niestandardowego podejścia w tej kwestii i gwarantuję Ci, że większość właścicieli biznesów o nich nie wie! A to oznacza – że możesz szybko wybić się w swojej niszy!
Jeżeli nie możesz w tej chwili obejrzeć tego materiału, bądź po prostu wolisz o nim przeczytać, poniżej znajdziesz jego streszczenie.
Targetowanie reklam na Facebooku i w innych mediach społecznościowych
Każdy, kto prowadzi fanpage na Facebooku, może publikować reklamy, ale nie każdy potrafi to zrobić tak, aby wyświetlały się one odpowiednim osobom. Targetowanie reklam, o którym dzisiaj mówię, jest jednym z najważniejszych czynników wpływającym na ich skuteczność. Bardzo dużo osób zastanawia się, jak sprecyzować swoją grupę docelową, poznać jej zainteresowania i jak to wszystko ustawić, aby dotrzeć do odpowiednich osób.
Możliwości masz naprawdę bardzo wiele, ponieważ Facebook analizuje mnóstwo danych i dzięki temu wybierając odpowiednie ustawienia możesz dotrzeć do swoich odbiorców ze swoją reklamą.
Targetowanie reklam – Facebook zbiera dane o odbiorcach
Codziennie miliony użytkowników zaglądają na Facebooka, klikają w posty, odpowiadają na wiadomości, komentują. Każde Twoje zachowanie Facebook zapisuje i przydziela w odpowiednie kategorie. Dzięki temu, reklamodawca może to potem wykorzystać ustawiając reklamę, np. pod kątem zainteresowań lub danych demograficznych.
Facebook zbiera dane na bieżąco i są one zapisywane anonimowo, czyli dane zachowanie nie jest konkretnie przypisane danej osobie. To znaczy, że ustawiając reklamę nie wiesz dokładnie komu ona się wyświetli, wiesz tylko, że zobaczą ją osoby lubiące np. jogę.
To na pewno podnosi skuteczność reklam na Facebooku. Możesz szybko, skutecznie i za grosze docierać do Twoich klientów. Sposobów są tysiące, dlatego warto poznać poniższe 9 inspiracji na targetowanie reklam na Facebooku, Instagramie i Messengerze.
Każdy kto prowadzi fanpage na Facebooku może publikować reklamy, ale nie każdy potrafi to zrobić tak, aby wyświetlała się odpowiednim osobom. Click To TweetKLIENT i jego zainteresowania
Jeżeli znasz swojego klienta, zrobiłeś jego charakterystykę, i wiesz że są to np. kobiety lubiące aktywność sportową, przywiązujące uwagę do zdrowego odżywiania – możesz ustawić targetowanie reklamy na zainteresowania związane ze sportem i dietą.
WAŻNE! Im lepiej znasz swojego klienta, tym bardziej możesz w Menedżerze reklam wykorzystać możliwości i zawęzić grupę odbiorców, którym ma się wyświetlić Twoja reklama.
TYP URZĄDZENIA
Czy wiesz, że możesz wyświetlić swoją reklamę osobom, które używają np. konkretnego modelu smartfona? Jak to można wykorzystać? Może to być związane z tym, że chcesz tym osobom sprzedać etui na ten model lub po prostu uważasz, że użytkownicy najnowszego modelu to osoby, które lubią nowinki, gadżety, a do tego mają pieniądze!
WYKSZTAŁCENIE
Jeżeli oferujesz produkt i ważne dla Ciebie jest wykształcenie, bo np. chcesz trafić z danym kursem do odpowiedniej grupy osób, możesz zaznaczyć taką opcję! Możliwość wybrania konkretnego poziomu wykształcenia może zawęzić Twoją grupę odbiorców reklamy. Tym samym, Twoja reklama może skuteczniej docierać do odpowiednich osób. Przetestuj dostępne opcje w zakładce zainteresowania.
BIZNES
Może chcesz dotrzeć do właścicieli małych firm? Nic prostszego. Facebook wskaże Ci osoby, które deklarują posiadanie małej firmy lub prowadzą stronę biznesową na FB. Możesz wybrać w zainteresowaniach osoby, które są administratorami takich fanpage’y.
ODWIEDZINY
Jeżeli zapraszasz swoich odbiorców na swoje strony www, blog lub do sklepu, możesz potem targetować na te osoby reklamę! Dzięki zainstalowanemu Pikselowi Facebooka na swojej stronie, jesteś w stanie swoje reklamy wyświetlać osobom, które zareagowały, odwiedziły Twoje strony. A skoro odwiedziły, to znają już Twoją markę, no i oczywiście są zainteresowane tym co robisz. Taka reklama będzie skuteczniejsza i tańsza niż wyświetlana osobom, które nigdy nie miały punktu styku z Twoją marką. Masz możliwość dotarcia do osób które odwiedziły KONKRETNĄ stronę.
Tu znajdziesz informację na temat tego jak zainstalować Piksel Facebooka.
FANI
Jeżeli ktoś polubił Twój fanpage, to całkiem prawdopodobne, że będzie skłonny do skorzystania z Twoich produktów lub usług.
W związku z tym możesz ustawić targetowanie reklam na swoich fanów – zawsze wtedy gdy masz im coś ważnego do przekazania! To bardzo skuteczna forma! Dlaczego?
- Jest dużo tańsza,
- przynosi od razu efekty.
Możesz także WYKLUCZAĆ z Twoich reklam fanów, jeżeli nie chcesz, aby widzieli konkretne komunikaty.
Zainteresuj się tym tematem, ponieważ niektóre z reklam nie powinny się wyświetlać Twoim fanom. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ich ustawiania i targetowania, sprawdź mój kurs online wraz z warsztatami!
AKTYWNOŚĆ
Jeżeli czytasz mojego bloga lub oglądasz moje materiały wiesz, że najważniejsze jest zainteresowanie! Wiele osób dopiero zaczyna swoją przygodę z biznesem i nie ma jeszcze strony internetowej i Piksela, tym samym nie wie na jakiej podstawie może stworzyć grupy niestandardowych odbiorców.
Podpowiadam Ci, że jedną z takich możliwości może być targetowanie reklamy na osoby, które były aktywne na Twoim fanpage’u lub koncie na Instagramie!
Pamiętaj, że poprzez Menedżera reklam możesz ustawiać reklamy, które będą wyświetlać się na:
-
- Facebooku
- Instagramie
- Messengerze
SOBOWTÓR
Jeżeli masz stworzone grupy niestandardowych odbiorców, to możesz także stworzyć grupę podobnych odbiorców! Czyli (jak ja to określam to na moich szkoleniach) – Facebook wyłowi z tłumu sobowtórów np. Twoich fanów. Nie dość, że brzmi to świetnie, to jeszcze jest bardzo skuteczne!
UCZESTNICY WYDARZEŃ
Jeżeli kiedykolwiek organizowałeś wydarzenie na Facebooku, to teraz możesz osobom biorącym udział w Twoim wydarzeniu, wyświetlić konkretną reklamę. Mam nadzieję, że czujesz teraz ciarki na plecach i już układasz ścieżkę reklamową, czyli ścieżkę punktów styku!
Przedstawiłam Ci 9 możliwości, ale tak naprawdę są ich setki, jeżeli zaprzyjaźnisz się z Menedżerem reklam (a na moich warsztatach na pewno Ci się to uda), Twój biznes bardzo szybko poszybuje na kolejne poziomy.
To jest najlepsza inwestycja w rozwój, umiejętność ustawiania reklam, tuneli sprzedażowych, targetowania. Pozwoli Ci zaoszczędzić czas poświęcony na testy, i pieniądze zmarnowane na nieefektywne reklamy, z drugiej strony dobrze zbudowana ścieżka przyprowadzi Ci setki nowych klientów.
Powodzenia!