Kulisy szkolenia “Ty i Twoja marka online”

Facebook, Instagram, YouTube… gdzie być, co robić, czego nie publikować… Gdy trzy lata temu, w maju, zaświtał mi pomysł stworzenia szkolenia o komunikacji online dla przedsiębiorczych osób szukających porad o świecie social media, nie myślałam że po kilkudziesięciu miesiącach, będę mogła napisać takie piękne podsumowanie. Jeżeli byłaś lub byłeś na moim szkoleniu daj znać w komentarzu, miło mi będzie że jeszcze tu zaglądasz. Jeżeli jeszcze nie spotkałeś się ze mną na żywo – to na stronie: Marka online – szkolenia znajdziesz więcej informacji.

Mogę teraz szczerze napisać, że nie miałam pojęcia na co się porywam! Po prostu marzyłam o stworzeniu możliwości do spotkania z osobami zainteresowanymi rozwojem biznesu i marki poprzez działania w mediach społecznościowych. Miałam już kurs online, ale chciałam spotykać się z moimi odbiorcami na żywo. Teraz uważam, że była to bardzo dobra decyzję. Nie zamknęłam się tylko w świecie produktów online, dzięki temu mam możliwość poznawać Was osobiście!

Szkolenie marka online – przygotowanie

Jesteś ciekaw co stoi za przygotowaniem takiego szkolenia? Mnóstwo drobnych punktów. O każdy trzeba zadbać.

Takie podstawowe kroki to:

  • koncepcja,
  • strona sprzedażowa,
  • rezerwacja miejsca,
  • sprawdzenie miejsca,
  • przygotowanie materiałów (prezentacji),
  • przećwiczenie i próba generalna,
  • druk zeszytu ćwiczeń,
  • zadbanie o sprawy techniczne: nagłośnienie, rzutnik, wifi,
  • promocja i sprzedaż biletów,
  • rezerwacja noclegu (jeżeli szkolenie jest w innym mieście),
  • organizacja przejazdu i transportu,
  • odpowiedzi na maila z pytaniami osób zainteresowanych,
  • skompletowanie zespołu do pomocy w danym miejscu,
  • zamówienie fotografa,
  • itd.

Niby nic takie szkolenie, czasami słyszę: “każdy może coś takiego zrobić”. Niestety, jak się okazuje “diabeł tkwi w szczegółach”. Dużo osób pomija niektóre elementy i nagle okazuje się, że albo bilety nie sprzedane i trzeba odwoływać, albo lokalizacja nie spełniła oczekiwań. Jeżeli planujesz swój stacjonarny event, wyobraź go sobie i zapisz każdy najdrobniejszy szczegół, aby o niczym nie zapomnieć. Warto też mieć taką check-listę przed oczami do ostatniego momentu. Teraz mam już własną ekipę, która jeździ ze mną na szkolenia, w pierwszym sezonie pomagała mi Ania z Ania organizuje, w kolejnych Joanna z Wirtualny Event Manager.    Obie dziewczyny są profesjonalistkami w tym co robią.

Przez ten czas działo się naprawdę dużo. Jakie miasta odwiedziliśmy? Ilu uczestników w sumie wzięło udział w szkoleniach? Ile zdjęć wykonaliśmy? Jaki zakres tematyczny poruszany był na szkoleniach? O tym wszystkim przeczytasz poniżej! Zaczynamy! 🙂

W sumie odbyło się 33 szkolenia, z czego premiera miała miejsce 24.09.2016 r. w Warszawie! W marcu 2018r. po raz pierwszy pojechaliśmy ze szkoleniem za granicę, do LONDYNU! Ponadto do tej pory odwiedziliśmy także miasta:

  • Warszawa – 10 razy
  • Wrocław – 7 razy
  • Kraków – 7 razy
  • Łódź – 2 razy
  • Poznań – 3 razy
  • Trójmiasto – 4 razy

2 grudnia 2017r. odbyło się specjalne szkolenie, ponieważ było połączone z premierą książki “Uwierz w swoją markę online”. Podczas tego wydarzenia wystąpiła także Marta Kaczmarski, z którą prowadzę jedyny tak kompleksowy kurs o Instagramie dla biznesu i marki osobistej.

We wszystkich szkoleniach wzięło udział prawie 3,5 tysiąca uczestników! Zarówno przedsiębiorców, jak i osób, które dopiero planowały rozpocząć działalność gospodarczą. Były to osoby z przeróżnych branż. Zaczynając od usług kosmetycznych, turystycznych, po edukacyjne, motywacyjne, sportowe, kończąc na produktach typu handmade. Nie dam rady wymienić wszystkich, ale niektóre były naprawdę nietypowe! 🙂

Szkolenie zawsze zaczyna się o 10:00, ale nie zawsze kończy o 18:00! Uczestnicy często mają dużo pytań, wątpliwości,  które zawsze staram się rozwiać. Na przerwach zazwyczaj trwają dyskusje, ale jest to także czas na zrobienie pamiątkowych zdjęć, kupienie książki i zdobycie specjalnej dedykacji. Po przerwie organizujemy czas na rozgrzewkę! W niektórych miastach były także nietypowe atrakcje… i to jakie pyszne! Poniżej możesz zobaczyć o czym piszę 🙂 

Szkolenie podzielone jest na 4 części. Każda poświęcona jest jednemu z 4 obszarów – Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn. Mało kto wie, że panel o YouTube prowadzi Radek (prywatnie mój mąż)! W tej dziedzinie nie ma sobie równych. Szczególnie, że to podczas jego prezentacji, cała sala uśmiecha się, gdy tylko puści jeden z filmików (te osoby, które były na szkoleniu – dobrze wiedzą o co chodzi;) Każdy uczestnik na szkoleniu otrzymywał zeszyt ćwiczeń oraz magazyn My Company. Poniżej możesz zobaczyć szczegółową agendę.

 

Co o szkoleniu mówią jego uczestnicy? Zobaczcie sami. To dla mnie bardzo ważne, gdy widzę takie komentarze. Widzę, że jest sens jeździć po Polsce i spotykać się z Wami na żywo. Dziękuję wszystkim za tak miłe słowa!

To co widzicie na zdjęciach to efekt finalny. Tak naprawdę przygotowania do szkoleń zaczynają się dużo wcześniej. I to dzięki mojej wspaniałej Ekipie podczas trwania szkolenia, wszystko jest wszystko dopięte na ostatni guzik! To właśnie moja uśmiechnięte osoby w charakterystycznych żółtych koszulkach czuwają nad przygotowaniem sali, rejestracją i dobrą atmosferą. Ekipa jest do dyspozycji uczestników, zarówno wspierając organizacyjnie, technicznie, jak i merytorycznie. A rozpoznać ich można po żółtych koszulkach! 🙂

 

 

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest