Instagram – czego unikać, prowadząc profil

Instagram staje się coraz popularniejszą platformą społecznościową. Wiele osób i firm przenosi tam swój biznes z Facebooka. Aktualnie na Instagramie znajdziemy profile każdej branży, które nie tylko sprzedają swoje produkty i usługi, lecz także nawiązują relacje z odbiorcami. Jeżeli nie masz jeszcze doświadczenia na Instagramie, jeżeli nie stoją za Tobą rzesze followersów, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

markaonline_instagram joannaceplin_instagram

Największe błędy na Instagramie

Hashtagi

Wszyscy znamy miłośników hasztagowania, którzy na Instagramie wrzucają ich co niemiara. W każdym poście możesz umieścić ich maksymalnie 30. Jednak oznaczanie postów hashtagami mającymi niewiele wspólnego z treścią posta jest najbardziej irytujące. Po napisaniu tekstu i zrobieniu zdjęcia poszukaj hashtagów związanych z Twoją marką, ze społecznością, którą budujesz i z tematyką posta. Uważaj także na zakazane hashatgi, które sprawiają, że Twoje posty przestają być widoczne pod wszystkimi wpisanymi hashtagami. Jeśli nie jesteś pewny, czy dany hashtag jest dobry, możesz skorzystać z wyszukiwarek takich jak: https://iqhashtags.com/

Publikowanie w przypadkowych momentach

Podobnie jak na Facebooku, powinieneś publikować w godzinach największej aktywności Twojej grupy odbiorców. Dowiedz się, w jakich godzinach Twoi odbiorcy są aktywni (określając dokładny profil swojego klienta lub sprawdzając statystyki profilu), a później eksperymentuj z udostępnianiem postów, aby znaleźć najlepszy czas na publikowanie każdego dnia tygodnia. Co do zasady użytkownicy Instagrama są najaktywniejsi w porze lunchu, około godziny 17 tuż po wyjściu z pracy, przemieszczając się do domu, a później wieczorem – około godziny 21.00.

Aby ułatwić sobie prowadzenie działań, zautomatyzuj je. O tym, w jaki sposób możesz to zrobić, przeczytasz w artykule Creator Studio – jak publikować materiały na Instagramie. Korzystaj z narzędzi do planowania postów z wyprzedzeniem (np. Creator Studio, Hootsuite, Later, Buffer).


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Kiepskie zdjęcia – nie rób tego!

Instagram to wizualizacja, piękne klimatyczne zdjęcia, niosące przekaz. Nie powinno się wrzucać zdjęć złej jakości, zrobionych przy złym oświetleniu, a także nieprzemyślanych kadrów. Pamiętaj, że nie musisz kupować kosztownego aparatu, aby robić dobre fotki. Twój smartfon w zupełności wystarczy, ale pamiętaj – zawsze zacznij od wytarcia kamery. Pomyśl też o zainstalowaniu aplikacji do obróbki zdjęć np. Snapeed, VSCO, Lightroom. Jeśli nie czujesz się na siłach, wyróżnij się, kupując oryginalne presety do zdjęć.

Tylko nie chaos!

Babcia na imieninach, przemówienie podczas szkolenia i jeszcze zdjęcie psa – przecież on taki słodki. Do tego sześć rodzajów filtrów, ramki, naklejki… co za chaos! Zastanów się, jak Twój profil na Instagramie wpływa na Twój wizerunek. Stwórz spójny i dobrze zorganizowany kanał danych na Instagramie. Zacznij od określenia kategorii treści, jakie chcesz publikować: cytaty, zdjęcia z rodziną, edukacja, wideo. Wybierz kolory główne profilu i staraj się przemycać je na każdym zdjęciu w postaci teł, akcesoriów, kolorów ubrań.

Spamowi mówimy nie!

Publikujesz zdjęcia jedno za drugim? Kilka fotek z tego samego wydarzenia? To błąd. Nie dość, że irytujesz swoim zachowaniem Twoich odbiorców, to jeszcze działasz przeciwko zasadom Instagrama. Algorytm odbiera Twoje działania jako spam i nie wyświetla ich wszystkim odbiorcom. Jeśli chcesz zamieścić kilka zdjęć w tym samym momencie, rozważ ich połączenie w jeden wpis za pomocą kolażu, karuzeli lub krótkiego filmiku.

Brak relacji z odbiorcami

Wiesz, że na Instagramie możesz polubić również komentarze? Jeśli chcesz budować silną społeczność wokół marki, musisz być aktywny i odpowiadać na komentarze dotyczące Twoich postów na Instagramie. Pozostawienie ❤ to absolutne minimum, ale warto choćby podziękować za komentarz. To sposób na budowanie faktycznej relacji, wsłuchanie się w oczekiwania odbiorców. To metoda na przyciągnięcie nowych obserwujących, którzy zaufają Twojej marce i staną się Twoimi klientami.

Wykorzystuj Instagram Stories

Jak zbudować zaangażowanie na profilu na Instagramie? Daj się poznać dzięki Stories! Pokaż kulisy swojej firmy, odrobinę prywatności. To pozwoli Ci zbudować relację z obserwatorami. Nie chcesz pokazywać twarzy? Wykorzystuj funkcje Stories takie jak ankiety i boxy na pytania!

Działasz już na Instagramie? Jesteś gotowy, aby to zrobić? Zapraszam Cię do siebie na profil: @joannaceplin_pl, będzie miło mi Cię gościć.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest