Zastanawiasz się, jakie są aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych? Ilekroć wpisujesz hasło w Google, wyskakują Ci różne informacje i nie wiesz, które są prawdziwe? Spokojnie, przygotowałam dla Ciebie ściągę, dzięki której zamiast się zastanawiać, jakie są wymiary grafik w mediach społecznościowych, skupisz się na ich tworzeniu.
Jakość publikowanych grafik i zdjęć ma znaczenie. Im bardziej odpowiadają wymogom platformy, tym lepiej się prezentują i spełniają swój cel.
Najczęściej redystrybucja grafik wygląda tak: wrzucasz grafikę na Facebooka, później publikujesz na Instagramie, za chwilę spoglądasz na swoje posty i widzisz przycięte zdjęcie, niekompletny numer telefonu, wszystko wygląda źle. O co chodzi?
Pamiętaj, że każda platforma ma inne wytyczne co do rozmiarów grafik. Mało tego – wyświetlają się one w inny sposób na komputerach, a inaczej na smartfonach. Dlatego takie ważne jest, abyś wiedział, co i gdzie chcesz opublikować i najpierw dostosował wymiary grafik w mediach społecznościowych przed ich publikacją.
Wiem, że możesz czuć się przytłoczony i skołowany ilością wymiarów grafik, dlatego przygotowałam dla Ciebie ściągę z zestawieniem najważniejszych wymiarów grafik na Facebooka, Instagram, LinkedIn oraz YouTube.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.
Wymiary grafik w mediach społecznościowych
Wymiary grafik – Facebook
Według Facebooka plik wgrywany jako cover photo powinien ważyć do 100 kB i mieć szerokość przynajmniej 820 px. Inne wymiary grafik przedstawiają się następująco:
- 820×360 px – cover photo fanpage,
- 1200×628 px – cover photo wydarzenia,
- 820×462 px – cover wideo,
- 1640×856 px – cover photo grupy,
- 1080×1920 px – Stories,
- 800×1000 px – post.
Poniżej zebrałam dla Ciebie najważniejsze wymiary grafik na Facebooka.
Wymiary grafik – Instagram
Według rekomendacji twórców Instagrama na tej platformie społecznościowej najlepiej sprawdzają się pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Oto najważniejsze wymiary grafik na Instagramie:
- 1080×1350 px – post portretowy,
- 1080×1080 px – standardowy kwadrat,
- 1080×566 px – szeroka grafika,
- 1080×1920 – Stories, Reels, IGTV.
Poniżej zebrałam dla Ciebie najważniejsze wymiary grafik na Instagram.
Wymiary grafik – LinkedIn
Sugerowane przez twórców LinkedIn maksymalny rozmiar obrazka to 8 MB. Wymiary najważniejszych grafik przedstawiają się następująco:
- 1584×396 px – cover photo na profilu osobistym,
- 1128×191 px – cover photo na profilu firmowym,
- 1200×627 px – post poziomy,
- 1080×1080 – post kwadratowy,
- 768×960 – post pionowy,
- 744×400 – artykuł.
Poniżej zebrałam dla Ciebie najważniejsze wymiary grafik na LinkedIn.
Wymiary grafik – YouTube
Na YouTube również warto zadbać o stronę wizualną. Nie tylko filmy są ważne, lecz także miniatury materiałów wideo. Cover wideo powinien się wyróżniać. Jeśli na grafice ma się znaleźć tekst, warto zadbać o odpowiedni font, aby był widoczny i czytelny.
Oto najważniejsze wymiary grafik na YouTube:
- 800×800 px – avatar,
- 1280×720 px – minuatura wideo,
- 2560×1440 px – cover,
- 1546×423 px – bezpieczny obszar banera.
Poniżej zebrałam dla Ciebie najważniejsze wymiary grafik na YouTube.
Grafiki do social mediów – proste triki
Jeśli chcesz skutecznie działać w social mediach, to nie wystarczy znać rozmiary grafik na Facebooka, Instagram, LinkedIn czy YouTube. Warto zadbać o to, by grafiki w social mediach przyciągały wzrok i były atrakcyjne dla Twojego odbiorcy. Oto kilka prostych trików, które pomogą Ci tworzyć przyciągające grafiki:
- Miej pomysł. Na początku zastanów się nad tym, jak chcesz, aby była odbierana Twoja marka: stonowana czy szalona, minimalistyczna czy z rozmachem. Wybierz podstawowe kolory marki, których będziesz używał – niech będzie to kilka kolorów. Wybierz także dwie, trzy czcionki, których będziesz używał. Pamiętaj, żeby miały polskie znaki.
- Używaj własnych zdjęć dobrej jakości lub korzystaj z darmowych zdjęć w bankach.
- Twórz partiami. Poświęć godzinę albo dwie na stworzenie całego cyklu grafik. To naprawdę sprawi, że będziesz skuteczniejszy.
- Twórz szablony, w których będziesz zmieniał jedynie treść i tło – dzięki temu będziesz rozpoznawalny, a tworzenie nowych grafik skróci się do minimum.
- Wykorzystuj proste aplikacje i ich możliwości. Naprawdę nie musisz poświęcać wielu godzin, aby stworzyć estetyczną grafikę przyciągającą wzrok. Wraz z Ekipą korzystamy z Canvy. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym programie, zapraszam do przeczytania artykułu Canva bez tajemnic.
- Wykorzystuj grafiki wielokrotnie – twórz uniwersalne grafiki, które po jakimś czasie znów będziesz mógł opublikować.
I jeszcze jedna wskazówka. Pamiętaj, że kwadrat to najbardziej uniwersalny format – wykorzystasz go zarówno na Facebooku, Instagramie, jak i LinkedIn. Kiedy tworzysz grafikę, jej najważniejszą część umieść pośrodku.
Daj znać, gdzie najczęściej przygotowujesz grafiki, z jakich programów lub aplikacji korzystasz?
Joanna, dziękuję Ci za ten artykuł 🙂
Proszę bardzo! Mam nadzieję, że Ci dobrze będzie służył. W razie jakichkolwiek zmian będę go aktualizować. 🙂 Pozdrawiam