Jak sprzedawać online i offline

Sprzedaż online – kiedy nauczysz się sprzedawać?

Mam produkt, publikuję posty, działam na Facebooku… ale jak mam sprzedawać?

Działam, angażuję, komentuję… ale nikt nie kupuje moich produktów!

Często otrzymuję tego typu wiadomości od moich odbiorców, prowadzą działania w mediach społecznościowych, ale nie potrafią sprzedawać.

Jak to jest z tym sprzedawaniem w mediach społecznościowych?

Jedni mówią: “To nie jest miejsce na sprzedaż!”. Drudzy wręcz przeciwnie, jedyne co robią, to sprzedają w swoich postach. Jak zwykle skrajności nie są dobre. Każdy kto prowadzi biznes, musi sprzedawać. Inaczej nasze biznesy nie będą się rozwijać.

Przyznam szczerze, sama miałam z tym problem. Nie umiałam wycenić swoich usług, nie umiałam przeprowadzić rozmowy sprzedażowej. Nadal uczę się tego, ale czuję, że jestem już na innym poziomie. Postanowiłam, że mój zespół też powinien przejść tę ścieżkę.

Dwa lata temu ukończyłam program Master Business Training Kamili Rowińskiej i od razu po zakończeniu otrzymałam propozycję prelekcji podczas szkolenia “Mistrz Sprzedaży”. Kamila poprosiła, aby uczestnicy poznali również zasady sprzedaży poprzez media społecznościowe. I tak z miejsca, gdzie byłam uczestnikiem, przeszłam na miejsce prelegenta. Już trzy miesiące temu zapisałam mój zespół właśnie na to szkolenie. Wiem, że aby być w czymś dobrym, trzeba się stale szkolić i ćwiczyć. Dlaczego mam takie dobre wyniki? Same dobre i wartościowe produkty nie wystarczą, trzeba umieć je sprzedać.

Czy sprzedaż bezpośrednia i sprzedaż online różnią się?

I tak, i nie. Z jednej strony umiejętność sprzedaży jest uniwersalna. Gdy nauczysz się świetnie sprzedawać, będziesz w stanie sprzedać wszystko. Kamila Rowińska podczas swoich szkoleń udowadnia, że to potrafi (i to jak – musisz to koniecznie zobaczyć). Pamiętaj jednak, że media społecznościowe mają swoją specyfikę. Każda platforma jest inna i warto dopasować swoje działania do miejsca, w którym się działa. Dlatego zanim zaczniesz coś robić, zastanów się jak Twoje działania wpłyną na wizerunek Twojej marki i w jaki sposób przyczynią się do zdobywania nowych klientów.

Korzystaj z uniwersalnych zasad sprzedaży, dostosowując je do platform społecznościowych, na których działasz.

Klient potrzebuje 11, 12… 16 punktów styku, aby podjąć decyzję zakupową

Na szkoleniach “Ty i Twoja marka online” podkreślam: dawaj wartościowe, darmowe treści, ale nie zapominaj o wezwaniu do działania. Prezentuj ofertę, pokazuj korzyści. Jeżeli korzyści będą ważne dla odbiorców, zdecydują się na zakup. Jednak pamiętaj, konkurencja też publikuje systematycznie treści. Konkurencja też się szkoli.

Bądź systematyczny, konsekwentny, kreatywny i odważny. Cierpliwość i wytrwałość zarówno w sprzedaży bezpośredniej, jak i online, jest naprawdę pożądaną cechą. Zanim coś sprzedasz, Twój klient musi obdarzyć zaufaniem Ciebie i Twoją markę.

Poprosiłam Katarzynę i Martę o podzielenie się swoimi wrażeniami po szkoleniu:

Katarzyna:

“Kamila powtarza, że ma obsesję obserwowania tego, w jaki sposób ludzie kupują. Ja po jej szkoleniach mam tak samo. Sprzedaż kiedyś kojarzyła mi się z czymś nieprzyjemnym, z manipulowaniem ludźmi. Mam wrażenie, że wiele osób tak ją postrzega – dlatego nie sprzedaje. A przecież, gdy mamy dobry produkt, który może pomóc innej osobie, to z dobrą intencją i uśmiechem powinniśmy zachęcać do zakupu”.

Marta:

“Na pierwszy rzut oka odniosłam wrażenie, że sprzedaż bezpośrednia jest łatwiejsza. Łatwiejsza o tyle, że możemy dostrzec emocje naszego odbiorcy, zainteresowanie, błysk w oku czy grymas na twarzy. Możemy dużo więcej “wyczytać”, niż z kliknięcia “Lubię to” jakie pozostawia osoba odwiedzająca nasz fanpage na Facebooku. Komputer, smartfon budują barierę, której nie sposób złamać jednym ruchem. Z drugiej strony – łatwość sprzedaży online polega na nieograniczonym czasie w jakim możemy budować relacje i sprzedawać. O ile w sprzedaży bezpośredniej mamy na to zaledwie kilka chwil, o tyle w sprzedaży online możemy w różny sposób docierać do naszego odbiorcy poprzez wiele kanałów, w długim czasie. Szanse na zainteresowanie naszym produktem rosną.

Chodzi zatem o to, aby połączyć umiejętnie oba kanały kontaktu z klientem, wykorzystywać ich silne strony i przez to zdobywać klientów, budując z nimi relacje”.

Ps. W najnowszej książce Kamili Rowińskiej “Zasługujesz na sukces”  jest wywiad ze mną, w którym mówię nie tylko o tym jak ważna jest umiejętność komunikowania się z klientami online, ale rozmawiamy również o częstych błędach popełnianych przez marki. Dodatkowo możesz przeanalizować, który sposób zarabiania jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni! Etat, biznes tradycyjny, współpraca franczyzowa czy marketing partnerski? Odpowiedź znajdziesz w tej książce.

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest