Chociaż dookoła wszyscy krzyczą o tworzeniu treści wideo, grafiki nadal mają się dobrze! Ułatwiają one przekaz treści, rzucają się w oczy, nie pozostają niezauważone. Grafika to od wielu lat sprawdzony sposób na przyciągnięcie uwagi i ruchu na swojej stronie internetowej. Wiele osób uważa, że tworzenie grafik to coś trudnego, co wymaga dużych umiejętności graficznych i znajomości obsługi bardzo skomplikowanych programów komputerowych. Nic bardziej mylnego!
Obecnie, aby tworzyć ciekawe, inspirujące grafiki wystarczy dobrać narzędzie i poświęcić trochę czasu na przećwiczenie jego funkcji . Mało tego, nie musisz też kupować specjalnego oprogramowania, ani też posiadać wyjątkowych umiejętności.
Czego zatem potrzebujesz? Na pewno pomysłu i odrobiny chęci. A także czasu, żeby stworzyć grafikę – najlepiej od razu cały ich cykl.
Kliknij i pobierz >>> TUTAJ lub w obrazek poniżej.
Tworzenie grafik nie jest trudne – możesz je przygotować w programach online obsługiwanych przez przeglądarkę internetową. Dostępne są w nich szablony, których możesz użyć. Wszystkie programy pozwalają łatwo tworzyć własne grafiki przez proste przełączanie obrazów, zdjęć tła, tekstu i czcionek. To jest naprawdę bardzo intuicyjne. Wystarczy, że spróbujesz, a od razu przekonasz się o tym.
Najważniejsze zasady przy tworzeniu grafik
Pamiętaj o kilku zasadach podczas tworzenia grafik:
- Grafika powinna mieć przesłanie, puentę, myśl przewodnią, która będzie spójna z wizerunkiem Twojej marki.
- Prezentuj treści ważne dla Twojego odbiorcy, nie dla Ciebie. Pomyśl co go zainteresuje? Co pomoże mu rozwiązać jego problem? W jaki sposób możesz mu pomóc?
- Twórz grafiki przyciągające wzrok, atrakcyjne wizualnie.
- Prostota to Twoja droga do sukcesu – przekazuj informacje w najprostszy, skondensowany sposób: ogranicz liczbę kolorów, stosuj jednolitą czcionkę, nie stosuj zbyt dużo treści.
- Dostosuj rozmiar grafiki do platformy, na której będziesz publikował. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: Kliknij >>> 4 zasady grafiki
- Korzystaj ze statystyk. Pamiętaj jednak, aby dane pochodziły z wiarygodnego źródła i były aktualne.
- Twórz i publikuj grafiki łatwe do udostępnienia.
- Zadbaj o promocję. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, koniecznie przeczytaj ten artykuł: Kliknij >>> Reklama na Facebooku i pobierz bezpłatny e-book: Kliknij >>> 4 błędy w reklamie na Facebooku
Do czego użyć grafik?
Tak naprawdę, to możliwości masz na prawdę bardzo wiele. Oczywiście, możesz publikować swoje grafiki na każdej platformie społecznościowej, na swoim blogu, wykorzystywać je jako oferty dla Twojej działalności czy nawet – przygotowywać raporty. Możesz również wykorzystać grafikę przy tworzeniu reklamy, dzięki której dotrzesz do swoich odbiorców. To niekoniecznie zawsze musi być reklama stricte sprzedażowa – jeśli przygotowałeś naprawdę interesującą grafikę, po prostu ją promuj i przyciągaj do siebie kolejnych odbiorców.
A Ty? Którego z narzędzi najczęściej używasz do tworzenia grafik?
Chcesz więcej?
Jeżeli szukasz dodatkowych narzędzi i pomysłów na tworzenie angażujących treści, zapraszam Cię na kurs online
“Jak tworzyć angażujące treści i przyciągać klientów”
KURS ONLINE: JAK TWORZYĆ ANGAŻUJĄCE TREŚCI I PRZYCIĄGAĆ KLIENTÓW