Praktyczna 13, czyli jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku

Jesteś szczęściarzem! Możesz założyć profil na Facebooku i wykorzystać darmowe funkcje, aby docierać do nowych osób. Nie narzekaj na zasięgi, rób wszystko co można, działaj! Nie będę Cię oszukiwać – nie da się stworzyć zaangażowania na Facebooku w jeden wieczór, nie pomogą żadne magiczne sztuczki. To proces długotrwałych i konsekwentnych działań, jednak warto. Dzięki nim dotrzesz do swoich idealnych odbiorców. Ale nie panikuj – metodą drobnych kroków osiągniesz swój cel. I to szybciej, niż Ci się wydaje.

Każdy, kto choć trochę porusza się w mediach społecznościowych wie, że kluczowe są tutaj trzy rzeczy:

  • tworzenie angażujących treści,
  • opatrzenie ich atrakcyjnym zdjęciem bądź grafiką
  • publikacja w najkorzystniejszym czasie.

Szczegółowo uczę tego  tutaj.

A dla Ciebie, czyli czytelnika mojego bloga oraz dla uczestników szkolenia Ty i Twoja marka Online zebrałam w tym wpisie metody, które pomagają osiągnąć zakładane cele.

1. Stwórz przejrzysty profil

Nawet, jeśli wydaje Ci się, że Twój fanpage jest świetny, poświęć kilka minut, aby sprawdzić, czy uzupełniłeś wszystkie informacje o Twojej marce. Zastanów się, czy zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle dają jednoznaczny przekaz, czym się zajmujesz. Uzupełnij też dane na swoim koncie prywatnym – tak, aby bez problemu przekierować odbiorców na Twój profil firmowy. Dbaj, by przekazywane przez Ciebie treści były spójne i jednolite na wszystkich platformach społecznościowych.

Dbaj, by przekazywane przez Ciebie treści były spójne i jednolite na wszystkich platformach społecznościowych Click To Tweet

2. Publikuj wideo

Nie od dziś wiadomo, że Facebook promuje filmy video. Filmy mają o 135% większy zasięg organiczny, niż posty ze zdjęciami. Wykorzystaj to!

Jak opublikować film na fanpage? To proste. Wystarczy, że na swoim profilu klikniesz ikonę “Zdjęcie/film”, a następnie dodasz wybrany plik. Możesz też opisać, o czym jest, nadać mu tytuł i otagować. Po przetworzeniu wideo przez Facebooka zostaniesz o tym poinformowany.

   2016-11-22-10_34_07-2016-11-21-20_19_06-2

3. Transmisje na żywo

Poza publikacją wideo, pamiętaj również o możliwości transmitowania na żywo. Być może na początku nie będziesz przekonany, czy masz o czym zrobić transmisję, ale zapewne wystarczy kilka minut zastanowienia się i pomysły same wpadną Ci do głowy. Aby przeprowadzić transmisję na żywo na Twoim profilu, musisz użyć swojego telefonu: wybrać opcję “Opublikuj”, a następnie “Transmisja na żywo”. Aby zachować film na swoim profilu na stałe, musisz wybrać odpowiednią opcję po zakończeniu transmisji.

Jeżeli nie wiesz, o co chodzi z transmisjami, pobierz ebook “Transmisje na żywo”, w którym opisuję je bardzo dokładnie.

joannaceplin_baner_blog_prezent

4. Udzielaj krótkich porad

Nie zawsze w swych postach musisz odsyłać do swojej strony internetowej lub bloga. Warto przygotować cykl porad czy inspiracji, które będą ciekawe dla Twoich odbiorców. To może być cokolwiek, co jest związane w jakiś sposób z Twoją działalnością, dobrze sprawdzają się również cytaty, teksty motywacyjne. Włóż wysiłek w dialog z Twoimi odbiorcami: pytaj, odpowiadaj, staraj się zrozumieć ich punkt widzenia.

5. Pokaż osobowość firmy

Wykorzystaj to, że Twoja firma nie jest wielką korporacją. Pokaż, że pracują w niej ludzie, którzy mają swoje marzenia, wzajemnie się wspierają i czasem zdarza się im popełniać błędy. Pokazuj sukcesy, gdy Twoja firma dostaje nagrodę, pokazuj, że podnosicie swoje kwalifikacje na szkoleniach, w końcu – pokazuj codzienny rytm Waszej pracy. Niech Twoi odbiorcy zobaczą, że po drugiej stronie monitora są prawdziwi ludzie, a nie bezdusznie działająca maszyna.

Po drugiej stronie monitora są prawdziwi ludzie. Click To Tweet

baner_markaonline

6. Utwórz grupę

O tworzeniu grup mogłeś przeczytać niedawno na moim blogu – KLIKNIJ: Grupy na Facebooku

Przypomnę Ci tylko, że dzięki grupom możesz lepiej nawiązywać relacje z Twoimi odbiorcami.  Masz możliwość stworzenia zaangażowanej społeczności, w której występujesz jako ekspert. Pamiętaj jednak, aby mieć pomysł na jej funkcjonowanie. Ważne jest także, abyś to Ty kierował jej tematyką: moderuj działania w grupie, zadawaj pytania, wskazuj kierunek działania.

7. Przypnij post

Stosujesz tę funkcję na swoim fanpage? Jeżeli opublikowałeś post, na widoczności którego bardzo Ci zależy – przypnij go. Jak to zrobić? Po opublikowaniu postu kliknij w jego prawy górny róg na “v” i wybierz opcję “Przypnij na górze strony”. Do czasu, kiedy nie odepniesz posta, będzie się on pokazywał jako pierwszy na Twoim profilu.

2016-11-22-10_31_11-greenshot

 

8. Twórz reklamy

Facebook jest najlepszym portalem do reklamowania się. Nadal ma więcej użytkowników, niż Instagram, Twitter, czy Linkedin. Reklama na Facebooku to najefektywniejszy i najtańszy sposób na zautomatyzowanie sposobu pozyskiwania nowych odbiorców. Warto, abyś przed stworzeniem pierwszej reklamy zapoznał się z artykułem  Kliknij: “Reklama na Facebooku”

9. Korzystaj z innych platform społecznościowych

Nawet, jeśli działasz w niewielkim zakresie na innych platformach społecznościowych, warto, byś odsyłał z nich odbiorców do Twojego najważniejszego profilu. Jeżeli to na Facebooku prowadzisz najbardziej aktywną działalność, możesz poinformować na innych platformach o działaniach i podać link do profilu. Na Instagramie możesz to zrobić w BIO, czyli jedynym “klikalnym” miejscu na tej platformie. Ponadto możesz o swoich działaniach na Facebooku pisać w niektórych postach, a także w komentarzach pod postami swoimi i innych użytkowników. Zasady te dotyczą również Twittera i Linkedin.

10. Call to action

Kiedy oglądam profile uczestników moich szkoleń zauważam, że nie wszyscy oni mają aktywny przycisk wezwania do działania. A przecież jest to jeden ze sposobów przekierowania na stronę internetową, bezpośredniego kontaktu, czy zaprezentowania swoich produktów.

call-to-action

Aby utworzyć wezwanie do działania należy kliknąć “dodaj przycisk”, który znajduje się pod zdjęciem w tle i wybrać określony rodzaj wezwania do działania, uzupełniając go o niezbędne informacje.

11. Udzielaj się w grupach

Nieco wcześniej pisałam o stworzeniu przez Ciebie grupy, ale warto, byś uczestniczył też w innych. Poszukaj grup gdzie gromadzą się Twoi odbiorcy (potencjalni klienci) i udzielaj się w nich. Pamiętaj, żeby nie promować w nich swoich produktów, a raczej występować jako ekspert, udzielać rad i dzielić się spostrzeżeniami. Po prostu rozmawiaj, tak jak rozmawiasz ze znajomymi. Czy znasz moją grupę, dzie dzielimy się wiedzą na temat skutecznych działań online? Zapraszam!

>>> GRUPA UWIERZ W SWOJĄ MARKĘ ONLINE

12. Utwórz wydarzenie

Użytkownicy Facebooka lubią uczestniczyć w wydarzeniach. Wykorzystaj tą funkcję tworząc wydarzenie dla Twojej strony. Może to być promocja produktu czy wspólny cel dla Twoich odbiorców. Tworzenie wydarzeń to jeden ze sposobów, aby Twoje działania na Facebooku stały się atrakcyjniejsze. To także doskonały sposób na kreowanie wizerunku Twojej marki w sieci.

Jak utworzyć wydarzenie krok po kroku pisałam w artykule Kliknij: “Wydarzenie na Facebooku – o czym należy pamiętać”.

13. Wykorzystaj jak najwięcej możliwości

Jak widzisz, masz całkiem sporo opcji do wyboru, aby nadać tempa rozwojowi Twojej marki na Facebooku. Przemyśl, które z nich możesz wykorzystać i zrób to jak najszybciej. Pamiętaj, żeby Twoje działania były skorelowane między sobą i systematyczne. Twórz angażujące treści, rozmawiaj z odbiorcami, bądź dla nich wsparciem. Z pewnością osiągniesz wymarzony sukces.


Jeżeli czujesz, że Twoje działania w mediach społecznościowych

nie przynoszą zamieszonych rezultatów, spotkajmy się na szkoleniu 

“Ty i Twoja marka Online”

Nowe miasta, nowa edycja, nowe tematy!

 

 

2 komentarze do “Praktyczna 13, czyli jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku”

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest