Jak zaprezentować produkty osobom odwiedzającym twój profil firmowy na FB? Możesz skorzystać z nowej opcji “Sklep”! Nie tylko możesz tam dodać produkty, ale dzięki temu oznaczać je w treści wpisów i na zdjęciach. Brzmi fajnie? A do tego jest proste i zajmie Ci 5 minut. Zaczynamy?
Od czego zacząć?
Aby utworzyć sekcję Sklep na swoim fanpage na Facebooku musisz go skonfigurować. Na Twoim fanpage po lewej stronie powinna znajdować się zakładka Sklep. Po wejściu w nią i zaakceptowaniu warunków korzystania dokonujesz wyboru waluty, w której będą dokonywane transakcje.
Teraz możesz już dodawać produkty do Twojego Sklepu. Maksymalnie możesz dodać 1000 produktów z kolekcji standardowej oraz 10 produktów z kolekcji polecanej. Czym jest kolekcja standardowa? Daje ona możliwość prezentowania produktów w Sklepie. Spośród nich możesz wybrać 10, które są wyświetlane u góry strony oraz jako pierwsze w Sklepie – to kolekcja polecana.
Dokładnie opisz Twój produkt
Każdy z produktów opatrz nazwą, ceną oraz opisem. Pamiętaj, że opis powinien zawierać informacje związane wyłącznie z produktem. Zadbaj o poprawność interpunkcyjną i gramatyczną. W opisie nie należy podawać numerów telefonu czy adresów e-mail.
Nie zapomnij o wypełnieniu pola dotyczącego adresu URL witryny internetowej, do której zostaną skierowani użytkownicy w celu dokonania zakupu.
Wstaw zdjęcie
Wprowadzając produkt do Sklepu musisz dodać co najmniej jedno zdjęcie (oczywiście – lepiej, aby było ich więcej). Masz również możliwość dodania filmu.
Minimalny rozmiar zdjęcia to 1024 x 1024 pikseli. Produkt najlepiej przedstawić na białym tle. Na zdjęciu nie możesz wstawiać tekstów, materiałów reklamowych, promocyjnych lub znaku wodnego. Zakazane jest również prezentowanie obraźliwych treści.
Wybierz warianty
Jeśli Twój produkt jest dostępny w różnych wersjach, możesz to zaznaczyć dodając warianty. W tym celu kliknij przycisk “Edytuj warianty” podczas przesyłania nowego produktu lub edytując już istniejący produkt w Twoim Sklepie. Możesz dodać maksymalnie cztery typy wariantów i dowolną liczbę ich opcji. Na czym to polega w praktyce? Możesz np. określić typ wariantu jako kolor, a następnie wybrać określone kolory jako opcje wariantu.
Weryfikacja produktu
Pamiętaj, że zakładka Sklep będzie widoczna dopiero po zweryfikowaniu pierwszego z Twoich produktów przez Facebook. Chodzi tu o sprawdzenie, czy sprzedaż produktu jest zgodna z zasadami Facebooka. Weryfikacja następuje zazwyczaj w ciągu 24 godzin.
Jak promować?
Podobnie jak wszystkie Twoje inne działania na stronie, wprowadzanie zakładki Sklep powinno być przez Ciebie przemyślane i zaplanowane. Warto zastanowić się nad kolejnymi krokami, za pomocą których poinformujesz swoich odbiorców o nowej funkcji na Twoim fanpage. Możesz:
- tworzyć posty,
- zmienić zdjęcie w tle na grafikę zawierającą informację o sklepie,
- udostępnić produkt ze sklepu na osi czasu,
- napisać o tym w newsletterze,
- wykorzystać inne platformy społecznościowe, by o tym poinformować,
- stworzyć reklamę,
- poinformować o nowej funkcji w grupach.
Jak widzisz, możliwości masz wiele. Przemyśl swoją strategię i zacznij działać. Czasu do świąt pozostało naprawdę niewiele. Napisz w komentarzu, czy masz już produkty w swoim sklepie i jak to wygląda w statystykach? Tak, tak, w zakładce statystyki możesz obserwować widziało i ile kliknęło w produkty.
Nie zapomnij również o fundamentach Twojej marki online. Jeśli jeszcze nie tworzysz Twojej listy mailingowej lub nie do końca jesteś zadowolony z jej efektów, zapraszam Cię na kurs online TURBO LISTA MAILINGOWA.
zastanawia mnie czy w sklepie można sprzedawać tylko fizyczne produkty ale czy np. tez konsultacje czy usługi? Jak myślicie jest to pomysł?
Spróbuj, tak samo jak sklep jest też dostępna opcja Usługi.
Hmm, to ja mam tylko Usługi. Czy można jakoś włączyć opcję Sklep?
Zarządzanie sekcjami – > strona główna – > dodaj kartę – > sklep (na dole)
Dzięki! Jest!
Już dodałam, dziękuję za tę informację. Nie miałam pojęcia, że jest taka opcja 🙂
Super, ciesze się!
Kurczę, nie widzę u siebie opcji sklep po lewej stronie. Czy jest to wdrażane stopniowo i jest mozliwe, ze u mnie jeszcze nie ma ?
Tak, jest to mozliwe, mam kilka takich sygnałów, cierpliwości.
Słyszałem, że w sklepie można tworzyć albumy tematyczne (np. telefony, tablety laptopy), ale nie mogę znaleźć takiej opcji. Czy taka możliwość istnieje?
Może chodzi o “kolekcje”? Też nie widzę teraz tej opcji, będę obserwować zmiany i informować.
Witam, czy istnieje możliwość przeniesienia całościowego produktów ze sklepu internetowego na facebook? czy trzeba dodawać je pojedynczo?
Obecnie pojedynczo, ale wierzę ze to będzie udoskonalane.
Witam serdecznie, mam już sklep na facebooku od jakiegoś czas z opcją “wiadomość dotycząca kupna” i chciałabym zmienić na “płatność w innej witrynie”. Klikałam już we wszystko i dalej nie widzę opcji pozwalającej na nowo skonfigurować sklep i zmienić tą opcję, tak aby nie stracić produktów, które już tam wystawiłam. Będę wdzięczna za pomoc w tej kwestii 🙂
Witam! Bardzo proszę o pomoc , mam fanpage już dwa lata ale nie mam po lewej stronie zakładki sklep. Co powinnam zrobić aby się pojawiła?
Dziękuję serdecznie Mariola
witam,
czy istnieje jakikolwiek sposób by hurtowo dodać produkty? Mam 1700 pozycji w sklepie i dodawanie ręczne średnio wchodzi w grę.:)
Mam opcję “zapłać witrynie” ale nie nie mogę zmienić na “wiadomość dotycząca kupna”…
Rzecz nr 2 – już wariuję, ale nie mogę znaleźć opcji “dodaj wariant” – nigdzie jej nie ma…
Czy mogę prosić o pomoc?
Czy w sklepie można zamieszczać produkty jeśli nie mamy sklepu internetowego, a tylko stacjonarny. Po prostu zrobić tylko taki katalog produktów z informacją że produkty dostępne są tylko stacjonarnie?