Bierzesz udział w Wydarzeniach na Facebooku, a może tworzysz własne? Tworzenie Wydarzenia to jeden ze sposobów na uatrakcyjnienie Twoich działań na Facebooku, a także doskonały sposób docierana do nowych osób oraz kreowanie wizerunku Twojej marki w sieci.
W tym wideo odpowiadam na 7 ważnych pytań odnośnie wykorzystania WYDARZEŃ do promowania swojej MARKI.
Wydarzenie na Facebooku — dlaczego warto je tworzyć?
Przede wszystkim – skupiasz grupę osób zainteresowanych określonym tematem. Oznacza to, że jeżeli odpowiednio dobrałeś treść Wydarzenia, zainteresuje się nim Twoja grupa docelowa. Ponadto, zwróć uwagę, że, o ile Twoje posty na fanpage trafiają jedynie do ok. 10% osób lubiących go, o tyle informacja o postach publikowanych w Wydarzeniu trafia do wszystkich zainteresowanych i biorących w nim udział. Każda informacja o poście opublikowanym na stronie wydarzenia pojawia się bowiem w powiadomieniach, czyli tym miejscu, w którym FB informuje swoich użytkowników o rzeczach, które są dla niego ważne (z punktu widzenia FB, rzecz jasna). Do tego – informacja o wzięciu udziału w Wydarzeniu dociera też do znajomych zainteresowanej osoby. Tym samym zwiększa się zasięg Twoich potencjalnych odbiorców (klientów). Pomyśl, jak możesz wykorzystać to w komunikacji Twojej marki.
Jak zrobić wydarzenie na Facebooku?
Tworzenie Wydarzeń jest dość proste. Należy wejść na swój fanpage i kliknąć ikonę ”Oferta, wydarzenie +” lub „Wydarzenie, ważne wydarzenie +” w górnej części osi czasu strony.
Po wybraniu opcji „Wydarzenie” powinieneś dodać zdjęcie wydarzenia (1200 × 628 pikseli), a następnie jego nazwę, miejsce, datę i godzinę oraz określić jego kategorię.
UWAGA: najważniejsze informacje podaj na samym początku. Przyciągnij uwagę odbiorcy. Zaplanuj opis tak, aby odbiorcy chcieli kliknąć “Przeczytaj więcej”
Jeśli Twoje wydarzenie jest płatne, możecie dodać link umożliwiający zakup biletów („Adres URL strony z biletami”). Możesz również dodać inne strony, a także osoby i oznaczyć ich jako Współgospodarzy.
Teraz wystarczy już tylko kliknąć przycisk „Opublikuj”.
Wydarzenia na Facebooku — podstawowe wskazówki
Samo utworzenie Wydarzenia to nie wszystko. Nie możesz tylko liczyć na to, że ktoś je polubi. Zastanów się jak je rozpowszechnić.
- Poinformuj o Wydarzeniu w swoim newsletterze.
- Udostępnij link do wydarzenia na innych platformach np. na Instagramie, Twitterze, Linkedin.
- Zainteresuj Twoim Wydarzeniem blogerów i osoby wpływowe (influencerów) trafiających do Twojej grupy docelowej.
Szczegółowe informacje na temat Wydarzenia powinny być na tyle ciekawe, aby przyciągnąć wszystkich zainteresowanych. Poza tym nie możesz pozostawiać Wydarzenia „samego sobie”, licząc na to, że jakoś to będzie. Powinieneś regularnie publikować w nim posty, które będą równie interesujące dla Twoich odbiorców.
Jeżeli Wydarzenie dotyczy eventu, buduj napięcie:
- dodawaj posty o gościach i prelegentach,
- stwórz ankietę,
- zadawaj pytania,
- zorganizuj konkurs.
Pamiętaj jednak, żeby nie przedobrzyć. Codzienne zalewanie odbiorców nieciekawymi postami przyniesie odwrotny skutek. Tworzenie wartościowych treści to podstawa w komunikacji on-line. Zobacz jak możesz to rozwinąć >>> ANGAŻUJĄCE TREŚCI
UWAGA: Nie zaznaczaj opcji “Tylko gospodarz może zamieszczać wpisy …” – możliwość publikowania na stronie wydarzenia to świetny sposób na angażowanie odbiorców.
Jak promować wydarzenie na Facebooku?
Niestety, FB nie daje możliwości zaproszenia do udziału w wydarzeniu osób lubiących Twój fanpage. Musisz to zrobić jako osoba prywatna i możesz wówczas wybierać spośród swoich znajomych, Grup na Facebooku, uczestników innych Wydarzeń. Również tu obowiązuje zasada rozważnego wyboru grupy docelowej. Zapraszanie wszystkich znajomych na wszystkie organizowane przez Ciebie wydarzenia może dać odwrotny skutek, niż zamierzałeś.
Uwaga: możesz promować Wydarzenie poprzez reklamy FB. Określ grupę odbiorców poprzez wybranie danych demograficznych (lokalizacja, płeć, wiek) i zainteresowań, lub skorzystaj z możliwości kierowania reklam na grupy niestandardowych odbiorców. Na stronie wydarzenia masz możliwość kliknięcia ikonki „Promuj wydarzenie”. Możesz także zrobić to z poziomu Menadżera reklam.
Oznaczaj wydarzenie w postach
Publikując posty na stronie, możesz oznaczać w nich Wydarzenie – dzięki temu skierujesz odbiorców bezpośrednio w miejsce, gdzie możesz podać wszystkie ważne informacje (opis, lokalizację, link).
Podsumowanie
Tworzenie wydarzeń na Facebooku to z pewnością świetny sposób na poinformowanie, zaangażowanie i dotarcie do większej liczby osób Twojej grupy docelowej. O tym, czy przyniesie efekt, zadecyduje, jak zwykle, Twój osobisty wkład w przedsięwzięcie. Spróbuj!
A może spróbujemy na żywym organizmie? Mam pomysł , do którego zainspirowała mnie koleżanka. Jednak ze względu na ten czas zostawię sprawę otwartą do środy i rozwinę myśl.
Czekamy na rozwinięcie …
Jak można sprawdzić historię edycji opisu wydarzenia?