Nie mogę uwierzyć, że przed nami ostatnie dni wakacji. Czy Ty także czujesz, że po wakacjach zaczynamy trochę przemeblowywać nasz plany? Odpoczynek służy uporządkowaniu niektórych spraw w głowie, co często przekłada się na zmianę naszych priorytetów.
Dla mnie teraz jest czas realizowania jeszcze przedwakacyjnych planów, ale z nowym podejściem. Co się będzie działo? Szkolenia w 4 miastach, nowy kurs online, planer i mój wymarzony projekt, który ruszy w grudniu… Jeszcze o tym nie piszę, żeby nie zapeszyć, ale jeżeli myślisz o stabilnym rozwoju swojego biznesu z naciskiem na online – bądź czujny! Coraz mocniej się przekonuję jak ważne są podstawy. Można robić dużo szumu i głośno krzyczeć, ale zadziała to tylko na chwilę. Wykorzystuj komunikację w mediach społecznościowych mądrze, spoglądaj na to co robisz oczami Twoich odbiorców. A co nowego pojawi się wkrótce w naszym społecznościowym świecie?
Nie używaj mediów społecznościowych, aby zaimponować innym, używaj ich, aby pomagać innym. Click To Tweet
[NEWS] Z ostatniej chwili – Dwuosobowe Facebook Live
Od poniedziałku 22 sierpnia 2016 r. dla niektórych użytkowników dostępna jest opcja dwuosobowego Facebook Live! Funkcja ta w pierwszej kolejności została udostępniona zweryfikowanym profilom (tym z niebieskim znaczkiem), a już niedługo będzie dostępna dla pozostałych użytkowników. Wprowadzenie tej funkcji, to kolejny dowód na to, że Facebook stawia na treści wideo. Jestem bardzo ciekawa, jak dwuosobowe Facebook Live będa działały w praktyce. Jak tylko będę miała możliwość, przetestuję i opiszę moje wrażenia. Oczywiście wszystkiego dowiesz się, z mojego Facebooka, dlatego śledź mnie uważnie.
Dwuosobowe transmisje na Facebooku! Click To Tweet[NEW] Tajne konwersacje na Messengerze
Korzystasz z aplikacji Messenger? Jeżeli tak, będziesz mógł prowadzić “tajne konwersacje”. Dla mnie brzmi to bardzo “szpiegowsko”, zastanawiam się w jakim celu mogłabym wykorzystać tajne konwersacje. Postanowiłam sprawdzić o co chodzi.
Tajna konwersacja w Messengerze jest od początku do końca szyfrowana, co oznacza, że wiadomości są lepiej chronione i nie powinny trafić w niepowołane miejsce. Jednak zawsze należy pamiętać, że nasz rozmówca może udostępnić konwersację innym osobom wykonując np. zrzut ekranu.
Podczas rozmowy, obie strony konwersacji posiadają klucz urządzenia, dzięki któremu mogą zweryfikować, czy wiadomości są od początku do końca szyfrowane. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość ustawienia czasu, po którym wiadomości całkowicie znikną z konwersacji.
W tajnych konwersacjach możesz przesyłać wiadomości, zdjęcia i naklejki. Tajne wiadomości nie obsługują wiadomości grupowych, plików GIF i wideo ani rozmów wideo czy płatności.
Ważne jest to, że tajną konwersację przeprowadzamy zawsze z tego samego urządzenia, z którego konwersacja została rozpoczęta i nie będziemy mieli do niej dostępu z innego urządzenia (nawet po zalogowaniu na nasz messenger), nie będą też widoczne na czacie na Facebooku ani w witrynie messenger.com na komputerze.
Aby rozpocząć tajną konwersację: na karcie głównej oznaczonej symbolem dotknij ikony (lub ikony plusa), wybierz opcję “Tajna” w prawym górnym rogu i wybierz swojego rozmówcę. Ikona w polu tekstowym daje możliwość ustawienia zegara, aby wiadomości zniknęły po określonym czasie.
Tajne konwersacje są obecnie wprowadzane, możesz jeszcze nie mieć do nich dostępu. Aby sprawdzić, czy masz do nich dostęp i włączyć tę funkcję wejdź w swój profil na messengerze, przewiń w dół i znajdź oznaczone kłódką pole “Tajne konwersacje”. Daj znać czy prowadzisz już tajne rozmowy?
[Facebook TIP] Wykorzystaj zdjęcie w tle do przekierowania ruchu na swoją stronę
Niedawno pisałam o nowym wyglądzie stron na Facebooku i zmianach, które warto wprowadzić. Polecam post: Nowy wygląd strony na FB i INSTAGRAM stories
Obecnie przycisk wezwania do działania (Call To Action) jest pięknie wyeksponowany i szkoda by było go nie wykorzystać.
Aby przekierować ruch ze swojej strony na FB na wybraną przez Ciebie stronę (zapisu na webinar, bloga, zapisu na newsletter) użyj swojego zdjęcia w tle.
Zamieść na zdjęciu tekst, który będzie zachęcał do naciśnięcia przycisku. Dodaj strzałkę do swojego zdjęcia, która wskaże gdzie dokładnie chcesz, żeby Twój odbiorca kliknął. To działa 🙂
Pamiętaj, że tekst na zdjęciu ma zachęcać do naciśnięcia przycisku CTA. Chcesz, żeby upewniał ludzi, co dla nich przygotowałeś i co mają konkretnie zrobić.
[LinkedIn TIP] Pamiętaj o zdjęciach!
Na LinkedIn budujemy sieć naszych kontaktów zawodowych i nasz wizerunek profesjonalisty. Jak najbardziej. Dlatego musimy pamiętać, że obecnie treść bez oprawy graficznej (zdjęcia) jest po prostu nieatrakcyjna i nie wiem jak mądry artykuł napiszemy, może nie cieszyć się dużym zainteresowaniem tylko z powodu braku grafiki.
Zamieszczając zdjęcie (na LinkedIn) zauważysz, że otrzymasz 98% więcej komenarzy —Neil Patel
Przygotowując zdjęcia na LinkedIn dostosuj ich wymiar do :
- Baner – 646 na 220 px
- Standardowe logo – 400 na 400 px
- Zdjęcie profilowe – 400 na 400 px
- Tło – 1000 na 425 px
- Zdjęcie w postach – 531 px szerokości