Świat mediów społecznościowych jest bardzo dynamiczny. Co chwila słyszymy o nowościach, które wprowadzają poszczególne portale. Co tydzień będę informować Cię o ostatnich nowinkach. Warto wiedzieć co pojawia się nowego i jak wykorzystać to dla rozwoju swojego biznesu. Jeżeli nie chcesz niczego przegapić, zapisz się na mój newsletter.
TO JUŻ OFICJALNE! WSZYSTKIE STRONY NA FACEBOOKU MAJĄ NOWY WYGLĄD
Na pewno zauważyłeś, że od jakiegoś czasu Facebook wprowadzał nowy wygląd stron. Niektórym pojawiły się one od razu, inni musieli poczekać. Teraz już jest oficjalnie potwierdzone, że nowy układ obowiązuje wszystkich. Czym się różni od poprzedniego i dlaczego jeżeli jesteś właścicielem strony na Facebooku, to powinieneś teraz podjąć działanie?
Po pierwsze: Zdjęcie w tle ma nowy rozmiar i nie nachodzi na nie zdjęcie profilowe – także na urządzeniach mobilnych. Co to oznacza dla nas, użytkowników? Dzięki temu mamy więcej miejsca na przedstawienie swojej oferty i tego, czym się zajmujemy. Jeżeli czytasz moje artykuły i wpisy na Facebooku, to wiesz o czym mówię i jak bardzo zachęcam do tego, żeby zadbać o swoje cover photo na Facebooku. Jeżeli chcesz przygotować swoje nowe zdjęcie w tle to według Facebooka powinno mieć ono 828 x 315 pikseli, jednak aby w wersji mobilnej nic nie ucinało polecam rozmiar 828 x 475 lub 828 x 465 pikseli.
Po drugie: Ustaw przycisk CALL TO ACTION (Możesz wybrać dowiedz się więcej, kup teraz, napisz wiadomość). Ja stosuję “Dowiedz się więcej” z przekierowaniem na moją stronę internetową. Powiedz klientowi, czego od niego oczekujesz i jak ma Cię znaleźć. Jest to bardzo dobra zmiana dla osób, oferujących swoje usługi i produkty, bo teraz przycisk jest bardziej widoczny. Wykorzystaj go!
Po trzecie: Ustaw sekcje, które znajdują się po lewej stronie, według najlepszej dla siebie kolejności. Wystarczy nacisnąć z poziomu administratora strony na ZARZĄDZAJ SEKCJAMI i przeciągając je ustawić.
Na koniec zobacz swoją stronę jako gość! Będąc administratorem strony widzisz wiele dodatkowych informacji, więc cyklicznie sprawdzaj, jak widzą ją Twoi odbiorcy – potencjalni klienci. Widok możesz zmienić klikając pod zdjęciem w tle na przycisk WIĘCEJ> PRZEGLĄDAJ JAKO GOŚĆ NA STRONIE.
NOWOŚĆ! INSTAGRAM STORIES
Nie jest żadną tajemnicą, że Mark Zuckerberg chciał kupić Snapchata. Jednak, gdy transakcja nie doszła do skutku, jako właściciel INSTAGRAMA wprowadził aktualizację, która budzi wiele kontrowersji, bo wygląda i działa jak… Snapchat. Aktualizacja miała premierę w tym tygodniu i już cieszy się wielkim zainteresowaniem. Sama jestem nią zafascynowana i efekty tego możecie zobaczyć obserwując mój profil @joanna_ceplin
IKEA I VIRAL MARKETING
W tym tygodniu publikowałam na Facebooku moim zdaniem trochę spóźniony film IKEA, wyśmiewający trend fotografowania każdego posiłku. Natomiast teraz muszę przyznać, że IKEA AUSTRALIA wspaniale wykorzystała okazję, żeby narobić trochę szumu w mediach społecznościowych.
Raper Kayne West już w marcu br. napisał na Twitterze, że jest zainspirowany po wizycie w IKEA, a podczas wywiadu udzielanego w radio w tym tygodniu, powiedział, że chciałby projektować meble dla IKEA. Marka tym razem nie pozostała obojętna na propozycję rapera i zamieściła na swoim australijskim funpage @ikea.au zdjęcie, przedstawiające łóżko zbliżone do tego, które pojawiło się w jednym z jego kontrowersyjnych teledysków, podpisane “Kanye chcielibyśmy zobaczyć, co stworzysz… Moglibyśmy sprawić, że będziesz sławny” (tutaj marka nawiązała do jego ostatniego publicznego sporu z Taylor Swift, ale nie będę wchodzić w szczegóły).
Dlaczego o tym piszę? Dlatego, że mamy tutaj wspaniały przykład tego, jak odniesienie się w zabawny sposób, do słów osoby publicznej, wpływa na popularność naszej marki. Użytkownikom spodobał się ten post na tyle, że go udostępniali oraz tworzyli nowe grafiki nawiązujące do niego. Na tym polega viral marketing (marketing wirusowy) i jest wielką sztuką dobrze go wykorzystywać w swoich działaniach w mediach społecznościowych.