Na pewno już zauważyłeś, jak wiele godzin Twoi znajomi i bliscy spędzają w mediach społecznościowych, czyli na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i innych platformach.Niestety w większości przypadków to po prostu marnowanie czasu, usprawiedliwiane często na wiele sposobów.
Niektórzy nawet myślą, że dbają w ten sposób o swój biznes, ale tak nie jest! Nie planują komunikacji, nie tworzą angażujących treści, nie odsyłają odbiorców w konkretne miejsca. Często nie do końca mają przemyślane, do kogo kierują swoją komunikację, kto jest ich klientem, kogo chcą zainteresować swoją ofertą i komu chcą pomóc. Co dziwniejsze, nawet gdy ktoś odwiedzi ich profil, tak naprawdę nie może znaleźć tam żadnych konkretnych informacji.
Chciałabym spowodować, abyś Ty nie robił takich błędów. Szanujmy naszych odbiorców, szanujmy ich czas, oferujmy im konkretną pomoc i wartość.
Szanujmy naszych odbiorców, szanujmy ich czas, oferujmy im konkrety, czyli konkretną pomoc i wartość. Click To TweetWybierz platformę, na której najlepiej się czujesz i gdzie są Twoi potencjalni klienci. Wypełnij podstawowe kroki, tzw. basic. Nikt nie oczekuje, że będziesz mistrzem każdej platformy. Naprawdę nie musisz być Social Media Ninja! Ty powinieneś, przede wszystkim dbać o rozwój swojego biznesu i o ciekawe oferty. Możesz poświęcać codziennie czas na docieranie do nowych klientów i ulepszanie swoich działań (nawet małymi krokami) po to, aby maksymalizować efekty. Dzięki temu będziesz czuć, że się rozwijasz.
Jeżeli nie do końca znasz swojego klienta, polecam Ci mój post: “Jak dobrze znasz swojego klienta?”
Jeżeli już wiesz, do kogo kierujesz swoją ofertę i jaki jest Twój cel – możesz zacząć.
ZASADA NR 1 – Twoje BIO
Najważniejsze jest, aby Twoje BIO na prywatnym profilu opisywało, w czym się specjalizujesz, w czym jesteś najlepszy. Powinno również zawierać link do Twojej strony, a najlepiej do ciekawego materiału z wartościową treścią, którą oferujesz w zamian za adres e-mail.
Na profilu firmowym również zadbaj o przedstawienie marki osobistej w konkretny sposób. Umieść też wszystkie możliwe dane kontaktowe: nr telefonu do firmy, adres www, adres biura czy sklepu. Wykorzystaj wszystkie rubryki, aby jak najlepiej zaprezentować firmę.
ZASADA NR 2 – Jednolite (spójne) zdjęcie, grafika i nazwa
Dlaczego to takie ważne? Chodzi o to, żeby odbiorcy od razu rozpoznawali Twoje profile i Twoją markę. Pomyśl, ile razy zastanawiałeś się, czy to ta osoba lub marka, której szukasz, ponieważ jej strona www zupełnie inaczej się prezentuje. Firmy zazwyczaj umieszczają logo w zdjęciu profilowym, jeżeli umieszczasz swoje zdjęcie, niech wszędzie będzie to samo.
ZASADA NR 3 – Systematyczność
Jeżeli chcesz wykorzystywać media społecznościowe do rozwoju Twojej sieci kontaktów bądź systematyczny! Staraj się publikować regularnie treści. Bądź obecny, reaguj, nawiązuj relację. Najczęstsze pytanie do mnie: jak często mam publikować? Nie ma złotej reguły, jedni eksperci mówią o kilku postach dziennie, inni o publikacji m.in. raz w tygodniu.
Ja porównuję naszą obecność w mediach społecznościowych do spotkań z przyjacielem. Im rzadziej się spotykacie, tym Wasza relacja staje się luźniejsza (co oczywiście nie jest dobre). Okazuj więc, że dbasz o waszą relację, im częściej, tym lepiej, ale pamiętaj, nie bądź nachalny. Przed publikacją zadawaj sobie pytanie, czy to jest ważne i wartościowe dla moich odbiorców?
Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!
ZASADA NR 4 – Nastaw się na biznes!
To ma być Twój cel nr 1. Jesteś na platformach po to, aby przyśpieszyć rozwój Twojego biznesu. Chcesz spędzać tylko miło czas i publikować foty z urlopu? No way! Tak nie rozwiniesz biznesu! Przenieś się na firmowe konto i pracuj nad jego rozwojem.
Ps. Tak między nami, do publikowania prywatnych zdjęć nie służą platformy społecznościowe. Możesz rodzinie i przyjaciołom przesyłać zdjęcia przez inne kanały, bardziej prywatne. Jeżeli nie zrozumiesz tej różnicy, będzie Ci ciężko ruszyć z miejsca.
ZASADA nr 5 – Przygotuj treści partiami
Nikt z nas nie chce spędzać codziennie kilku godzin w mediach społecznościowych. Planowanie i przygotowywanie kontentu partiami naprawdę pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, a przede wszystkim robisz to z głową i nie publikujesz na szybko nieprzemyślanych postów. Więcej na ten temat mówię w moim kursie „Jak tworzyć angażujące treści i przyciągać klientów”
ZASADA NR 6 – Dbaj o konto społecznościowe jak o konto bankowe
Co chwilę słyszymy o kolejnych włamaniach na konta społecznościowe. Dlaczego są one wartościowe dla włamywaczy? W ten sposób pozyskują nasze dane, mogą również sprzedać naszych fanów.
Dlatego dbaj o hasło i bądź ostrożny w stosunku do aplikacji, które pobierasz i instalujesz. Jest jeszcze jeden ważny element. Można powiedzieć najważniejsza…
ZASADA NR 7 – Nie rób wszystkiego sam
Nie składaj wszystkiego na swoje barki, wynajmij osobę, która Ci pomoże.
Uważasz, że Cię nie stać? Uwierz mi – stać Cię.
Wynajęcie studenta na kilka godzin tygodniowo znacznie szybciej spowoduje, że Twój biznes przeskoczy na poziom wyżej. Kilka lat temu zaczęłam od wynajęcia „wirtualnej asystentki”. Dostarczałam jej treści, do których ona przygotowywała grafiki, lub planowała posty. Teraz mam wspaniałą ekipę, która pomaga mi w wielu obszarach prowadzonej przeze mnie działalności! Gdybym cały czas upierała się, że ja zrobię wszystko sama, nie byłabym w miejscu, w którym jestem dziś!
UWAGA: musisz wiedzieć czego wymagać od osoby, z którą podejmiesz współpracę. Nie myśl, że skoro masz pomoc, nie musisz się rozwijać w tej dziedzinie. Nie tak to działa.
Jeżeli stosujesz już wszystkie te zasady – GRATULUJĘ! Jeżeli coś wymaga jeszcze dopracowania, zrób to od razu, nie odkładaj!