4 tajemnice firmowego profilu na Facebooku

Może trochę przesadziłam, nie są to aż takie tajemnice Facebooka, ale tak wiele osób o nich zapomina, że można tak pomyśleć. Publikujemy posty, obserwujemy ile osób polubiło post lub skomentowało i na tym koniec naszych analiz. A te cztery sekcje są po to, aby nie tylko lepiej i sprawniej komunikować się z naszymi odbiorcami, ale też lepiej prowadzić biznes.

To co dla jednych jest proste, innym może sprawiać problem, dlatego dzisiaj omówię co możesz w tych sekcjach znaleźć. Czasami, pomimo tego, że wiemy o istnieniu tych możliwości, zapominamy o regularnym ich wykorzystywaniu.

Na Twoim firmowym profilu w górnej części widzisz 4 sekcje:

  • wiadomości,
  • powiadomienia,
  • statystyki
  • narzędzia do publikowania.

Zrzut ekranu 2016-06-21 10.06.45

1. Wiadomości

To twoje centrum kontaktu z osobami zainteresowanymi twoimi produktami lub treściami, które zamieszczasz. Masz możliwość dodawania notatek na temat osoby, która do Ciebie napisała, stosowania etykiet, wyszukiwania osób i wiadomości.

Obecnie w USTAWIENIACH możesz skonfigurować sposób wysyłania wiadomości oraz Asystenta odpowiedzi. Co to takiego ten Asystent?

Napisz do mnie wiadomość to zobaczysz.

Wiem, że czasami nie mogę odpowiedzieć natychmiast, mam więc ustawioną automatyczną odpowiedź: „Dziękuję za kontakt. Cieszę się, że tutaj jesteś. Ja i mój zespół postaramy się pomóc Tobie jak tylko będziemy umieć najlepiej. Joanna & Ekipa”

– to właśnie nasz Asystent.

Zrzut ekranu 2016-06-21 11.20.37

 W ten sposób osoba, która do mnie pisze otrzymuje informację zwrotną i spokojniej czeka na odpowiedź.

Po pierwsze sprawdzaj regularnie kto do Ciebie napisał.

Odpowiadaj na pytania i reaguj na każdą wiadomość jak najszybciej. Zdradzę ci teraz moją obserwację. Za każdym razem, gdy ogłaszałam sprzedaż kursu lub szkolenia, pojawiały się wiadomości od osób, które miały pytania lub wątpliwości. Zawsze starałam się na nie odpowiadać jak najszybciej i jak najlepiej. Po pewnym czasie zauważyłam, że większość osób którym odpowiadałam zakupiła moje produkty. Nie ma nic gorszego niż pozostawić klienta bez odpowiedzi, bo często on w ten sposób nas weryfikuje. Sprawdza przed zakupem, jak reagujesz, jakim tonem odpowiadasz, po jakim długim czasie. Dlatego to takie ważne, aby nie pozostawiać nikogo bez odpowiedzi.

Nie bój się kontaktu z odbiorcami. Internet to miejsce, gdzie niektórzy czują się bardziej pewni siebie i to manifestują. Albo czują się bezkarni i wykorzystują to, aby popsuć dzień innym. Odróżniaj konstruktywne informacje, od bezużytecznych i często obraźliwych wiadomości.

2. Powiadomienia

To tutaj masz możliwość sprawdzenia kto polubił, skomentował lub udostępnił twój post.

Reaguj na każdy komentarz, który otrzymasz –odpowiadaj, lub chociaż polub (możesz polubić komentarz). To podstawa pokazania odbiorcom, że ktoś z naszej firmy je czyta. To także znak, że nam zależy na nich i je doceniamy. W ustawieniach na stronie możesz wybrać jak często chcesz otrzymywać powiadomienia o powiadomieniach –  (czyli jak często i o jakim typie reakcji odbiorców Facebook ma Ciebie informować).

3. Statystyki

Możesz czuć się przerażony, ale nie ma czym. To miejsce powinieneś pokochać i odwiedzać z zaciekawieniem każdego dnia. Powinieneś wiedzieć o twoich fanach wszystko, a tutaj te informacje masz zebrane w jednym miejscu. Z jednej strony widzisz ile polubień uzyskała twoja strona, kto stanowi największa grupę twoich odbiorców, w jakich godzinach oglądają twoje treści, jakie posty najbardziej lubią. Przekopuj te statystyki codziennie! Umiesz czytać? To wystarczy. Klikaj i czytaj, obserwuj. Chcesz prowadzić biznes i stękasz, że tego nie czujesz? Pomyśl o tym ile pieniędzy wyrzucisz w błoto wydając na reklamy, bo nie będziesz wiedzieć jakie dane zaznaczyć. A te wszystkie dane są właśnie w statystykach. Także zarezerwuj w swoim kalendarzu czas na przeglądanie statystyk np. w każdy piątek od 9.30 do 9.45 i po kilku takich sesjach, zaczniesz widzieć dużo więcej niż tylko numerki.

Bo te numerki opisują twoich odbiorców i ich zachowania na twojej stronie.

Przeglądając statystyki od razu wyciągaj wnioski.

O której publikować posty ….

Najpopularniejszy typ urządzenia (komputer czy smartphone) …

Największa grupa odbiorców (kobiety czy mężczyźni) …

Największa grupa wiekowa …

4. Narzędzia do publikowania

W tym miejscu tworzysz treści:

– publikujesz posty

– planujesz posty

– tworzysz wersje robocze

– zarządzasz filmami

– tworzysz formularze reklam do pozyskiwania kontaktów

Treści wideo będą coraz bardziej popularne i to właśnie w tej sekcji masz możliwość zarządzania twoimi filmami.

Możesz przeglądać szczegółowe statystyki, edytować wideo, dodawać napisy i zdjęcia. Jeżeli już postanowisz tworzyć treści wideo zaprzyjaźnij się z tym miejscem.

Podsumowując: odwiedzaj te 4 miejsca każdego dnia, wykorzystuj ich możliwości, odnajduj nowe funkcje (a jest ich mnóstwo!) i wszystko rób z myślą:

Jak mogę te narzędzia JAK  NAJLEPIEJ wykorzystać dla MOJEGO biznesu!

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 147 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

Zobacz jak było w Warszawie:

 

www-markaonline3

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest