Moje “trendy” 2016. Co wybieram i polecam.

plan_joannaceplin
Planer Rebel’s Agenda

Kolejne dni nowego roku mijają. Pod choinką znalazłam wspaniały planer, który z wielkim zapałem wypełniam teraz moimi marzeniami, celami i ważnymi datami.

 

Nie będę pisała o trendach w 2016 roku, uznałam, że najbardziej uczciwie będzie, gdy przedstawię to co mnie najbardziej obecnie interesuje. W ten sposób pokażę wam tematy jakich możecie spodziewać się na blogu i w innych materiałach, które wam udostępniam np. na Facebooku lub Periscope. Oczywiście są to moje subiektywne spostrzeżenia i interpretacje, ale skoro działają dla mnie i moich klientów – tobie też mogą pomóc!

 

 

  1. SMART

Nie wiem czy wiecie, ale jest zwolenniczką osiągania efektów w uczciwy, ale sprytny sposób (z ang. SMART czyli mądry, sprytny oraz od koncepcji definiowania celów SMART). Stąd też nazwa mojej akademii „Akademia SMART Brand”.

Czyli pracuj mądrzej (sprytniej), a nie ciężej.

Muszę wam powiedzieć, że w 2016 r. „sprytne” marki niezapomną o sile angażujących grafik czyli projektowania spójnych kampanii graficznych do mediów społecznościowych, wykorzystując w tym celu aplikacje (np. Canva, Relay). Wszystkie te działania mają prowadzić do prezentowania i budowania spójnego wizerunku naszej marki.

Jak to dokładnie będą realizować sprytne marki?

Tak jak wspominałam już podczas mojego wystąpienia podczas Wielkiej Wymiany Kontaktów

(materiał z tego wystąpienia możecie obejrzeć tutaj >>> CZY MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE TO STRATA CZASU )

Marki powinny wykorzystywać tworzone treści wielokrotnie, a nie - jednorazowo. Click To Tweet

Jako przedsiębiorcy i osoby zarządzające swoimi firmami, nie mamy czasu na ciągłe tworzenie nowych treści. Musimy stawiać na jakość i takie planowanie publikacji, aby docierać do nowych odbiorców. Publikując film wideo na stronie www, należy pamiętać o opracowaniu spójnych grafik dotyczących treści zawartych w  filmie. Następny krok to zaplanowanie terminów publikacji na platformach społecznościowych w celu dystrybucji naszych treści. Treści, które promujesz za pomocą mediów społecznościowych powinny przyciągnąć czytelników na twoją stronę. Dodatkowe krótkie fragmenty wideo można również wykorzystać do wielokrotnego przypominania o tematach, które publikujemy.

Domem twoich wartościowych treści (kontentu) ma być twoja strona www lub blog. Sieci społecznościowe mają nam zapewnić stały przypływ nowych odbiorców.

Ten temat będę szerzej omawiać w kolejnych postach, moim celem jest pokazanie firmom z segmentu small biznes, że przy dobrym planowaniu i organizacji możemy systematycznie powiększać bazy naszych klientów.

metamorfoza_cover

  1. WIDEO I TRANSMISJE NA ŻYWO

Jeżeli jeszcze nie pobrałeś mojego e-booka o aplikacji Periscope to powinieneś to zrobić ponieważ  2016 rok będzie kontynuacją ery „transmisji na żywo”. Teraz mamy możliwość nie tylko transmisji dzięki Periscope, Meerkat czy Facebook Live, ale pojawia się nawet możliwość nagrywania materiałów wideo 360 stopni – czyli takich, które pozwalają nam poczuć się jak byśmy byli w centrum wydarzeń. Oczywiście na razie jest to kosztowne rozwiązanie i nie dla każdego, ale prowadzenie transmisji na żywo przygotuje nas do kolejnych bardziej zaawansowanych technologicznie kroków.

Skąd taki rozwój i popularność transmisji na żywo? Pamiętajcie, że transmisja na żywo to najbardziej osobisty sposób nawiązania relacji. Mamy więcej możliwości pokazania emocji które nam towarzyszą i odbiorca to właśnie docenia. Nawet podczas zwyczajnej rozmowy transmisje na żywo pozwalają pokazać nam autentyczność.

Bez dodatkowych montaży, efektów dźwiękowych, świateł i specjalnego makijażu.

Z niecierpliwością czekam na Facebook Live, który podobno już niedługo będzie dostępny dla większości z nas.

Polecam wam serdecznie również zapoznanie się z aplikacją Blab.im – to świetna aplikacja do prowadzenia rozmów, wywiadów, dyskusji, sesji Q&A i mini konferencji. Na zachodnich rynkach jest już mocno wykorzystywana, szczególnie przez ekspertów, którzy prowadzą tam spotkania na różne tematy. Na czym polega Blab? To możliwość prowadzenia rozmowy na żywo przez 2 do 4 osób (oczywiście osoby te są w różnych miejscach, logują się do aplikacji i mogą wziąć udział w połączeniu). Oglądać tę dyskusję mogą wszyscy użytkownicy. Czyli możesz organizować coś na zasadzie swojego prywatnego TV SHOW z gośćmi, których zaprosisz!

Ja swoją pierwszą transmisję na Blab zrobiłam w sierpniu tego roku. Połączyłam wywiad z moją koleżanką Anną Popławska  z transmisją na Periscope.  I chociaż rozmawiałyśmy po polsku, stanowiłyśmy na Blaab ciekawostkę dla odbiorców z całego świata. Natomiast dzięki temu, że transmitowałam to na Periscope miałyśmy moją widownię z tego kanału.

Każdy może dołączyć do rozmowy prowadzonej na Blab w czasie jej trwania, jeżeli mamy wolne miejsce i wpuścimy do konwersacji nową osobę. Opisuję wam tę aplikację, abyście zobaczyli jak zmieniają się sposoby komunikacji, nie musicie wykorzystywać tych wszystkich nowości, ale warto wiedzieć, że istnieją takie sposoby np. zorganizowania mini konferencji na żywo. Aplikacja jest darmowa.

Użytkownicy mediów społecznościowych mają coraz większe oczekiwania w stosunku do marek i firm. Prezentowanie autentycznej i przejrzystej marki to klucz to sukcesu, a wideo i transmisje na żywo pomagają w ten sposób docierać do odbiorców.

  1. CYKL

Zaczyna do nas docierać, że w tym wszystkim nie chodzi o liczbę polubień. W 2016 zaczniemy rozumieć, że media społecznościowe mają być kanałem, który ma kierować ludzi na nasze „łodzie” czy na naszą stronę internetową lub do naszej listy mailingowej. Czyli tam gdzie możemy kontynuować komunikację bezpośrednio z nimi. Właśnie rozpisałam schemat cyklu, który wdrażam moim klientom i na pewno zaprezentuje go również wam. Wypatrujcie terminu webinaru na ten temat.

  1. POZNAJEMY KLIENTA i PROMUJEMY TREŚCI

Oczywiście nie można nie wspomnieć o tym, że w 2016 r. przewiduje się jeszcze lepsze dopasowanie reklam do odbiorców, szczególnie na Facebooku. Powstaje coraz więcej nowych narzędzi i aplikacji, które pozwalają nam dowiedzieć się więcej o naszych klientach i odbiorcach oraz lepiej do nich trafiać.

Będziemy starali się docierać z naszą przekazem do osób które są faktycznie zainteresowany naszą ofertą i naszym produktem, zamiast przykrywać zasięgiem wszystkich dookoła w oparciu tylko o określenie szerokich zainteresowań. Ponieważ zauważyłam, że bardzo dużo osób ma problem z rozpoczęciem działań reklamowych, już niedługo na moim blogu znajdziecie materiały na temat „Reklama na Facebooku dla początkujących”.

Podsumowując, w tym roku będę z wami tworzyć wartościowe treści – czyli takie jakich poszukuje WASZ odbiorca, często  w formie wideo i transmisji na żywo. Będziemy mądrze je publikować i umieszczać w określonym cyklu, który pozwoli nam szybko zauważyć efekty naszych działań.

Do usłyszenia!

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

metamorfoza_cover

2 komentarze do “Moje “trendy” 2016. Co wybieram i polecam.”

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest