Marka osobista i media społecznościowe

I oto jesteś, spotykamy się na wieczorze networkingowym lub konferencji, mówisz z pasją o tym co robisz i jaki moglibyśmy osiągnąć efekt synergii współpracując. Masz piękne logo na wizytówce, zwracam uwagę jak twoje ubrania świetnie oddają twoją energię. Mamy wiele wspólnych tematów zawodowych. Wracając do domu wyjmuję smartfon i …  po prostu wpisuję w wyszukiwarkę twoje  imię i nazwisko. Czy sprawdzam cię? Raczej nie – szukam kontaktu. Przecież to naturalne, że teraz wygodniej jest mieć wszystkich tam gdzie najczęściej jestem czyli albo na Facebooku, albo na LinkedIn, jeżeli znajdę cię na Twitterze – masz dodatkowe punkty. W zależności od branży i rodzaju naszej relacji mogę cię obserwować jeszcze na Instagramie. Odnalazłam szybko twoje profile, nie jest to trudne, bo w wynikach wyszukiwania portale społecznościowe pozycjonują się na pierwszych pozycjach. Przeglądając treści, które tam udostępniasz szukam uwiarygodnienia, czegoś co potwierdzi twój profesjonalizm i doświadczenie. Odwiedzam twoją stronę, patrzę kto napisał ci rekomendacje na LinkedIn, kogo masz w znajomych na Facebooku. BLOG ekspercki na którym opisujesz ostatnie branżowe wydarzenia. To tutaj najlepiej pokazujesz swoim potencjalnym klientom, partnerom biznesowym  lub pracodawcom  jakie korzyści przynosi współpraca z tobą. Masz kanał na YouTube – faktycznie wiesz jak docierać do swoich odbiorców i wykorzystujesz to efektywnie.

Rosnąca konkurencja wśród specjalistów z różnych dziedzin i konieczność wyróżnienia się na rynku powoduje wzrost znaczenia dbania o nasz wizerunek i skupienia się na budowaniu własnej marki. Personal branding to proces: od momentu określenia własnego JA, ułożenia strategii, umiejętności budowania relacji i swojej sieci powiązań, wypracowania własnego stylu, każdy element wpływa na to jak odbiera nas otoczenie. Również obecność online.

Jest jeszcze druga wersja tej historii. Niestety, tym razem nie znalazłam nic ciekawego. Owszem wyszukiwarka pomogła znaleźć mi twoje konta, a na nich:  fotki z plaży, wygłupy ze znajomymi podczas Sylwestra i udostępnione przez twoich znajomych zdjęcia na których cię oznaczyli. W sumie te zdjęcia bardziej mnie przerażają, prezentują zupełnie inną osobę, nie tego się spodziewałam. Dlaczego tak często zapominamy, że to co inni znajdują o nas w Internecie możemy i powinniśmy kontrolować, wpływać swoimi działaniami na wyniki wyszukiwania.

Po niejednym spotkaniu, które wyglądało jak opisane powyżej, gdy okazywało się, że nie ma żadnej wiadomości o firmach i projektach opisywanych przez spotkaną osobę,  przychodziła zawsze ta sama myśl: CZAR PRYSŁ!

Media społecznościowe to fala która się nie cofnie. Ten pociąg pędzi dalej. Nie ma cię tu? Czekasz na wygodniejszą i spokojniejszą kuszetkę? Uważaj, następny pociąg będzie jeszcze szybszy i raczej już do niego nie wskoczysz skoro nie zdecydowałeś się w którym kierunku chcesz jechać.

Wizerunek w Internecie to nie cel sam w sobie, to nasz środek do zbudowania wiarygodnej marki. Każdy z nas, niezależnie czy jest studentem, menedżerem, coachem, nauczycielem, freelancerem potrzebuje silnej marki  osobistej.

 

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

 

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest