Poniżej opisuję 6 punktów o których warto pamiętać prowadząc działania na Facebooku. Przeczytaj, wybierz i zastosuj przynajmniej jeden. Systematyczne wdrażanie małych kroków działa i co najważniejsze przynosi korzyści. Przeraża cię ilość porad i konieczność śledzenia wszystkich newsów. Zacznij od poniższej listy:
- Prezentuj markę
Prowadząc profil firmowy pamiętaj, aby jasno wyrażać kim jesteś lub czym zajmuje się twoja marka i w jaki sposób pomagasz swoim klientom. Jakie problemy rozwiązujesz?
Prezentuj spójny wizerunek, logo, firmowe kolory – te wszystkie elementy są bardzo ważne – reprezentują twoją markę.
- Zadbaj o sekcję „INFORMACJE”
Większość profili firmowych nie ma uzupełnionych podstawowych informacji, nie mówiąc o dodatkowych linkach i materiałach. Odwiedzający twój fanpage nie powinien zastanawiać się czym się zajmujesz, gdzie odnaleźć dane kontaktowe. Ponieważ odwiedził cię tutaj, ułatw mu i uzupełnij wszystkie możliwe rubryki, wpisz misję, informacje o twoich produktach lub usługach. Opisz wartości lub historię powstania. Opowiedz klientom coś interesującego o marce – zamiast podawania suchych danych kontaktowych. Chwal się sukcesami. Pomyśl jak przedstawiasz się innym podczas spotkania, postaraj się zrobić to samo.
- Wykorzystaj zdjęcie w tle i przycisk „wezwanie do działania”
Odwiedzający twój profil pierwsze co widzą to „cover photo” czyli duże zdjęcie w tle. Czy wykorzystujesz jego potencjał? Możesz na nim wyrazić swoja misję, zaprezentować najnowszy produkt, podać dane kontaktowe, możesz promować na nim nadchodzące wydarzenie lub aktualną promocję.
Dodatkowo możesz połączyć informację na zdjęciu w tle z przyciskiem „wezwanie do działania”.Popularnie określany w branży CTA czyli „call to action” – przycisk oferowany administratorom stron firmowych jest bardzo rzadko wykorzystywany. A wystarczy go edytować – wybrać odpowiednie działanie – dodać link (gdy jest wymagany) i gotowe!
Masz do wyboru 7 wezwań (możesz codziennie zmieniać działanie):
- Zarezerwuj teraz
- Skontaktuj się z nami
- Użyj aplikacji
- Zagraj w grę
- Kup teraz
- Rejestracja
- Zobacz film
Oczywiście z codziennymi zmianami żartuję, ale opracuj plan wykorzystania tych dwóch elemnetów nawiązujący do twoich planów marketingowych.
- Pamiętaj o statystykach
Jeżeli jesteś administratorem strony firmowej koniecznie śledź statystyki. Mnóstwo danych, z których powinieneś wyciągać wnioski jak np. w jakich godzina twoi Fani najczęściej obserwują treści w Internecie, w jakim są wieku, i najważniejsze – które posty najbardziej się podobały, czyli miały największe zaangażowanie. Spróbuj dostosować treści według tych wskazówek.
- Promuj swoje posty.
Najprostszą formą płatnej promocji na Facebooku jest promowanie postów. Funkcja ta jest dostępna pod każdym postem. Ważne, abyś zastanowił się w jakim celu chcesz promować post i jaki efekt ma ta promocja przynieść. Pamiętaj o dobrym opisie, linkach, zastosowaniu „call to action” w tekście, czyli zachęty do wykonania konkretnej czynności przez odbiorcę np. zapisz się, zarezerwuj, przeczytaj.
Ta opcja, mądrze wykorzystana, pomoże dotrzeć do klientów, przynieść ci korzyści i efekty oraz oszczędzić czas.
Wybierając promocję postu pamiętaj, aby nie zaznaczać opcji „odbiorców, którzy lubią twoją stronę”. Zaznacz opcję zwaną „Osoby wybrane do grupy docelowej”, która umożliwi ci wybór: lokalizacji, wieku, kraju, płci oraz zainteresowań. Scott Ayres -współautor książki „Facebook All-in-One For Dummies” oraz ambasador aplikacji Post Planner podaje przykład lokalnej firmy (wypożyczalni), która dzięki tej opcji promowania dociera do klientów i uzyskuje całkiem przyzwoite efekty. Przy inwestycji 60 dolarów w promowanie postu prezentującego nowy model zjeżdżalni wodnej, jego zysk to ponad 4000 dolarów.
Oczywiście w menedżerze reklam masz więcej możliwości ustawień zarówno wyglądu, jak i celu reklamy, jednak dla osób prowadzących małe lokalne działalności – promocja postu jest bardzo szybkim i łatwym narzędziem zwiększenia zasięgu.
Uwaga: nie promuj postu od razu po jego publikacji. Pozwól, aby najpierw dotarł organicznie do twoich fanów i dopiero po kilku godzinach zakup opcję promocji. Dzięki temu nie ograniczysz jego organicznego zasięgu.
- Poznaj nowy trend – wideo.
Statystyki Cisco wskazują, iż ponad 78% ruchu w sieci jest obecnie generowane dzięki wideo.
Portal Socialbakers.com podaje jako oficjalny news, iż obecnie na Facebooku udostępniamy więcej filmów i materiałów wideo niż na YouTubie.
Powstają nowe aplikacje związane z tym trendem, a te starsze udostępniają nowe możliwości: Instagram – 15 sekundowe wideo, Vine – 6 sekund, nowe aplikacje Periscope i Meerkat umożliwiają transmisję na żywo (live straming).
Patrząc na te wszystkie informacje łatwo wywnioskować, że treści wideo to obecnie najbardziej angażujące narzędzie w mediach społecznościowych, oczywiście o ile jest odpowiednio przygotowane i pozycjonowane.
Czy interesowałeś się już tymi możliwościami? Czy zastanawiałeś się jakie tematy, cykle lub filmy promocyjne możesz przygotować?
Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.
PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE
Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 147 zł
Podczas szkolenia:
- DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
- Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
- Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
- Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
- Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.
MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.
Zobacz jak to wyglądało w Warszawie: