Strategia w mediach społecznościowych: 3 podstawowe kroki, aby osiągnąć efekty. Cz. I

Wiele osób nadal błędnie zakłada, że marketing w mediach społecznościowe polega na założeniu konta na Facebooku. Po publikacji kilku postów zazwyczaj narzekają, że wyników nie widać i „że to w ogóle nie działa”.

Skoro czytasz ten post – wiesz, że potrzeba więcej wysiłku. Aby zauważyć efekty, trzeba mieć determinację, dobrą organizację  oraz plan.

Jeżeli będziesz mieć dobry plan i będziesz realizować go systematycznie,  a nie tylko odkładać działania w czasie, efekty zobaczyć bardzo szybko.

Jesteś zaskoczony? Nie martw się zaraz wyjaśnię tobie krok po kroku jak to powinno wyglądać.

Omówimy 3 częściowy plan działań. Jeżeli zobaczysz efekty tych kroków, będziesz gotowy, aby poznać  zasady budowania pełnej strategii w mediach społecznościowych.

metamorfoza_cover

Krok Pierwszy

Ustal swoje dzienne oraz tygodniowe cele.

Prowadzenie działań w mediach społecznościowych bez wyznaczonego planu, a przede wszystkim bez wyznaczonych celów to trochę taka jazda bez trzymanki, czyli czasami przerażająca, czasami niebezpieczna. Nie warto ryzykować, a już na pewno nie warto poświęcać swojego czasu na działania bez wyznaczonych celów, bo nigdzie cię nie zaprowadzą.

Twój cel powinien być sformułowany w następujący sposób:

Powinien być szczegółowy –  czyli zawierać konkretny przekaz.

Mierzalny – po prostu powinieneś mieć możliwość zmierzenia wyników.

Osiągalny i atrakcyjny – powinien wzbudzać ciekawość i chęć do działania.

Realistyczny – taki który będzie możliwy do osiągnięcia.

Oraz powinien być określony w czasie –  mieć określone ramy czasowe, to często mobilizuje nas do działania.

PRZYKŁAD: Jeżeli moją misją jest, aby stać się marką docelową dla właścicieli małych firm poszukujących porady w mediach społecznościowych, to mój cel jest następująco określony:

Dzięki mediom społecznościowym chcę zwiększyć sprzedaż swoich usług, zwiększyć ilość odwiedzin mojej strony oraz oferować doskonałą obsługę klienta.

Przy takim założeniu, wiem że muszę:

  1.  Tworzyć  w tygodniu ciekawe treści, ok. 10 do 15 postów na Facebooka  i po 3-4 tweety dziennie.
  2. Informować w mediach społecznościowych o moich nowych postach na blogu, używając call to action, czyli wezwania do działania.
  3. Publikować artykuły (min. 1-2 w miesiącu)  na LinkedIn budując w ten sposób wizerunek eksperta w tej branży.
  4. Dbać o szybką i dobrą obsługę klienta, czyli szybko odpowiadać na pytania i reagować na komentarze.
  5. Używać platformy do streamingu na żywo.
  6. Dbam również o prezentację mojej marki i wizerunku.

 

Po zdefiniowaniu misji i ustaleniu celów oraz zadań, przechodzimy do kolejnego kroku czyli do ustalenia naszej codziennej taktyki.

W tworzeniu treści do mediów społecznościowych warto być po prostu sprytnym.

Poniżej podaje przykład założeń, które ułatwią planowanie tworzenia treści, wy możecie go odpowiednio zmodyfikować.

Jednym z prostszych sposobów tworzenia harmonogramu treści jest wyznaczenie  innego tematu na każdy dzień tygodnia.

Np. poniedziałek może być dniem promocji  twoich darmowych treści.

Czy wiesz o co mam na myśli? Chodzi mi o to, abyś w poniedziałek promował np. swojego ebooka. Taka oferta pomoże ci zbierać zapisy do  newslettera. To oczywiście nie musi być ebook, możesz stworzyć ciekawą infografikę z wynikami badania lub przydatną dla twoich odbiorców „checklistę”.

We wtorki możesz organizować sesje pytań i odpowiedzi. Możesz promować fakt, iż jest to dzień w którym pomagasz klientom i odbiorcy twoich treści mogą przesyłać ci pytania na które ty odpowiesz.

Środa może być dniem rozrywki, czyli twoje posty mogą być lekkie, o śmiesznej tematyce, lub pisane  z przymrużeniem oka.

W czwartek możesz motywować i lub inspirować.

Piątek to może być dzień w którym podzielisz się swoimi najlepszymi praktykami, wskazówkami jak zwiększyć wydajność w działaniu, pomysłami strategicznymi , opowiadaniem przykładów z życia wziętych.

Powyższe przykłady dotyczą usług, jeżeli oferujesz innym produkty, zmień ten plan tak aby prezentować ich cechy, zastosowanie, korzyści z ich stosowania, recenzje i opinie.

 

Drugą część materiału przeczytasz tutaj >>>

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

metamorfoza_cover

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest