Wiele osób nadal błędnie zakłada, że marketing w mediach społecznościowe polega na założeniu konta na Facebooku. Po publikacji kilku postów zazwyczaj narzekają, że wyników nie widać i „że to w ogóle nie działa”.
Skoro czytasz ten post – wiesz, że potrzeba więcej wysiłku. Aby zauważyć efekty, trzeba mieć determinację, dobrą organizację oraz plan.
Jeżeli będziesz mieć dobry plan i będziesz realizować go systematycznie, a nie tylko odkładać działania w czasie, efekty zobaczyć bardzo szybko.
Jesteś zaskoczony? Nie martw się zaraz wyjaśnię tobie krok po kroku jak to powinno wyglądać.
Omówimy 3 częściowy plan działań. Jeżeli zobaczysz efekty tych kroków, będziesz gotowy, aby poznać zasady budowania pełnej strategii w mediach społecznościowych.
Krok Pierwszy
Ustal swoje dzienne oraz tygodniowe cele.
Prowadzenie działań w mediach społecznościowych bez wyznaczonego planu, a przede wszystkim bez wyznaczonych celów to trochę taka jazda bez trzymanki, czyli czasami przerażająca, czasami niebezpieczna. Nie warto ryzykować, a już na pewno nie warto poświęcać swojego czasu na działania bez wyznaczonych celów, bo nigdzie cię nie zaprowadzą.
Twój cel powinien być sformułowany w następujący sposób:
Powinien być szczegółowy – czyli zawierać konkretny przekaz.
Mierzalny – po prostu powinieneś mieć możliwość zmierzenia wyników.
Osiągalny i atrakcyjny – powinien wzbudzać ciekawość i chęć do działania.
Realistyczny – taki który będzie możliwy do osiągnięcia.
Oraz powinien być określony w czasie – mieć określone ramy czasowe, to często mobilizuje nas do działania.
PRZYKŁAD: Jeżeli moją misją jest, aby stać się marką docelową dla właścicieli małych firm poszukujących porady w mediach społecznościowych, to mój cel jest następująco określony:
Dzięki mediom społecznościowym chcę zwiększyć sprzedaż swoich usług, zwiększyć ilość odwiedzin mojej strony oraz oferować doskonałą obsługę klienta.
Przy takim założeniu, wiem że muszę:
- Tworzyć w tygodniu ciekawe treści, ok. 10 do 15 postów na Facebooka i po 3-4 tweety dziennie.
- Informować w mediach społecznościowych o moich nowych postach na blogu, używając call to action, czyli wezwania do działania.
- Publikować artykuły (min. 1-2 w miesiącu) na LinkedIn budując w ten sposób wizerunek eksperta w tej branży.
- Dbać o szybką i dobrą obsługę klienta, czyli szybko odpowiadać na pytania i reagować na komentarze.
- Używać platformy do streamingu na żywo.
- Dbam również o prezentację mojej marki i wizerunku.
Po zdefiniowaniu misji i ustaleniu celów oraz zadań, przechodzimy do kolejnego kroku czyli do ustalenia naszej codziennej taktyki.
W tworzeniu treści do mediów społecznościowych warto być po prostu sprytnym.
Poniżej podaje przykład założeń, które ułatwią planowanie tworzenia treści, wy możecie go odpowiednio zmodyfikować.
Jednym z prostszych sposobów tworzenia harmonogramu treści jest wyznaczenie innego tematu na każdy dzień tygodnia.
Np. poniedziałek może być dniem promocji twoich darmowych treści.
Czy wiesz o co mam na myśli? Chodzi mi o to, abyś w poniedziałek promował np. swojego ebooka. Taka oferta pomoże ci zbierać zapisy do newslettera. To oczywiście nie musi być ebook, możesz stworzyć ciekawą infografikę z wynikami badania lub przydatną dla twoich odbiorców „checklistę”.
We wtorki możesz organizować sesje pytań i odpowiedzi. Możesz promować fakt, iż jest to dzień w którym pomagasz klientom i odbiorcy twoich treści mogą przesyłać ci pytania na które ty odpowiesz.
Środa może być dniem rozrywki, czyli twoje posty mogą być lekkie, o śmiesznej tematyce, lub pisane z przymrużeniem oka.
W czwartek możesz motywować i lub inspirować.
Piątek to może być dzień w którym podzielisz się swoimi najlepszymi praktykami, wskazówkami jak zwiększyć wydajność w działaniu, pomysłami strategicznymi , opowiadaniem przykładów z życia wziętych.
Powyższe przykłady dotyczą usług, jeżeli oferujesz innym produkty, zmień ten plan tak aby prezentować ich cechy, zastosowanie, korzyści z ich stosowania, recenzje i opinie.
Drugą część materiału przeczytasz tutaj >>>
Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.
PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE
Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł
Podczas szkolenia:
- DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
- Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
- Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
- Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
- Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.
MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.