9 sposobów, aby twoja reklama na FB odniosła sukces

Ciągle zastanawiasz się ile kosztuje reklama na Facebooku i czy się opłaca?
Nie będę Cię oszukiwać – aby stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku należy poświęcić temu nieco czasu i cierpliwości. Ale jeśli to zrobisz – efekty mogą przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania, zwłaszcza, że obecnie Facebook ogłosił ważny komunikat dot. minimalnych zasięgów dla stron. Obejrzyj moją transmisję:

Aby osiągnąć sukces, warto zastosować kilka porad, o których piszę poniżej.

Zanim zaczniemy: pobierz mój bezpłatny ebook: 

skuteczna reklama na facebooku

1. Stwórz przyciągający nagłówek

Nagłówek jest najważniejszą częścią reklamy na Facebooku. To pierwsza rzecz, na którą ludzie zwracają uwagę w reklamie. Badania wskazują, że 70% osób czyta wyłącznie nagłówki. To na ich podstawie ludzie wyrabiają sobie zdanie na określony temat. Dlatego tak ważne jest, by nagłówek w reklamie na Facebooku przyciągał odbiorców.
Jak to osiągnąć?

  • Nagłówek powinien być jasny i precyzyjny.
  • Użyj w nagłówku wezwania do działania (CTA).
  • Podkreśl zalety reklamowanego produktu lub usługi.

Jak zatem powinien wyglądać idealny nagłówek? O, na przykład tak:

skuteczna reklama na facebooku

 

2. Złóż ofertę specjalną

Spraw, aby oferta była naprawdę wartościowa dla Twojego odbiorcy. Promuj to, czego on potrzebuje, co pomoże rozwiązać jego problem lub spełnić marzenie.

Twoja reklama na Facebooku powinna precyzyjnie odpowiadać na trzy ważne pytania:

  • Dlaczego Twój odbiorca powinien kliknąć na reklamę i zapoznać się z Twoją ofertą?
  • Jakie korzyści przyniesie mu zakup produktu/usługi, rejestracja czy polubienie fanpage?
  • Dlaczego Twój produkt jest lepszy od produktów konkurencji?skuteczna reklama na facebooku

3. Przedstaw dowód społeczny

Przyznaj sam, że chętniej decydujesz się na coś, jeśli wiesz, że inni ludzie z tego korzystają. Dlatego warto prezentować i podkreślać, że inni również korzystają z Twoich usług i tym samym zachęcić do kliknięcia w banner reklamowy.
Jak możesz to zrobić w reklamie na Facebooku?

  • dołącz referencje swoich klientów,
  • pokaż swojego klienta,
  • pokaż statystyki.

4. Efekt FOMO w reklamie na Facebooku

FOMO to obawa przed tym, że coś może nam umknąć (fear of missing out).
Jak wykorzystać to w reklamie na Facebooku?
Aby zrobić z FOMO dobry użytek, musisz stworzyć taką reklamę, która sprawi, że Twój odbiorca odniesie wrażenie, że jest jedyną osobą, która jeszcze nie skorzystała z Twojej oferty. Innym pomysłem może być stworzenie oferty ograniczonej w czasie, do wykorzystania przez określoną liczbę klientów, etc.

reklama w social media

5. Atrakcyjna grafika

To powinno być dla Ciebie oczywiste. Zarówno treść, jak i grafika tworzonej przez Ciebie oferty powinna być najwyższej jakości. Poza angażującą treścią, powinna zatem przyciągać ona również wizualnie. I wcale nie chodzi tu o tworzenie skomplikowanych kampanii w trudnych programach graficznych. Ważne, by Twoja grafika przyciągała wzrok, była estetyczna, ciekawa i przekonywująca.
Jeśli nie wiesz jak stworzyć interesującą grafikę, koniecznie przeczytaj ten artykuł – Kliknij>>> 5 narzędzi do tworzenia grafik.

Tip: Pamiętaj, że wymiary grafiki do reklamy na Facebooku to 1200 x 628 pikseli.

6. Wykorzystuj kolory

Aby Twoja reklama na Facebooku skupiła uwagę Twojego odbiorcy, warto abyś przy jej tworzeniu wykorzystał kolory, które będą rzucać się w oczy. Powinny wyróżniać się wśród innych informacji, które codziennie oglądają Twoi odbiorcy na Facebooku.
Pamiętaj jednak, aby kolory reklamy były spójne z wizerunkiem Twojej marki i jej kolorami.

7. Reklama video?

Pamiętaj, że reklama na Facebooku to nie tylko grafika. Możesz również utworzyć post wideo, w którym na przykład wytłumaczysz jak Twój produkt rozwiązuje problem klienta, w jaki sposób z niego korzystać albo dlaczego warto z Tobą współpracować.
Treści wideo to nadal jeden z trendów na Facebooku. Kliknij>>> Twoja TV, czy radio?  Wprowadzając je do swoich reklam, z pewnością wyprzedzisz konkurencję.

Tip: Zwróć uwagę, że wiele osób przegląda Facebooka w miejscach publicznych. Dlatego tworząc reklamę wideo, koniecznie zastosuj w niej napisy, aby można było obejrzeć ją bez dźwięku.

reklama na facebooku

8. Wykorzystaj emocje

Emocje są istotną częścią naszego procesu decyzyjnego. Ludzie którzy czują silne emocje oglądając reklamy są bardziej skłonni do podjęcia określonego działania w związku z nimi.
Dlatego Twoja reklama na Facebooku powinna wzbudzać emocje u odbiorców.
W jaki sposób to zrobić?
Użyj obrazów pokazujących pozytywne emocje.
Użyj słów o emocjonalnym kontekście, np. “wspaniały”, “nieprawdopodobny”, “zachwycający”.
Użyj wykrzykników, aby nadać emocjonalny ton Twojej wypowiedzi.

 

9. Emotikony

Lubisz je, czy też nie – emotikony zawojowały Internet i są dosłownie wszędzie. Także w reklamie na Facebooku. A przynajmniej powinny być w Twojej reklamie, bo to sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców.
Badania wykazały, że reklamy z emotikonami w nagłówku mają wyższy współczynnik klikalności, niż reklamy bez emotikonów.
Jak dodać emotikony do reklamy?

  • Znajdź odpowiednie emotikony, np. tutaj Kliknij >>> Emotikony.
  • Skopiuj je do schowka.
  • Wklej emotikony do tekstu, kiedy będziesz tworzył reklamę.

reklama na facebooku poradnik

10. Porada – bonusowa – pobierz bezpłatny PDF “SCHEMAT SKUTECZNEGO POSTA REKLAMOWEGO”!

reklama na facebooku krok po kroku

Jestem przekonana, że kiedy zastosujesz moje rady, Twoja reklama na Facebooku będzie z pewnością skuteczniejsza i przyciągnie uwagę Twoich odbiorców. Pamiętaj jednak żeby śledzić jej wyniki i w zależności od nich dokonywać zmian. Tak naprawdę to one są miernikiem tego, czy jest ona udana czy też nie.

2 komentarze do “9 sposobów, aby twoja reklama na FB odniosła sukces”

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest