Call to Action, czyli wezwanie do działania to bardzo ważny element każdej komunikacji. W poniższym materiale przedstawiam Ci 6 zdań, które możesz wykorzystać na swoich stronach, w newsletterze, w postach. Ich celem jest doprowadzenie odbiorców tam, gdzie chcesz, czyli do przeczytania tekstu, obejrzenia wideo, wysłuchania podcastu i wreszcie do zakupu.
Zdania, które dziś Ci opisuję, będą świetnie działały u osób, które boją się sprzedaży i komunikowania kolejnych działań, które mają wykonać odbiorcy.
Zanim przeczytasz artykuł, koniecznie obejrzyj wideo, które przygotowałam.
1 zdanie:
Zapytaj odbiorców, do której grupy należą albo którą opcję wybierają.
Pierwszy przykład zdania, który możesz wykorzystać, przedstawiając swoją ofertę albo kierując ludzi na odpowiedni tok myślenia, to pytanie dotyczące wyboru konkretnej opcji. Jeśli obserwujesz moje działania lub byłeś kiedykolwiek na moim szkoleniu, to z pewnością słyszałeś, jak mówiłam, że są dwie grupy osób. Pierwsza grupa to te osoby, które przychodzą na szkolenia, oglądają i biorą w nich udział, ale zaraz po wyjściu zapominają, co zapisali w notatniku i nic nie wdrażają. Druga grupa osób oczywiście od razu po szkoleniu wdraża zapisane kroki, co więcej, często publikuje w mediach społecznościowych lekcje, które wyniosły z tego szkolenia i co już wdrożyły. Nakłoń odbiorców do zastanowienia się, do której grupy osób należą.
To zdanie nie zawsze musi służyć do porównywania negatywny/pozytywny. Może też dobrze służyć do przedstawiania opcji wyboru, np. A czy B. Nie segmentując na tę lepszą i gorszą, uczestnicy mojej Minii Akademii Smart Brand często słyszą ode mnie takie zdanie: Masz dwie opcje płatności do wyboru, opcję jednorazową oraz opcję cykliczną. Oczywiście żadna nie jest ani lepsza, ani gorsza. Chodzi o to, żeby każdy mógł wybrać taką, która dla niego jest odpowiednia.
2 zdanie:
Zaproponuj odbiorcom skorzystanie z konkretnego narzędzia rozwiązującego ich problem.
Podpowiem Ci, że często opcja utracenia czegoś działa dużo bardziej niż opcja, kiedy pokazujemy, prezentujemy jakieś dodatkowe korzyści, np. jeśli nie chcesz przegapić najświeższych informacji i dodatkowych ofert, zapisz się do mojego newslettera.
Teraz Twoja kolej, zastanów się, jak możesz zmienić swoje komunikaty, aby były bardziej przekonujące i przemawiały do Twoich odbiorców. Wykorzystaj ten przykład wezwania do działania w swoich komunikatach na stronie internetowej, w postach, czy w filmach.
3 zdanie:
Pokazuj, że osiągnięcie celu wcale nie jest trudne, gdy wykonają właściwe działanie.
Kolejny przykład jest dla osób, które już świetnie rozpoznały swoją grupę odbiorców. Jest to zdanie, które dociera do ich emocji i uczuć, gdy myślą o swoich problemach związanych z konkretnym obszarem. W tym zdaniu pokazujesz, że osiągnięcie czegoś, nie musi być tak trudne, jeżeli skorzystają z odpowiednich narzędzi. Podam Ci kilka przykładów:
- Przygotowywanie treści do mediów społecznościowych nie powinno być aż tak frustrujące, jeżeli dołączysz do projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”. Oszczędzisz czas i energię a zyskasz zaangażowaną społeczność.
- Prowadzenie firmy nie powinno być tak stresujące, jeżeli poznasz procedury, które możemy wdrożyć w Twoim biznesie. Zobaczysz, że wszystko od razu zacznie sprawniej działać, a Ty szybciej zaczniesz osiągać planowane cele.
- Organizacja ślubu i wesela nie musi rujnować Twojego budżetu. Skorzystaj z naszej usługi, a nasz zespół sprawnie przeprowadzi Cię przez ten proces. Dzięki temu wszystko zamknie się w budżecie, który na to przeznaczyłeś.
- Nagranie wideo do mediów społecznościowych nie musi być tan frustrujące i stresujące, wystarczy, że skorzystasz z naszego e-booka, w którym punktujemy krok po kroku, jak przygotować się do takich nagrań.
Tymi przykładami pokazuję mojemu odbiorcy, że problem, który ma jest łatwy do rozwiązania, jeśli zastosuje konkretne rozwiązania.
Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!
4 zdanie:
Opowiadaj swoim odbiorcom, jaką drogę przeszedłeś do miejsca, w którym jesteś teraz.
Opowiadaj swoim odbiorcom o tym, że Ty też kiedyś byłeś na początku drogi i też borykałeś się z wieloma problemami. Czasem wspominam, że ponad 5 lat temu sama tworzyłam treści do mediów społecznościowych, dbałam o marketing całej mojej działalności, prowadziłam księgowość, przedstawiałam oferty klientom, pisałam i publikowałam posty blogowe, robiłam sobie zdjęcia telefonem. To był naturalny etap, musiałam to zorganizować, żeby wystartować. W kolejnym kroku mogłam już zatrudnić osobę, która mi pomagała na zasadzie wirtualnej asystentki i często to opowiadam, bo nie było przeskoku od Asi, która miała 0 fanów na Facebooku i zero klientów do Asi, która od razu miała cały zespół, który za nią to wszystko przygotowywał. To buduje zaufanie.
5 zdanie:
Wzbudzaj emocje u swoich odbiorców, aby pobudzać ich wyobraźnię i angażować.
Zdania, które uruchamiają emocje, powodują, że odbiorca zaczyna się angażować, wyobrażać sobie różne sytuacje i to, jak może zmienić się jego życie, związek, biznes, forma pod wpływem konkretnych działań. Tego typu zdania jest bardzo ważne, bo pokazują potencjał szczególnie wtedy, kiedy odbiorca nie wierzy w to, że cokolwiek może się jeszcze zmienić. Podam Ci kilka przykładów:
- Wyobraź sobie, że Twoje media społecznościowe zaczynają tętnić rozmowami, Twoi odbiorcy odpowiadają na pytania, a Ty dzięki temu lepiej ich poznajesz i sprzedajesz więcej produktów, bo pomiędzy wami jest większe zaufanie.
- Wyobraź sobie, że sprawnie komunikujesz się w języku angielskim podczas podróży. W 3 miesiące możesz nauczyć się podstawowych zasad mówienia w jakimkolwiek języku.
Zapamiętaj sobie to zdanie i wykorzystuj je, tak jak wspomniałam wcześniej w swojej komunikacji w postach, w newsletterach i na stronach.
6 zdanie:
Komunikuj wprost swoim odbiorcom, jaki kolejny krok mają wykonać.
Ostatnie zdanie jest bardzo proste, ale z drugiej strony bardzo potrzebne i ważne. Jeżeli obserwujesz media społecznościowe, to widzisz, że odbiorcy są zasypywani setkami komunikatów, przez to stają się głusi na ciekawe oferty. Dlatego, jeśli kończysz swoje wideo czy post na blogu, poinformuj odbiorcę o kolejnym kroku, napisz wezwanie do działania, np. oto kolejny Twój krok. Kliknij poniżej w link i zapisz się na listę osób zainteresowanych Akademią Smart Brand. Rozwijaj swój biznes i markę online.
Za każdym razem, kiedy przekazujesz odbiorcom dokładną ścieżkę kroków, którą mają wykonać, ułatwiasz im wychwycenie tego komunikatu. Jeżeli powiesz na zakończenie materiału, np. oto kolejny Twój krok, teraz zapisz się do mojego newslettera, aby odebrać bezpłatny materiał dotyczący tego, czy tego albo jeżeli chcesz po prostu zaprosić do tego, żeby subskrybowali Twój kanał, możesz powiedzieć, np. a teraz Twój kolejny krok, kliknij przycisk, subskrybuj, dzięki temu zobaczysz kolejną część tego interesującego materiału.
Podałam Ci 6 przykładów treści, które możesz wykorzystać w swojej komunikacji. Te wezwania do działania są najlepszym sposobem, żeby poprowadzić odbiorców prostą ścieżką dokładnie tam, gdzie chcesz, żeby poszli. Nasi odbiorcy uwielbiają, gdy w ten sposób się z nimi komunikujemy, kiedy nie muszą się zastanawiać, co mają zrobić dalej. Takie działanie daje nam pewność, że odbiorcy szybko do nas wracają i zostają na dłużej.
Teraz czas na moje wezwanie do działania dla Ciebie!
- Zapisz się do mojego newslettera, aby być zawsze na bieżąco z nowinkami i najświeższymi ofertami.
- Słuchaj mojego podcastu, aby poznać najlepszą komunikację i sprawdzone strategie docierania do szerokiego grona odbiorców dzięki mediom społecznościowym.
- Oglądaj moje filmy na Youtube, aby skorzystać z mojego wieloletniego doświadczenia w budowaniu skutecznej marki online i się rozwijać.