5 tipów, jak efektywnie budować markę osobistą na LinkedIn

Myślisz o tym, jak efektywnie budować markę osobistą na LinkedIn? Dbanie o swój wizerunek jest niezwykle ważne dla prowadzenia biznesu. To również bardzo istotne, jeśli jesteś specjalistą lub managerem. Nie musisz prowadzić swojej firmy, aby dbać o personal branding – każdy ekspert w swojej dziedzinie powinien zadbać o markę osobistą, szczególnie na portalu LinkedIn. To tam można zarówno pozyskać nowych klientów do współpracy, jak i headhunterzy są w stanie Cię znaleźć, jeśli odpowiednio się zaprezentujesz.

Od jakiegoś czasu dbam o swój profil na LinkedIn bardziej niż o inne kanały społecznościowe. Szybko zaczęłam dostrzegać plusy tego działania. Dlatego ten materiał rozpoczyna cykl postów o tym, jak efektywnie budować markę osobistą na LinkedIn.

Marka osobista na LinkedIn – pierwsze kroki

Od czego zacząć działania wizerunkowe na LinkedIn? Przygotowałam dla Ciebie 5 tipów, abyś mógł przygotować dla siebie plan działań i zacząć budować swoją markę osobistą na tym kanale krok po kroku.

1. Uzupełnij swój profil

Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli uzupełnienia swojego profilu na LinedIn. Może są na nim takie sekcje, które pozostawiłeś bez informacji? Wypełnij wszystkie puste pola swoim wykształceniem, doświadczeniem, napisz kilka słów o sobie. Nie zapomnij w nagłówku napisać krótko, czym się zajmujesz – to tam najwięcej osób szuka informacji „na skróty” o danym specjaliście. Zadbaj o profesjonalnie wykonane zdjęcie i nie zapomnij o grafice w tle – możesz stworzyć ją np. w Canvie, umieszczając logo swojej firmy lub prezentując zakres usług, które świadczysz. Jeśli masz jakieś certyfikaty, koniecznie umieść je w odpowiedniej sekcji. Poproś obecnych lub byłych współpracowników o szczere rekomendacje – dużo osób zwraca na nie uwagę.


Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.

Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie szkolenie i zrób razem ze mną
„Audyt Twojej marki osobistej”!


2. Kim jesteś i co chcesz przekazać?

Uzupełniając profil na LinkedIn, może pojawić się pytanie, „co mam napisać o sobie?”. Zastanów się, z czego chcesz być znany, co pragniesz przekazać innym o sobie. Skup się na tym, w czym jesteś dobry, na swojej specjalizacji, a także wartościach – mogą być one zarówno zawodowe, jak i prywatne. To, jakim człowiekiem jesteś na co dzień, jakimi wartościami się kierujesz, będzie wpływało na odbiór Ciebie i Twoich usług.

3. Publikuj treści, które angażują odbiorców

Nie pozostawiaj profilu pustego. To, że uzupełnisz go ważnymi z punktu widzenia branży informacjami, nie znaczy, że wykonałeś już całą pracę. Teraz skup się na bieżącej publikacji treści. Może to być nawet 1 raz w tygodniu, ale ważne, aby była w tym regularność. Nie pisz jednak postów, które będą sprzedawać wprost Twoje usługi. Zastanów się, jaką wartość możesz przekazać odbiorcom na LinkedIn, kto będzie czytał Twoje treści. Dzięki temu przygotujesz wartościowe materiały, np. edukacyjne, z podsumowaniem raportu, który wykonałeś czy prezentującego Twój najnowszy artykuł, który się ukazał. Staraj się też, aby Twoje posty wyróżniały się na tle innych ekspertów z Twojej branży.

4. Zadbaj o spójność wizualną profilu

Według najnowszych badań rozpoznawalność marki osobistej możesz łatwo poprawić, nawet o 80%, wykorzystując te same kolory w postach, co w logotypie Twojej firmy. To szczególnie ważne, jeśli prowadzisz własny biznes. Wówczas dostosuj zdjęcie w tle i publikowane w postach grafiki tak, aby były spójne wizualnie – w jednym kolorze czy odcieniach, a przy okazji umieść na nich swoje logo. Jeśli budujesz markę osobistą, pracując u kogoś, możesz zainspirować się i nawiązać do kolorystyki firmy lub stworzyć zupełnie od zera swoje logo z imieniem i nazwiskiem i użyć własnej palety barw. Canva w tym przypadku również okaże się pomocna, abyś mógł stworzyć potrzebne materiały.

5. Buduj sieć kontaktów

Na początku Twoja sieć kontaktów, czyli odbiorców, którzy czytają Twoje posty, może być niewielka – będą to byli i obecni szefowie czy współpracownicy, czasem znajomi spoza branży. Jednak warto rozszerzać swoje kontakty, oczywiście w ujęciu biznesowo-branżowym. Możesz zapraszać do swojej sieci także osoby, których jeszcze nie znasz, albo tylko kojarzysz, bo także pracują w Twojej branży, ale w innych firmach. Ważne, aby ich profesja była w jakiś sposób powiązana z Twoją. Jeśli bierzesz udział w spotkaniach, networkingach lub konferencjach i po krótkiej rozmowie wymieniasz się z kimś wizytówką – zachowaj ją. Będziesz mógł taką osobę dodać do swojej sieci kontaktów na LinkedIn.

Pamiętaj, że budowanie profesjonalnego profilu na LinkedIn może Ci się bardzo opłacić. LinkedIn znacznie różni się od Facebooka czy Instagrama. Spotykasz tam osoby z zupełnie innymi potrzebami – najczęściej są to potrzeby związane z rozwojem biznesu. Jeśli też masz taką potrzebę koniecznie zacznij działać na LinkedIn. Aha! I nie zapomnij dodać mnie do sieci kontaktów!


Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.

Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie szkolenie i zrób razem ze mną
„Audyt Twojej marki osobistej”!


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest