5 najczęściej popełnianych błędów na Instagramie

Jeśli prowadzisz działania na Instagramie, ale efekty Cię nie zadowalają, zapraszam Cię do obejrzenia materiału, w którym opowiadam o 5 błędach na Instagramie, które są najczęściej popełniane. Jeśli po obejrzeniu wideo i przeczytaniu posta wprowadzisz zmiany w swoim profilu, jestem pewna, że szybko zobaczysz efekty. Zaczynajmy!

błędach na Instagramie można mówić bez końca. Jeśli obserwujesz mnie regularnie, to wiesz, że jakiś czas temu nagrałam materiał o błędach w budowaniu marki osobistej i marki eksperta  na Instagramie. Zapraszam Cię do obejrzenia tego materiału – Jak i dlaczego warto budować markę eksperta.

Opowiem Ci teraz o błędach na Instagramie, które często spotykam, odwiedzając Wasze profile, zwłaszcza osób, które przystępują do naszego kursu Instagram Smart Brand Masterclass.

Zapraszam Cię teraz do obejrzenia wideo. W kolejnym kroku przeczytaj post, aby utrwalić sobie wiadomości.

Poznaj najczęściej popełniane błędy na Instagramie

Błąd 1 – Twój link w BIO nigdzie nie prowadzi

Pierwszy błąd jest oczywisty – tak sobie pomyślisz, gdy o nim usłyszysz. Chodzi mi o to, gdzie prowadzi Twój link w BIO? Wbrew pozorom to wcale nie jest takie oczywiste i wiele osób nie analizuje ścieżki po kliknięciu linka w BIO.

Przykład:

Odwiedzam Wasze profile, na których wiele osób zamieszcza linki prowadzące do grup na Facebooku. Swoich odbiorców zachęca do tego, aby dołączali do grupy, gdzie prowadzi różnego rodzaju aktywności np. wyzwania albo po prostu buduje swoją zaangażowaną społeczność. Problem w tym, że jeśli Twój odbiorca klika na swoim smartfonie link prowadzący do grupy na Facebooku, to się do niej nie dostanie, bo Facebook zażąda logowania. Wiele osób na tym etapie rezygnuje.

Tutaj nie ma automatycznego logowania, przechodzi się do witryny, gdzie trzeba podać login i hasło. Szczerze mówiąc, gdy po kliknięciu linka przenosi mnie do okna logowania, rezygnuję. Przemyśl, czy popełniasz ten błąd na Instagramie i jaka ścieżka byłaby dla Ciebie dobra.

Oczywiście nie chodzi tutaj tylko o linki do grup na Facebooku. Chodzi o to, aby sprawdzić, czy strona, do której link udostępniasz, jest responsywna i czy dobrze otwiera się na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że użytkownicy Instagrama, to są osoby, które konsumują treści na Instagramie poprzez swoje smartfony.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Błąd 2 – Nie dodajesz napisów w Stories na Instagramie

Uwielbiamy Stories, bo można nagrać je szybko i jeszcze szybciej opublikować. Niestety większość użytkowników Stories ogląda bez dźwięku, co więcej Instagram bardzo często odpala Relacje bez dźwięku. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twój odbiorca  zrozumiał, co chcesz mu przekazać, dodawaj napisy. Wiem, że zajmuje to sporo czasu, ale warto dodać, choć skrócony opis tego, o czym mówisz.

Nie popełniaj tego błędu na Instagramie, dodaj napisy, a zobaczysz, że odbiór Twoich Stories będzie dla użytkowników wygodniejszy, a Ty tylko na tym zyskasz.

Gdy rozmawiamy o Instagramie, często mówimy o angażowaniu i o tym, co lubi algorytm Instagrama. A on lubi to, co dzieje się szybko po opublikowaniu treści. Algorytm analizuje te wszystkie reakcje, które dzieją się pod postem w bardzo krótkim czasie, czyli interesuje go tak naprawdę ostatnia godzina. Co to oznacza? Oznacza to, że jeżeli zachęcasz Twoich odbiorców do komentowania, bo chcesz w ten sposób zwiększyć zaangażowanie i dać lepszą szansę swoim treściom pod kątem analizy algorytmu, to po godzinie, dwunastu, dwudziestu czterech te komentarze nie będą miały już takiego dużego znaczenia. Dlaczego o tym mówię?

Błąd 3 – Stosujesz tylko jedno wezwanie do działania w treściach

Jeśli Twoim jedynym wezwaniem do działania jest prośba o skomentowanie posta, zamykasz sobie drogę. Osoby, które czytają w późniejszym czasie Twój post, powinny wykonać kolejny ważny dla Ciebie krok, np. odwiedzić Twoje BIO, gdzie zostawiasz link do bloga, do sklepu itp. Dlatego ważne jest dodawanie przynajmniej dwóch wezwań do działania, które mają na celu generowanie większej liczby reakcji. Wiesz już, że algorytm to lubi. Ponadto, jeśli ktoś wykona Twoje wezwanie, obejrzy Twoje materiały, zajrzy do sklepu, jest większe prawdopodobieństwo, że z Tobą zostanie na dłużej, a w przyszłości może zostanie Twoim lojalnym klientem.

Błąd 4 – Nie dodajesz wyróżnionych Relacji na swoim profilu

Wszyscy kochamy oglądać Stories, ale one niestety znikają po 24 godzinach. Dlatego ważne jest tworzenie wyróżnionych Relacji na Instagramie. To częsty błąd na Instagramie, który obserwuję. Na szczęście jesteśmy coraz bardziej świadomi ich zastosowania. Wyróżnione relacje to nic innego jak nasze Stories zapisane na profilu na Instagramie w kółkach widocznych nad główną tablicą. Wyróżnione relacje można podzielić tematycznie. Wejdź na mój profil @joannaceplin_pl i zobacz, jak to u mnie wygląda.

Ogromną zaletą wyróżnionych Relacji jest to, że zostają z nami na zawsze. Warto zastanowić się nad kategoriami wyróżnionych Relacji i stworzyć własne, które będą mogli oglądać Twoi odbiorcy.

Błąd 5 – Nie budujesz zaangażowania poprzez udostępnienia i oznaczenia

Ostatni błąd na Instagramie, o którym chcę Ci powiedzieć, jest bardzo ważny pod kątem zaangażowania i budowania relacji z odbiorcami. Na pewno wiesz, że pod każdym postem na Instagramie jest ikona samolotu, która służy do udostępniania posta w swojej Relacji lub przesłania go w wiadomości prywatnej do innego użytkownika. Błędem na Instagramie, który bardzo często się powtarza, jest to, że po udostępnieniu posta w swoim Stories nie oznaczamy twórcy tego posta. Dlaczego jest to błąd? Twórca nie dostanie powiadomienia o udostępnieniu, jeśli nie zostanie oznaczony, a przecież chcemy, aby się o tym dowiedział, prawda?

Udostępnianie i oznaczanie twórców jest ważne i bardzo miłe dla obu stron. Dzięki temu możesz nawiązać ciekawą relację. Osoba, której post udostępniasz, będzie wiedzieć, że jesteś jej ambasadorem i rozpowszechniasz jej/jego treści, a skoro to robisz, to znaczy, że są wartościowe i godne polecenia.

Wierzę, że po obejrzeniu wideo i przeczytaniu posta, szybko sprawdzisz błąd 1 i go wyeliminujesz. Mam też nadzieję, że zaczniesz dodawać, choćby skrótowe napisy do swoich Stories, zadbasz o wezwania do działania i budowanie dobrych relacji na Instagramie. Trzymam za Ciebie kciuki.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Pin It on Pinterest