Chcesz wiedzieć, jak zamienić odbiorców w klientów? Zapraszam Cię do obejrzenia wideo i przeczytania artykułu o tym, jaką ścieżkę musi przejść Twój odbiorca, aby zdecydował się skorzystać z Twojej oferty i stał się Twoim klientem.
Większość osób skupia się na zwiększaniu liczby obserwujących. To jest okej, ale czy masz opracowaną ścieżkę styku odbiorcy z Twoją marką?
Zapraszam Cię do obejrzenia wideo oraz do przeczytania poniższego tekstu.
Każdego dnia, gdy prowadzisz swoje działania w mediach społecznościowych, czy poprzez newsletter powinno zależeć Ci na tym, aby liczba obserwujących wzrastała. Wspominam o tym, ponieważ to jest ważne, żeby sprawdzać statystyki i mierzyć efekty swoich działań. Teraz natomiast chcę się skupić na tym, jak zamienić odbiorców w klientów. Jeśli jesteś osobą, która oferuje swoje produkty cyfrowe lub fizyczne, usługi, kursy online i inne to dobre treści pomogą Ci poprowadzić Twoją społeczność do skorzystania z Twojej oferty.
5 kroków jak zamienić odbiorców w klientów
Tę bardzo ważną ścieżkę Twojego klienta chcę Ci pokazać na przykładzie jednej z moich najważniejszych kampanii MINI Akademii Smart Brand, której zwieńczeniem jest możliwość dołączenia do kompleksowego pakietu szkoleń – Akademii Smart Brand.
To 5 punktów styku, które również możesz zastosować w swojej komunikacji.
Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?
Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!
Faza 1 – Zainteresowanie
Jeśli zastanawiasz się, jak zamienić odbiorców w klientów pomyśl o tym, czy Twoje treści są ciekawe dla nowych odbiorców. Jeśli ktoś Cię zna, zwróci uwagę na Twój post, ale jeśli ktoś przypadkowo trafił na Twój kanał, czy to, co publikujesz, jest dla niego interesujące i zatrzyma się na dłużej?
Przeanalizuj to na dwa sposoby: atrakcyjnego tematu oraz treści i formatu (grafik, wideo, Reels, Stories), w jakim przedstawiasz daną treść.
Faza 2 – Poznanie
W tej fazie przygotowujesz treści związane z budowaniem lepszej i trwalszej relacji z odbiorcą. Świetnie do tego nadaje się lista mailingowa, ale media społecznościowe czy kanał na YouTube są również odpowiednim miejsce na pogłębianie relacji.
Ważne jest to, aby Twój odbiorca w drugiej fazie zetknął się z Twoją marką wiele razy i miał możliwość pozostania z Tobą w stałym kontakcie, poznania Cię lepiej i polubienia.
Faza 3 – Zaangażowanie
To faza, w której Twój odbiorca już nie tylko ogląda Twoje Stories, czyta Twoje posty, pojawia się podczas transmisji na żywo, ale zaczyna komentować Twoje posty, zadawać pytania, być aktywnym odbiorcą Twoich działań. To jest także moment, kiedy odbiorcy chętnie biorą udział w organizowanych przez Ciebie wydarzeniach, np. bezpłatnych warsztatach, szkoleniach.
Tak też było w przypadku bezpłatnego cyklu warsztatów MINI ASB. Po zapisie osoba dostawała e-mail z zaproszeniem do grupy oraz inne dedykowane materiały przeznaczone tylko dla zarejestrowanych. Zastanów się, jakie kroki możesz podjąć, aby przyciągnąć swoich odbiorców i doprowadzić ich do trzeciej fazy. Ważne jest to, abyś działał z tym, co masz w tej chwili pod ręką.
Faza 4 – Zaufanie
Czwarta faza na przykładzie MINI ASB to przejście z bezpłatnych treści dostępnych podczas cyklu warsztatów do zakupu pełnej Akademii Smart Brand. Ale to jest proces, który trwał długo, to nie działo się w ciągu trzech dni szkoleń na żywo. Osoba, która od fazy pierwszej szła tą ścieżką, widziała mnie wiele razy, słuchała tego, co mam do powiedzenia, poznawała mój sposób przekazywania wiedzy, dowiadywała się o mnie z opinii innych uczestników moich kursów, aż zaufała mi na tyle, by zainwestować w produkt premium.
Chcę tutaj zaznaczyć, że faza zaufania bardzo często kończy się decyzją zakupową, ale nie zawsze. Jeśli twój odbiorca nie kupi, to nie znaczy, że Cię nie lubi, być może nie jest jeszcze gotowy na ten krok i potrzebuje więcej czasu.
Faza 5 – Lojalność
Lojalny klient to najlepsze, co może Cię spotkać, szczególnie jeśli spowodujesz, że on do Ciebie wróci albo będzie Twoim ambasadorem i będzie polecał Twoje produkty i usługi innym. Dbaj zatem o Twojego klienta i nie porzucaj go po pierwszym zakupie. Wysyłaj do niego wiadomości, pytaj, czy ma jakiś problem, jak sobie radzi z wdrażaniem nowych działań, jakie efekty osiąga. Zapewnij go o opiece posprzedażowej i zaopiekuj się nim.
Jeśli czujesz, że ten proces zamiany odbiorców w klientów jest dla Ciebie idealny, bo chcesz zwiększać zasięgi, zaangażowanie i sprzedaż odwiedź www.prgresnieperfekcja.pl i dołącz do bestsellerowego projektu „Progres, nie perfekcja: Treści”.
Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?