Czujesz, że masz światu coś ważnego do przekazania? Masz za sobą ciekawe doświadczenia, którymi chcesz się podzielić? Myślisz, że Twoja droga może być inspiracją dla innych? Poznaj 5 korzyści z budowania biznesu opartego na marce eksperta.
Jeśli do tej pory nie myślałeś nigdy o sobie, jak o ekspercie, możesz czuć pewien strach, że nie jesteśmy zbyt dobry, że ludzie nie będą chcieli Cię słuchać, że będą się śmiać, wytykać błędy, że nie zdobędziesz ich zaufania. Dlatego postanowiłam opisać, jak zacząć budować swoją markę eksperta, jak dotrzeć do ludzi i zdobyć ich zaufanie. Wierzę, że ten materiał pomoże Ci uporządkować trochę wiedzę i że da Ci motywację, aby ruszyć z miejsca.
Kim jest ekspert
Ekspert to osoba uznawana za autorytet w jakiejś dziedzinie to ktoś, kto nabył wiedzę i umiejętności przez lata studiów lub ma doświadczenie w określonej dziedzinie, a jego opinia może być pomocna w znalezieniu rozwiązania problemu.
Niektórzy twierdzą, że ekspert to ktoś, kto spędził co najmniej 10 000 godzin, studiując, ucząc się, zdobywając doświadczenie na określony temat. Oczywiście w niektórych branżach, aby określać się mianem eksperta, wymagane są odpowiednie certyfikaty potwierdzające kompetencje.
Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.
Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie szkolenie i zrób razem ze mną
„Audyt Twojej marki osobistej”!
5 korzyści z budowania marki eksperta
- Ludzie zaczynają Cię polecać innym, czyli zaczyna działać marketing szeptany. To jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do nowych klientów. Nie ma nic lepszego dla marki eksperta niż polecenia zadowolonych klientów.
- Zdobędziesz zaufanie szerokiego grona odbiorców. Klienci zaczynają pisać lub nagrywać Ci rekomendacje, którymi możesz pochwalić się np. w mediach społecznościowych. Jeśli dobrze określisz, w czym jesteś dobry i w czym pomagasz swoim klientom, będą przychodzić do Ciebie osoby, które potrzebują właśnie Twojej wiedzy, aby rozwiązać swój problem. To pozwoli Ci trafić do nowych klientów z laserową precyzją.
- Jeśli dobrze zadbasz o swój wyróżnik, klienci będą przychodzić właśnie do Ciebie. Docenią to, że działasz nieszablonowo. Konkurencja jest coraz większa i wygrywają ci, którzy potrafią przyciągnąć nowych odbiorców. Stawiając na różnorodność Twoich komunikatów (teksty, wideo, audio), masz większą szansę, aby każdy znalazł u Ciebie treści dopasowane do siebie.
- Jako ekspert zyskasz możliwość nawiązania ciekawych współprac z innymi markami, często bardzo znanymi i prestiżowymi. Jeśli zbudujesz fundamenty i osiągniesz statut eksperta, ludzie będą zupełnie inaczej reagować na Twoje propozycje współpracy. Jeśli wyspecjalizujesz się w wąskim obszarze, nawet osoby z tej samej branży mogą zaprosić Cię do współpracy.
- Kolejną, bardzo ważną korzyścią jest to, że możesz wycenić znacznie wyżej swoje produkty i usługi. Możesz mieć wyższe stawki godzinowe. Stąd biorą się różnice, że u jednych godzinna konsultacja kosztuje 200 zł, a u innych 1000 zł.
Odpowiedz na pytanie, dlaczego chcesz budować markę eksperta
Najważniejsze w tym momencie jest, abyś odpowiedział na pytanie, dlaczego bycie ekspertem jest ważne Ciebie?
- Być może marzysz o tym, żeby występować na wielkich branżowych konferencjach?
- Być może chcesz mieć wyższe stawki godzinowe albo Twój model biznesowy zakłada korzyści z tego, że będziesz ekspertem?
Każdy powód jest dobry! Najważniejsze, abyś to Ty szczerze odpowiedział sobie na to pytanie. Czy Twoją motywacją jest podążać za trendem, czy stoi za Tym coś więcej? Może to być możliwość współpracy z ciekawymi osobami, zaproszenia do telewizji, radia, udzielania wywiadów do prasy.
Bucie ekspertem niewątpliwie pomaga budować dochodowy biznes. Przekonałam się o tym, gdy zaczęłam komunikować światu istnienie Instytutu Marki Online i Komunikacji. Gdyby nie to, że przez kilka lat budowałam swoją markę eksperta, dziś miałabym znacznie większy problem w pozyskiwaniu znakomitych ekspertów, jako wykładowców do moich programów rozwojowych. Dziś widzę, jak bardzo moja marka eksperta pomogła mi rozwinąć skrzydła i tworzyć coś zupełnie nowego i innowacyjnego.
Zaangażuj się w budowanie swojej marki eksperta, a zobaczysz, jak szybko pojawią się pierwsze efekty. Powodzenia!
Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.
Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie szkolenie i zrób razem ze mną
„Audyt Twojej marki osobistej”!